Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejprodávanější čínské auto v Česku i v Evropě je venku v novém, bohužel přišlo o svou největší výhodu
29.8.2024 | Petr Prokopec
Ne snad, že by toho za své peníze nabízelo málo, oproti dosluhujícímu provedení ale zdražilo tak moc, že tu musí přijít o většinu zákazníků, i kdyby se MG snažilo sebevíc. Najednou je možné ho cenově srovnávat s obdobnou Škodou.
MG ZS první generace sice sice nebylo zralé na titul královny krásy, na druhou stranu je sympaticky levné. Za necelých 400 tisíc korun u něj pořád můžete počítat s jedna-pětkou pod kapotou, která skrze pětistupňový manuál posílala 106 koní na přední kola. Ta jsou litá a v 17palcovém rozměru, zatímco uvnitř nechybí klimatizace či multimédia s 10,1palcovým displejem. Když k tomu ještě přihodíme 448litrový zavazadelník, víc si vlastně běžný člověk ani nemůže přát. A proto jde ZS doslova na dračku - jen letos se u nás prodalo 1 846 aut, v Evropě jde o 63 342 vozů, lépe prodávaný vůz čínské provenience dnes neexistuje.
Číňané nicméně již nějakou chvíli lákají na druhou generaci, která se ponese v duchu nového MG3. To u nás dříve v prodeji nebylo, na všech trzích, kde se objevilo, ale budilo podobný zájem jako zmiňované SUV. Důvodem byla pochopitelně tatáž technika, jen spojena s ještě nižší cenou. Třetí generace hatchbacku ovšem v Evropě přepřáhla na hybridní pohon, kvůli kterému u nás mizí z hledáčku většiny zákazníků. I když totiž disponuje 195 koňmi, za ty je třeba dát minimálně 489 900 Kč.
Druhá generace ZS míří stejným směrem, a to technicky i designově. Vzhled novinky lze sice stále označit za lehce rozporuplný, na druhou stranu představuje oproti předchozímu nemastnému a neslanému provedení citelný posun k lepšímu. Kdyby u toho i nadále byla jedna-pětka, prodeje by snad i ještě narostly. Jenže problém tkví v tom, že i ZS přepřahá na hybrid. K dispozici tedy taktéž má 195 koní, stejně jako baterie o kapacitě 1,83 kWh.
Smyslem jeho použití je pochopitelně srazit normovanou spotřebu, v tomto případě jde o průměrných 5,1 l/100 km, jenže reálné benefity budou sporné a plný výkon velmi dočasný. I s ním navíc sprint na stovku zabere ne až tak ohromujících 8,7 sekundy. MG si přitom za tuto dynamiku a žíznivost bude v Británii účtovat 21 995 liber, tedy zhruba 655 tisíc korun. To prodeje pošle dolů napříč kontinentem.
Nejvíc to ale bude vadit v jeho východnějších cípech, u nás byla prostě cena největší výhodou a třeba Dacia Duster teď bude citelně levnější. Pravda, bude také méně výkonná, jenže zákazníci takového auta pasou hlavně po ceně, ne po vysokém výkonu. A taková Škoda Karoq, která měří stejných 4,3 metru na délku, je k mání od 715 900 Kč. To už je moc blízko.
V rychlosti přitom ještě nakoukneme do interiéru, kde zákazníky již v základu čeká 7palcový digitální přístrojový štít a dokonce 12,3palcová obrazovka multimédií. Dále pak nechybí automatická klimatizace či obrovská plejáda bezpečnostních a asistenčních systémů. Za dodatečných 2 500 GBP (74 400 Kč) pak ještě dostanou lité osmnáctky, sadu kamer či vyhřívaná sedadla a volant. To je nabídka sympatická, ale už ne bezkonkurenční.
Jsme tedy zvědavi, jak si nové ZS povede. Do britských showroomů by auto mělo dorazit v říjnu, objednávky ale dealeři přijímají již nyní. U nás ale nejspíš můžeme SUV s volantem na té správné straně očekávat o nějaký ten pátek později. Zda pak bude k dispozici i čistě spalovací verze, jako je tomu na některých trzích u MG3, automobilka zatím neupřesnila, ale pochybujeme o tom.
Nové ZS kráčí ve stopách dříve odhaleného hatchbacku MG3, a to jak designově, tak i technicky. Znamená to ovšem, že je třeba očekávat také razantní navýšení ceny. Foto: MG Motor
Zdroj: MG Motor
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
včera - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Škody dál kňučí nad neštěstím, které sám pomohl způsobit. Teď říká, že Evropská unie dělá chybu
včera - Někdo si koupil poslední vrcholný luxusní dálniční stíhač Mercedesu a sotva s ním jezdil, ztrátu hodnoty si vyžírá řádně
včera - Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
včera - Řidič Policie ČR před „rekordní nehodou” nesmyslně riskoval. Rychlost ani styl jízdy neodpovídaly tomu, kam jel
včera - Zisky Bosche se prudce propadly, ani 11 500 propuštěných nezamezilo minutí cíle o polovinu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva