Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejrychlejší BMW se jinde prodává skoro o polovinu levněji než v EU, někdo nás bere na hůl
28.1.2021 | Petr Prokopec
Na rozdíly mezi cenami na různých trzích jsme zvyklí, ale aby se někde platilo za úplně to samé dvakrát víc? To je krajně neobvyklé i při rozdílech mezi cenami v Evropě a USA.
Jednou ze zajímavých automobilových novinek tohoto týdne je BMW M5 CS. Mnichovská automobilka do útrob svého über-sedanu napěchovala 4,4litrový osmiválec twin-turbo, který byl naladěn na 635 koní a 750 Nm točivého momentu. Rázem tu tedy máme nejvýkonnější silniční vůz značky v celé její historii, který je zároveň i tím nejrychlejším. Zrychlení z klidu na stovku zvládne za rovné tři sekundy, zatímco dvojnásobku dané mety dosáhne za 10,3 sekundy. Nejvyšší rychlost pak byla elektronicky omezena na 305 km/h.
Jakkoliv jsou tato čísla nadmíru zajímavá, ta, která přijdou na řadu nyní, je snadno přebijí. Spolu s technickými parametry byly oznámeny také ceny a přestože jsme si již zvykli na to, že výrobci své produkty prodávají v různých zemích různě draze, BMW všemu nasazuje skutečně obří korunu. Ve své domovině si za M5 CS účtuje 180 400 Eur (cca 4,71 mil. Kč), nicméně v sousední Francii již cena vyskočila na 199 900 Eur (5,22 mil. Kč). To je na pár kilometrů opravdu nemalý rozdíl, ten se ale dá snadno vysvětlit odlišným daňovým zatížením.
Pokud přitom vzdálenost natáhnete ještě více a budete s evropskými trhy porovnávat Spojené státy, dočkáte se doslova propasti. V USA přijde úplné ten samý vůz na 142 tisíc dolarů, tedy asi 3 miliony Kč. To v podstatě znamená, že Francouzi by si v USA mohli dovolit pomalu dva exempláře stejného za tutéž sumu, jakou by u domácího dealera platili za jeden.
Proč tomu tak je, BMW nevysvětlilo a jen na daně či odlišnou konkurenci to svést nelze. Obrovské rozdíly se totiž týkají pouze s varianty CS, nikoliv standardního BMW M5. To je v Německu k dispozici od 91 900 Eur (2,4 mil. Kč), zatímco v Americe za něj zaplatíte 103 500 USD (2,24 mil. Kč), což je obvyklý rozdíl. Vlastně bychom se tak vůbec nedivili, kdyby mnichovská automobilka cenu nového provedení poslala v Evropě do výšin záměrně, a to i proto, aby ho lidé příliš nekupovali. A pokud jej opravdu tak vehementně chtějí, musí si zkrátka připlatit za vyšší CO2.
Nakonec ale můžeme být rádi, že tu vůz je vůbec nabízen, některé jiné ze stejných důvodů to štěstí nemají. M5 CS totiž oproti provedení Competition nenabralo jen vyšší výkon, ale díky rozsáhlé karbonové dietě také shodilo podstatných 70 kilogramů. Technici značky dále sáhli po odlišných pružinách a jiném nastavení tlumičů, stejně jako po 20palcových odlehčených kolech. M5 CS je standardně vybaveno okruhovým obutím Pirelli P Zero Corsa o rozměru 275/35 vpředu a 285/35 vzadu, stejně jako s karbon-keramickými brzdovými kotouči.
Exteriér zvýrazňuje karbonový paket, který ideálně kontrastuje s jedním ze tří volitelných odstínů karoserie (šedé barvy Brands Hatch a Frozen Brands Hatch, zelená Frozen Deep Green). Uvnitř na majitele čekají karbonová sedadla zdobená červenými švy a mapkou Nürburgingu. Individuální sedadla s výrazným bočním vedením a kůží Merino pak nechybí ani vzadu, nad vším pak trůní strop potažený Alcantarou. Zmínit můžeme ještě dva 12,3palcové displeje, čtyřzónovou klimatizaci či audio systém Harman Kardon.
Málo toho tedy BMW M5 CS nenabízí, ovšem je škoda, že starý kontinent za to musí platit výrazně více než ten Američané. Za 3 miliony je to zajímavé auto, za 5 a více spíše drahý rozmar.







































Spíše než výkonem či dynamikou zaujme nové BMW M5 CS rozdíly v cenách na jednotlivých trzích. Francouzi totiž musí za 635 koní a třísekundový sprint na stovku zaplatit skoro dvakrát takovou sumu co Američané. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před hodinouFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez včera 15:23
- V Moto2 PP pro Gonzaleze, 10. Salač včera 14:28
- Pole Position získal v Moto3 v Jerezu Rueda včera 13:40
- Pole Position si v Jerezu vyjel překvapivě Fabio Quartararo včera 10:53
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky 25.4.2025
Nejčtenější články
Mazda najednou končí hned se čtyřmi modely, v Česku tvoří skoro pětinu jejích prodejů
27.3.2025Audi TT se má vrátit v té nejtrapnější možné podobě, vysnil si ho tak sám od reality odtržený šéf
27.3.2025Nový šéf Nissanu ohlásil uprostřed krize obří modelovou ofenzívu, Japonci nabídnou dokonce i vlastní klon Dacie Duster
27.3.2025Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
27.3.2025Němci si pohráli se smečkou dvanáctiválcových SUV Ferrari, vedle jejich zvuku blednou i současné Formule 1
27.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva