Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejrychlejší VW Golf GTI historie se umí rozjet až na 267 km/h, je to možná poslední takový Golf vůbec
3.6.2024 | Petr Prokopec
Pokud Volkswagen naplní své vize, na něco podobného můžeme do budoucna zapomenout. Na Golfu ve verzi GTI Clubsport se toho s faceliftem vlastně mnoho nezměnilo, zlobit se kvůli tomu ale nemáme důvod.
O uplynulém víkendu se jel už dvaapadesátý ročník závodu 24 hodin Nürburgringu. Ten byl nakonec vůbec nejkratší v historii, neboť reálně se závodilo jen lehce přes čtvrtinu plánovaného času. Organizátorům totiž již při startu v 16:00 místního času dělalo vrásky na čele počasí, které bylo prakticky stejné jako v Česku - jeden šílený liják se tedy střídal s druhým. V pohoří Eifel ale všemu ještě nasadila korunu mlha, kvůli které by nakonec nemohl vzlétnout vrtulník. A proto byl závod ve 23:23 zastaven, přičemž v neděli již došlo pouze na kroužení za safety carem, nikoli na restart.
Pomalu tak jediným světlým bodem na promáčeném víkendu byl debut inovovaného Volkswagenu Golf GTI Clubsport, který byl naplánován u příležitosti čtyřiadvacetihodinovky právě na Ring. Někteří na jeho odhalení reagují bez nadšení s tím, že - stejně jako kterýkoli jiný faceliftovaný Golf GTI - už nemá k dispozici manuální převodovku, zrovna do Clubsportu si ale nenašla cestu ani před faceliftem. Technika tak zůstává stejná jako dosud, a to do puntíku.
Platí to, i když standardní GTI v rámci modernizace posílilo a jeho dvoulitrový motor nyní na přední kola posílá 265 koní, tedy o dvacet více než dosud. Sprint na stovku tak klesl na 5,9 sekundy, zatímco rozlet vozu brzdí elektronický omezovač v typických 250 km/h. U nás si přitom toto provedení můžete koupit od 1 044 900 Kč, přičemž standardně je možné počítat se 17palcovými litými koly či třeba sportovními sedadly. Nechybí pak ani multimédia s 12,9palcovým displejem či sportovní podvozek.
V případě verze Clubsport ale VW přišlo 300 koní pro přední nápravu až až, proto přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec ponechal beze změn, načež zrychlení na stovku nadále zabere 5,6 sekundy. To není špatný čas, ovšem díky posílení výchozího GTI už zde nemáme takovou propast mezi jednotlivými verzemi. Němci tak budou v případě ceny kráčet po tenkém ledě, neboť pokud bude vysoká, Clubsport si neškrtne.
Protože odpovědi se hned tak nedočkáme, představíme si další novinky, které Clubsport dostal do vínku. Oproti základu totiž nafasoval 19palcová litá kola, která je možná nahradit stejně velkými kovanými ráfky, z nichž každý váží jen 8 kilogramů. Přepracováno pak bylo i řízení, přičemž VW dokonce povolal Svena Bohnhorsta, testovacího jezdce Bugatti, aby značce pomohl s laděním. V souvislosti s tím pak došlo i k navýšení odklonu předních kol a zesílení zadní nápravy.
Za adaptivní podvozek DCC, jehož součástí je rovněž nový jízdní režim Special, který byl laděn právě na Nürburgringu a má napomoci vozu využít veškerý jeho potenciál, je ale třeba připlácet. Stejně jako za paket Race, který nepočítá pouze s hlučnějším výfukem Akrapovič, ale také s odstraněním omezovače rychlosti - místo 250 km/h se tak auto rozjede na 267 km/h. Díky tomu bychom měli mít nejrychlejší Golf GTI historie (verze R je ještě o pár km/h dál), a to nikoli pouze v přímém směru.
Lze tedy jásat? Na jednu stranu ano, pomalu každý nový sportovní vůz s čistě spalovacím pohonem je dnes spíš než co jiného zázrakem. Mohlo být i lépe, to jistě, ale radujme se z toho, co máme. Pokud VW naplní své absurdní elektrické vize, je to možná poslední takový Golf, který ještě dostaneme.
![Nejrychlejší VW Golf GTI historie se umí rozjet až na 267 km/h, je to možná poslední takový Golf vůbec - 1 - VW Golf GTI Clubsport 2024 prvni sada 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší VW Golf GTI historie se umí rozjet až na 267 km/h, je to možná poslední takový Golf vůbec - 2 - VW Golf GTI Clubsport 2024 prvni sada 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší VW Golf GTI historie se umí rozjet až na 267 km/h, je to možná poslední takový Golf vůbec - 3 - VW Golf GTI Clubsport 2024 prvni sada 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší VW Golf GTI historie se umí rozjet až na 267 km/h, je to možná poslední takový Golf vůbec - 4 - VW Golf GTI Clubsport 2024 prvni sada 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší VW Golf GTI historie se umí rozjet až na 267 km/h, je to možná poslední takový Golf vůbec - 5 - VW Golf GTI Clubsport 2024 prvni sada 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší VW Golf GTI historie se umí rozjet až na 267 km/h, je to možná poslední takový Golf vůbec - 6 - VW Golf GTI Clubsport 2024 prvni sada 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší VW Golf GTI historie se umí rozjet až na 267 km/h, je to možná poslední takový Golf vůbec - 7 - VW Golf GTI Clubsport 2024 prvni sada 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší VW Golf GTI historie se umí rozjet až na 267 km/h, je to možná poslední takový Golf vůbec - 8 - VW Golf GTI Clubsport 2024 prvni sada 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší VW Golf GTI historie se umí rozjet až na 267 km/h, je to možná poslední takový Golf vůbec - 9 - VW Golf GTI Clubsport 2024 prvni sada 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší VW Golf GTI historie se umí rozjet až na 267 km/h, je to možná poslední takový Golf vůbec - 10 - VW Golf GTI Clubsport 2024 prvni sada 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší VW Golf GTI historie se umí rozjet až na 267 km/h, je to možná poslední takový Golf vůbec - 11 - VW Golf GTI Clubsport 2024 prvni sada 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší VW Golf GTI historie se umí rozjet až na 267 km/h, je to možná poslední takový Golf vůbec - 12 - VW Golf GTI Clubsport 2024 prvni sada 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší VW Golf GTI historie se umí rozjet až na 267 km/h, je to možná poslední takový Golf vůbec - 13 - VW Golf GTI Clubsport 2024 prvni sada 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší VW Golf GTI historie se umí rozjet až na 267 km/h, je to možná poslední takový Golf vůbec - 14 - VW Golf GTI Clubsport 2024 prvni sada 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší VW Golf GTI historie se umí rozjet až na 267 km/h, je to možná poslední takový Golf vůbec - 15 - VW Golf GTI Clubsport 2024 prvni sada 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší VW Golf GTI historie se umí rozjet až na 267 km/h, je to možná poslední takový Golf vůbec - 16 - VW Golf GTI Clubsport 2024 prvni sada 16](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší VW Golf GTI historie se umí rozjet až na 267 km/h, je to možná poslední takový Golf vůbec - 17 - VW Golf GTI Clubsport 2024 prvni sada 17](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší VW Golf GTI historie se umí rozjet až na 267 km/h, je to možná poslední takový Golf vůbec - 18 - VW Golf GTI Clubsport 2024 prvni sada 18](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Golf GTI Clubsport zůstává u 300 koní, zvládne s nimi však až 267 km/h. V takové chvíli si ale musíte dokoupit paket Race, jehož součástí není jen odstranění omezovače, ale také třeba výfuk Akrapovič. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Amazonu dál hoří elektrické dodávky Rivianu, naposledy to při dobíjení odneslo hned pět aut naráz
včeraFirma na výrobu vibrátorů se hroutí pod tíhou zájmu, za vše může záměna s označením automobilky
2.7.2024Šest různých verzí obou generací zaříznutého Audi R8 si to rozdalo ve sprintu, vítězem je majitel každého z nich
2.7.2024
Nejnovější články
Land Rover nějak zapomíná končit se spalovacími motory, jeho poslední novinka dostala nejsilnější V8 historie značky
před 2 hodinamiZkrachovalý Fisker chce rozprodat tisíce zbylých aut za 326 tisíc Kč za kus, i když za ně ještě nedávno lidé platili až 1,6 milionu
před 3 hodinamiMoskvič začne prodávat svůj nový vrcholný model, výkonné a vybavené auto větší než Kodiaq může být při své ceně hit
před 5 hodinamiElektromobily teprve čeká krvavá cenová lázeň. Pokud chcete koupit levně, počkejte na příští rok, radí experti
včeraNěmci vyzkoušeli ojetý Fiat Panda 319. Je to rozumná cesta k dostupnému „normálnímu” autu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva