Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejprodávanější čínské auto v Evropě se ukázalo v novém. Nabízí ještě víc výbavy, přitom je pořád za hubičku
5.2.2024 | Petr Prokopec
Modernizace pro letošní rok si na první pohled ani nemusíte všimnout, poznat je hlavně podle černých detailů a většího množství výbavy uvnitř. Atraktivitu Jolionu je ale těžké přehlédnout, zvlášť když jeho ceny startují 200 tisíc pod úrovní základní Škody Karoq.
Asi nikoho nepřekvapí, že jedničkou ruského trhu s auty je Lada. Tato automobilka loni dokonce zvýšila svůj tržní podíl z 27,9 na 30,6 procenta a uchvátila i trůn mezi jednotlivými modely. Na ten již posedmé v řadě usedla Granta, jejíž registrace meziročně vzrostly o 122,7 procenta. Co se však odehrálo dále v pořadí, je menším šokem. Ruské automobilce totiž nepatří kompletní pódium, neboť Niva Travel byla odsunuta na třetí příčku a Vesta dokonce až na čtvrtou. Mezi tuto čtveřici se totiž vklínil čínský Haval Jolion.
Toto SUV si meziročně prodejně polepšilo o neskutečných 218,4 procenta a stalo se nejen nejžádanějším čínským autem v Rusku, ale i v celé Evropě. A letos nejspíše může znovu počítat s pozitivním vývojem. Jolion totiž prošel lehčí modernizací, která by jej měla učinit atraktivnějším. Byť je třeba zmínit, že vizuálních novinek není až tak mnoho - zvenčí jde víceméně pouze o černě lakované detaily, mezi které patří lemy blatníků, boční prahy, kryty zpětných zrcátek, střešní ližiny nebo zadní spoiler. V případě masky chladiče pak došlo také na příchod vertikálních lamel místo těch horizontálních.
To je nicméně vše, ani o pravověrném faceliftu tedy nemůže být řeč. Ostatně pod kapotou se nepohnul šroubek a dosavadní architektury se drží také interiér. Haval však výraznou měrou upravil výbavu, pročež Jolion nově nabízí daleko více než dosud, a to za doslova lidovou cenu. Od února letošního roku se totiž standardem stal podélně i výškově stavitelný volant, zadní parkovací senzory a monitoring tlaku v pneumatikách.
Co se týče výbavového stupně Premium, ten nově profituje z elektrického ovládání sedadel a perforovaného koženého čalounění, stejně jako z ventilace, jíž se dočkala sedačka řidiče. Kabina je navíc vyvedena v černo-červené barevné kombinaci, jenž je vlastní i výbavě Tech Plus. Ta pak dále přihazuje ještě panoramatickou střechu, autonomní parkování či head-up displej. Na všech úrovních pak zákazníci mají nově k dispozici aplikaci MyHaval.
Jak již bylo zmíněno, po stránce technické zůstává Jolion u osvědčené techniky. Jednu nebo dvě nápravy tedy roztáčí přeplňovaná jedna-pětka, která byla naladěna na 143 koní, je tedy o 7 koní slabší než v Číně. To kvůli možnosti spalování nízkooktanového benzinu. V případě předokolky je přitom možné volit mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovým automatem, u verze s pohonem 4x4 je ovšem k mání pouze samočinná převodovka.
Tím se dostáváme k cenám, které jsou vážně lidové. Konkurent Škody Karoq, který měří 4 472 milimetrů na délku a 2 700 mm v případě rozvoru, totiž startuje na 1 999 000 RUB (cca 510 tisíc korun). Je tedy o více než 200 000 Kč levnější než české SUV na místním trhu, které navíc jako čtyřkolku koupíte jen s dieselem (od 865 900 Kč) nebo jako 2,0 TSI (1 015 900 Kč). Za Jolion s 4x4 je ale třeba dát jen 2 449 000 RUB (asi 624 tisíc Kč), tedy pořád míň než za ten nejzákladnější Karoq. Pochybuje někdo o tom, že si tento vůz udrží své pozice?
Jolion se loni stal absolutní dvojkou na ruském trhu a čínskou jedničkou v celé Evropě. Letos i s ohledem na více výbavy nabízené za méně peněz o své pozice stěží přijde. Foto: Haval
Zdroj: Haval
Bleskovky
- Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
před 11 hodinami - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Startovni listina Moto E 2025 17:18
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 12:33
- Soukromník vyhrál na Dakaru etapu včera 16:22
- KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných včera 08:00
- KTM na Dakaru stále dominuje 14.1.2025
Nejnovější články
- Velký kombík Renaultu skončil jako propadák, jako ojetina ale láká. Pár let starý diesel jako tento můžete mít okolo 250 tisíc Kč
před 2 hodinami - Děsivá nová firemní identita Jaguaru šokovala i zaměstnance firmy. Protestovali proti ní už v roce 2022, marně
před 4 hodinami - Jedné z velkých továren VW nedaleko Česka hrozí uzavření navzdory dočasné jistotě, 1 000 lidí skončí už letos
před 5 hodinami - Euro NCAP vyhlásil nejbezpečnější auta roku. Se zavedenými výrobci příznačně vytřel podlahu Číňan
před 7 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva