Nejprodávanější čínské auto v Česku i v Evropě je venku v novém, bohužel přišlo o svou největší výhodu

Ne snad, že by toho za své peníze nabízelo málo, oproti dosluhujícímu provedení ale zdražilo tak moc, že tu musí přijít o většinu zákazníků, i kdyby se MG snažilo sebevíc. Najednou je možné ho cenově srovnávat s obdobnou Škodou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejprodávanější čínské auto v Česku i v Evropě je venku v novém, bohužel přišlo o svou největší výhodu

29.8.2024 | Petr Prokopec

Nejprodávanější čínské auto v Česku i v Evropě je venku v novém, bohužel přišlo o svou největší výhodu

/

Foto: MG Motor

Ne snad, že by toho za své peníze nabízelo málo, oproti dosluhujícímu provedení ale zdražilo tak moc, že tu musí přijít o většinu zákazníků, i kdyby se MG snažilo sebevíc. Najednou je možné ho cenově srovnávat s obdobnou Škodou.

MG ZS první generace sice sice nebylo zralé na titul královny krásy, na druhou stranu je sympaticky levné. Za necelých 400 tisíc korun u něj pořád můžete počítat s jedna-pětkou pod kapotou, která skrze pětistupňový manuál posílala 106 koní na přední kola. Ta jsou litá a v 17palcovém rozměru, zatímco uvnitř nechybí klimatizace či multimédia s 10,1palcovým displejem. Když k tomu ještě přihodíme 448litrový zavazadelník, víc si vlastně běžný člověk ani nemůže přát. A proto jde ZS doslova na dračku - jen letos se u nás prodalo 1 846 aut, v Evropě jde o 63 342 vozů, lépe prodávaný vůz čínské provenience dnes neexistuje.

Číňané nicméně již nějakou chvíli lákají na druhou generaci, která se ponese v duchu nového MG3. To u nás dříve v prodeji nebylo, na všech trzích, kde se objevilo, ale budilo podobný zájem jako zmiňované SUV. Důvodem byla pochopitelně tatáž technika, jen spojena s ještě nižší cenou. Třetí generace hatchbacku ovšem v Evropě přepřáhla na hybridní pohon, kvůli kterému u nás mizí z hledáčku většiny zákazníků. I když totiž disponuje 195 koňmi, za ty je třeba dát minimálně 489 900 Kč.

Druhá generace ZS míří stejným směrem, a to technicky i designově. Vzhled novinky lze sice stále označit za lehce rozporuplný, na druhou stranu představuje oproti předchozímu nemastnému a neslanému provedení citelný posun k lepšímu. Kdyby u toho i nadále byla jedna-pětka, prodeje by snad i ještě narostly. Jenže problém tkví v tom, že i ZS přepřahá na hybrid. K dispozici tedy taktéž má 195 koní, stejně jako baterie o kapacitě 1,83 kWh.

Smyslem jeho použití je pochopitelně srazit normovanou spotřebu, v tomto případě jde o průměrných 5,1 l/100 km, jenže reálné benefity budou sporné a plný výkon velmi dočasný. I s ním navíc sprint na stovku zabere ne až tak ohromujících 8,7 sekundy. MG si přitom za tuto dynamiku a žíznivost bude v Británii účtovat 21 995 liber, tedy zhruba 655 tisíc korun. To prodeje pošle dolů napříč kontinentem.

Nejvíc to ale bude vadit v jeho východnějších cípech, u nás byla prostě cena největší výhodou a třeba Dacia Duster teď bude citelně levnější. Pravda, bude také méně výkonná, jenže zákazníci takového auta pasou hlavně po ceně, ne po vysokém výkonu. A taková Škoda Karoq, která měří stejných 4,3 metru na délku, je k mání od 715 900 Kč. To už je moc blízko.

V rychlosti přitom ještě nakoukneme do interiéru, kde zákazníky již v základu čeká 7palcový digitální přístrojový štít a dokonce 12,3palcová obrazovka multimédií. Dále pak nechybí automatická klimatizace či obrovská plejáda bezpečnostních a asistenčních systémů. Za dodatečných 2 500 GBP (74 400 Kč) pak ještě dostanou lité osmnáctky, sadu kamer či vyhřívaná sedadla a volant. To je nabídka sympatická, ale už ne bezkonkurenční.

Jsme tedy zvědavi, jak si nové ZS povede. Do britských showroomů by auto mělo dorazit v říjnu, objednávky ale dealeři přijímají již nyní. U nás ale nejspíš můžeme SUV s volantem na té správné straně očekávat o nějaký ten pátek později. Zda pak bude k dispozici i čistě spalovací verze, jako je tomu na některých trzích u MG3, automobilka zatím neupřesnila, ale pochybujeme o tom.


Nejprodávanější čínské auto v Česku i v Evropě je venku v novém, bohužel přišlo o svou největší výhodu - 1 - MG ZS HEV Hybrid Plus 2024 nove oficialni lepsi 01Nejprodávanější čínské auto v Česku i v Evropě je venku v novém, bohužel přišlo o svou největší výhodu - 2 - MG ZS HEV Hybrid Plus 2024 nove oficialni lepsi 02Nejprodávanější čínské auto v Česku i v Evropě je venku v novém, bohužel přišlo o svou největší výhodu - 3 - MG ZS HEV Hybrid Plus 2024 nove oficialni lepsi 03Nejprodávanější čínské auto v Česku i v Evropě je venku v novém, bohužel přišlo o svou největší výhodu - 4 - MG ZS HEV Hybrid Plus 2024 nove oficialni lepsi 04Nejprodávanější čínské auto v Česku i v Evropě je venku v novém, bohužel přišlo o svou největší výhodu - 5 - MG ZS HEV Hybrid Plus 2024 nove oficialni lepsi 05Nejprodávanější čínské auto v Česku i v Evropě je venku v novém, bohužel přišlo o svou největší výhodu - 6 - MG ZS HEV Hybrid Plus 2024 nove oficialni lepsi 06Nejprodávanější čínské auto v Česku i v Evropě je venku v novém, bohužel přišlo o svou největší výhodu - 7 - MG ZS HEV Hybrid Plus 2024 nove oficialni lepsi 07Nejprodávanější čínské auto v Česku i v Evropě je venku v novém, bohužel přišlo o svou největší výhodu - 8 - MG ZS HEV Hybrid Plus 2024 nove oficialni lepsi 08Nejprodávanější čínské auto v Česku i v Evropě je venku v novém, bohužel přišlo o svou největší výhodu - 9 - MG ZS HEV Hybrid Plus 2024 nove oficialni lepsi 09Nejprodávanější čínské auto v Česku i v Evropě je venku v novém, bohužel přišlo o svou největší výhodu - 10 - MG ZS HEV Hybrid Plus 2024 nove oficialni lepsi 10Nejprodávanější čínské auto v Česku i v Evropě je venku v novém, bohužel přišlo o svou největší výhodu - 11 - MG ZS HEV Hybrid Plus 2024 nove oficialni lepsi 11Nejprodávanější čínské auto v Česku i v Evropě je venku v novém, bohužel přišlo o svou největší výhodu - 12 - MG ZS HEV Hybrid Plus 2024 nove oficialni lepsi 12Nejprodávanější čínské auto v Česku i v Evropě je venku v novém, bohužel přišlo o svou největší výhodu - 13 - MG ZS HEV Hybrid Plus 2024 nove oficialni lepsi 13Nejprodávanější čínské auto v Česku i v Evropě je venku v novém, bohužel přišlo o svou největší výhodu - 14 - MG ZS HEV Hybrid Plus 2024 nove oficialni lepsi 13aNejprodávanější čínské auto v Česku i v Evropě je venku v novém, bohužel přišlo o svou největší výhodu - 15 - MG ZS HEV Hybrid Plus 2024 nove oficialni lepsi 14
Nové ZS kráčí ve stopách dříve odhaleného hatchbacku MG3, a to jak designově, tak i technicky. Znamená to ovšem, že je třeba očekávat také razantní navýšení ceny. Foto: MG Motor

Zdroj: MG Motor

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.