Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejprodávanější čínské auto v Česku i v Evropě je venku v novém, bohužel přišlo o svou největší výhodu
29.8.2024 | Petr Prokopec
Ne snad, že by toho za své peníze nabízelo málo, oproti dosluhujícímu provedení ale zdražilo tak moc, že tu musí přijít o většinu zákazníků, i kdyby se MG snažilo sebevíc. Najednou je možné ho cenově srovnávat s obdobnou Škodou.
MG ZS první generace sice sice nebylo zralé na titul královny krásy, na druhou stranu je sympaticky levné. Za necelých 400 tisíc korun u něj pořád můžete počítat s jedna-pětkou pod kapotou, která skrze pětistupňový manuál posílala 106 koní na přední kola. Ta jsou litá a v 17palcovém rozměru, zatímco uvnitř nechybí klimatizace či multimédia s 10,1palcovým displejem. Když k tomu ještě přihodíme 448litrový zavazadelník, víc si vlastně běžný člověk ani nemůže přát. A proto jde ZS doslova na dračku - jen letos se u nás prodalo 1 846 aut, v Evropě jde o 63 342 vozů, lépe prodávaný vůz čínské provenience dnes neexistuje.
Číňané nicméně již nějakou chvíli lákají na druhou generaci, která se ponese v duchu nového MG3. To u nás dříve v prodeji nebylo, na všech trzích, kde se objevilo, ale budilo podobný zájem jako zmiňované SUV. Důvodem byla pochopitelně tatáž technika, jen spojena s ještě nižší cenou. Třetí generace hatchbacku ovšem v Evropě přepřáhla na hybridní pohon, kvůli kterému u nás mizí z hledáčku většiny zákazníků. I když totiž disponuje 195 koňmi, za ty je třeba dát minimálně 489 900 Kč.
Druhá generace ZS míří stejným směrem, a to technicky i designově. Vzhled novinky lze sice stále označit za lehce rozporuplný, na druhou stranu představuje oproti předchozímu nemastnému a neslanému provedení citelný posun k lepšímu. Kdyby u toho i nadále byla jedna-pětka, prodeje by snad i ještě narostly. Jenže problém tkví v tom, že i ZS přepřahá na hybrid. K dispozici tedy taktéž má 195 koní, stejně jako baterie o kapacitě 1,83 kWh.
Smyslem jeho použití je pochopitelně srazit normovanou spotřebu, v tomto případě jde o průměrných 5,1 l/100 km, jenže reálné benefity budou sporné a plný výkon velmi dočasný. I s ním navíc sprint na stovku zabere ne až tak ohromujících 8,7 sekundy. MG si přitom za tuto dynamiku a žíznivost bude v Británii účtovat 21 995 liber, tedy zhruba 655 tisíc korun. To prodeje pošle dolů napříč kontinentem.
Nejvíc to ale bude vadit v jeho východnějších cípech, u nás byla prostě cena největší výhodou a třeba Dacia Duster teď bude citelně levnější. Pravda, bude také méně výkonná, jenže zákazníci takového auta pasou hlavně po ceně, ne po vysokém výkonu. A taková Škoda Karoq, která měří stejných 4,3 metru na délku, je k mání od 715 900 Kč. To už je moc blízko.
V rychlosti přitom ještě nakoukneme do interiéru, kde zákazníky již v základu čeká 7palcový digitální přístrojový štít a dokonce 12,3palcová obrazovka multimédií. Dále pak nechybí automatická klimatizace či obrovská plejáda bezpečnostních a asistenčních systémů. Za dodatečných 2 500 GBP (74 400 Kč) pak ještě dostanou lité osmnáctky, sadu kamer či vyhřívaná sedadla a volant. To je nabídka sympatická, ale už ne bezkonkurenční.
Jsme tedy zvědavi, jak si nové ZS povede. Do britských showroomů by auto mělo dorazit v říjnu, objednávky ale dealeři přijímají již nyní. U nás ale nejspíš můžeme SUV s volantem na té správné straně očekávat o nějaký ten pátek později. Zda pak bude k dispozici i čistě spalovací verze, jako je tomu na některých trzích u MG3, automobilka zatím neupřesnila, ale pochybujeme o tom.
Nové ZS kráčí ve stopách dříve odhaleného hatchbacku MG3, a to jak designově, tak i technicky. Znamená to ovšem, že je třeba očekávat také razantní navýšení ceny. Foto: MG Motor
Zdroj: MG Motor
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 2 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
- Test MotoGP: Průběžně na čele stále Alex Marquez 19.11.2024
- Test MotoGP: Po 2 hodinách vede Alex Marquez 19.11.2024
- První testy MotoGP 2025 19.11.2024
- MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice 18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar poprvé ukázal své přelomové auto a fanoušci běsní. Šéfdesignér přísahá, že vedení nejede na drogách
před 38 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 2 hodinami - Potvrzeno: Nejnovější Mercedes skutečně dostal motory z Číny, žádné jiné. A další novinky na tom budou stejně
před 3 hodinami - Ford v Evropě propustí 14 procent všech zaměstnanců, sázka na mrtvého koně se mu vrací i s úroky
před 5 hodinami - VW se rozhodl nasadit elektrický pohon skutečně pro všechno a všude, jeho poslední novinka zvedá obočí
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.21. 09:31 - řidičBOB
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Politický koutek 11.21. 07:31 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel
- Malé lehké a výkonné auto do 20.000 EUR 11.19. 13:32 - Stepan