Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejprodávanější čínské auto mimo Čínu už se v novém prodává i v Evropě, obdobné Škody zastíní s lehkostí
20.1.2024 | Petr Prokopec
Všimli jste si, kam až se s cenou dostala Škoda Karoq? Na tu dnes potřebujete už 716 tisíc v úplném základu, prostřední verze s jedna-pětkou a automatem už nedá kůži pod 841 tisíc Kč. Geely i v dnes relativně drahém Rusku nabízí za méně nový Atlas napěchovaný lepší technikou, výbavou i bezpečnostními prvky.
Geely je sedmou největší čínskou automobilkou, přičemž ročně prodá zhruba 1,5 milionu aut. Lví podíl na tom má SUV Boyue, které je k dostání rovněž na mnoha zahraničních trzích pod různými jmény, nejčastěji jako Atlas. A je to hit, zejména právě mimo svou domovinu, kde dlouhodobě platí za nejprodávanější exportovaný čínský vůz.
První generace tohoto vozu na svět přišla v roce 2016 a dočkala se hned dvou faceliftů, stejně jako několika specifických variant. Protože již čtyři léta po debutu měla na kontě milion registrací, začali Číňané usilovně pracovat na druhé generaci. Tu představili v roce 2022 na nové platformě CMA a s novými benzinovými či hybridními motory. Loni se tato novinka začala prodávat v Číně a nyní se konečně propracovala také do Evropy.
Není překvapením, že se nový Atlas nejprve dostává do Ruska, kde Číňané bodují jako nikdy a nikde dříve. Přesto si tam klientela bude muset zatím vystačit s poněkud omezenou nabídkou. K mání totiž bude pouze přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, jehož 200 koní dostane na povel sedmistupňový automat. Spárován bude v tuto chvíli pouze s pohonem předních kol, to ale nejspíš mnoha lidem vadit nebude. Stěžejní je u novinky cena, která s ohledem na opravdu bohatou výbavu již základního stupně začíná nízko i na aktuálně docela drahé ruské poměry, a sice na 3 194 990 rublech (cca 817 tisíc Kč).
Za tuto částku u nás nekoupíte ani menší Škodu Karoq 1,5 TSI DSG, a to přesto, že její pohonná jednotka produkuje pouze 150 koní. Navíc lze počítat pouze se 17palcovými litými koly a 8palcovým displejem multimédií. Atlas na stupni Luxury však disponuje devatenáctkami či 13,2palcovou obrazovkou. Dále pak základní výbava dostala do vínku panoramatickou střechu, kůží obšitý volant či obě vyhřívané řady sedadel. Nechybí pak ani audio systém se šesti reproduktory či bezdrátové dobíjení mobilů.
Již to samo o sobě by stačilo k úspěchu, Číňané se ovšem nechtějí nechat v Rusku zahanbit ani po stránce bezpečnostní. Atlas tak disponuje světelnými, dešťovými či parkovacími senzory. Zmínit lze i detekci dopravního značení, automatické brzdy nebo detekci tlaku v pneumatikách. Totéž čekejte také u úrovní Flagship a Sport, kdy první přihazuje třeba head-up displej a chlazená přední sedadla, zatímco druhý 20palcová kola a dvoubarevný lak. Ceny pak činí 3 394 990 RUB a 3 494 990 RUB (869 a 895 tisíc Kč).
Lze už jen dodat, že Rusko se pro čínské výrobce skutečně stalo druhou domovinou. Loni totiž na tomto trhu prodali zhruba půl milionu aut, jejich podíl na trhu tak narostl na 47 procent. Nejúspěšnější automobilkou z Říše středu se stalo Chery, které v celkovém žebříčku zaujalo druhé místo za Ladou. Třetí pak skončil Haval, zatímco Geely se muselo spokojit s bramborovou medailí. Na kontě má ovšem 250,5procentní meziroční vzestup. O ten se pak starají Coolray (7. mezi všemi modely) a Monjaro (10. příčka), nový Atlas bude chtít do tohoto pořadí po slábnoucích prodejích dosavadního provedení znovu pořádně promluvit.
Atlas druhé generace má 4 670 milimetrů na délku, přičemž na ruský trh zamířil pouze s dvoulitrem naladěným na 200 koní. K mání pak bude ve třech úrovních výbavy Luxury, Flagship a Flagship Sport. Na poměry Ruska je vlastně drahý, na poměry Škody ani ne. Foto: Geely
Zdroj: Geely
Bleskovky
- Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
před 3 hodinami - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Soukromník vyhrál na Dakaru etapu včera 16:22
- KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných včera 08:00
- KTM na Dakaru stále dominuje 14.1.2025
- Marc VDS pojede i šampionát EWC 14.1.2025
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
Nejnovější články
- Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před hodinou - Už i Opel zrušil plán přejít jen na elektromobily, rok 2028 byl ostatně od začátku naprostou utopií
před 2 hodinami - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
před 3 hodinami - Firma začala prodávat sadu, která vám udělá superdrahé SUV Ferrari z obyčejné Toyoty, může čekat dopis z Itálie
před 4 hodinami - VW dál provokuje s dojezdem elektrického ID.7. Ví, že je mizerný, a novým pokusem ukázat opak nesmyslným testem to jen dokázal
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.16. 10:26 - spooon
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.15. 18:30 - pavproch
- VZKAZY 01.15. 13:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 08:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam