Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejprodávanější elektromobil Evropy trapně selhal v losím testu, poráží ho i Dacia
22.6.2021 | Petr Prokopec
Na to, aby se dobře prodával, mu stačí štědré dotace, k opravdu dobrému autu mu ale leccos schází. Navzdory nižšímu těžišti má horší jízdní projev než VW Tiguan.
Dacia Spring je vůbec prvním elektrickým počinem rumunské automobilky. Sice jde o převlečený Renault City K-ZE, ale jelikož byl při jeho vývoji důraz kladen na co nejnižší cenu, do portfolia Dacie zapadá. Jeho elektromotor má výkon pouhých 45 koní, se kterými auto zvládne stovku až za 19,1 sekundy. A tím jste prakticky na maximu, neboť nejvyšší rychlost činí 125 km/h. Baterie o kapacitě 26,8 kWh pak mají vystačit až na 295 km, ovšem jen ve městě a spíše ve snu než reálně.
Přesto se najde oblast, ve které toto auto obstává. Jde o losí test, který se stal pro většinu moderních aut doslova pohromou. Vozy jako Audi A3, Hyundai Tucson či Škoda Octavia čtvrté generace totiž mezi kužely nezvládly projet předepsanou rychlostí 77 km/h. Dacia Spring to však dokázala, byť její chování bychom mohli přiblížit k poskakování kamzíka. Nicméně reakce byly povětšinou předvídatelné a ani při jedné změně směru jízdy se žádné z kol neodlepilo od asfaltu. Namísto posměchu tak přišlo smeknutí klobouku.
Nyní se můžeme přesunout k dalšímu elektromobilu, a to k Volkswagenu ID.4. Ten je aktuálně asi nejprodávanějším vozem s alternativním pohonem v Evropě, z čehož by německá automobilka mohla mít radost, kdyby na každém prodaném autě neprodělávala a ztrátu nekompenzovala jen poklesem pokut za nadlimitní průměrné emise zbytku produkce. Vysvědčení z losího testu si ovšem za rámeček nedá určitě. ID.4 se mezi kužely dokázal protáhnout bez ztráty květinky pouze rychlostí 73 km/h a není tak ani na úrovni oné Dacie. A jakkoliv je ze záběrů patrné, že ono poskakování tentokrát není problémem, k pochvale má německý elektromobil daleko.
Španělé, kteří test uskutečnili, dodávají, že vůz se chová dost nevyzpytatelně. ID.4 totiž posílá 204 koní na zadní nápravu, u které stabilizace často přibrzďuje vnitřní kolo. Z toho důvodu se ovšem VW nezvládá bezproblémově vrátit do původního jízdního pruhu. Při navýšení nájezdové rychlosti pak pro změnu dochází k přibrzdění levého předního kola, což se pro změnu projevuje nedotáčivostí, a to bohužel nikoliv pouze na testovací dráze, ale rovněž i v běžném proovzu,
Ona rozporuplnost pak ještě více vyšla najevo při slalomu, kdy vůz připomínal spíše předokolku než zadokolku, kterou je. Jeho ovladatelnost tedy rozhodně nepatří mezi nejlepší, na čemž mají nejspíše zásluhu i pneumatiky Bridgestone Turanza ECO, které upřednostňují spíše nízký valivý odpor před přilnavostí. ID.4 se tak i navzdory mnohem nižšímu těžišti chová hůře než třeba Tiguan, který s pneumatikami Pirelli Scorpion zvládl projet mezi kužely předepsanou rychlostí 77 km/h.
Pokud tedy VW hodlá vsadit vše na elektrickou kartu, nejspíše by měl znovu zasednout k rýsovacím prknům. ID.4 totiž nezaostává jen za Dacií Spring, což je pro Němce docela potupa, ale i za svým vyšším benzinovým sourozencem. A to navíc v testu, jímž měl díky nízkému těžišti a pohonu zadní nápravy projít jako nůž máslem. Takhle ale má ono máslo na hlavě sám VW.
VW ID.4 se v losím testu nevyznamenal, je totiž horší než Dacia Spring. Foto: Volkswagen
Zdroj: km77.com@Youtube
Bleskovky
- Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
včera - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Jerez: Dvě Bimoty před Yamahou, Kawasaki a Ducati včera 19:13
- Testy WSBK a WSSP v Jerezu: 2. den průběžně včera 14:42
- Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl včera 11:24
- Testy WSBK a WSSP v Jerezu 26.11.2024
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa 25.11.2024
Nejnovější články
- Okolo německých továren VW se stahuje smyčka, firma opouští další fabriku mimo svou domovinu
před 53 minutami - Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
včera - Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
včera - Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
včera - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva