Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejošklivějšímu modernímu Ferrari to konečně sluší, stačilo z něj udělat kombík
10.6.2019 | Mirek Mazal
Někdy stačí docela málo, aby se z vozu z nevalně přijímaným designem stalo auto, na které je radost pohledět. Případ přestavby druhé poloviny Ferrari 612 Scaglietti je přesně ten případ.
Je těžké označit jakékoli Ferrari za ošklivé. Automobilka si po dekády najímala ty nejlepší designéry světa, a tak jen málokdy šlápla vedle. Navíc i když se to „podařilo”, pořád šlo o Ferrari atraktivní už svou značkou, o technice ani nemluvě.
Mezi takové vozy patří model 612 Scaglietti z pera Kena Okuyamy. Talentovaný designér, který v polovině minulé dekády pracoval pro Pininfarinu, nestvořil vyloženě ošklivý vůz, jeho nevýrazný design a poněkud otylé proporce jej ale staví na samý konec žebříčku krásy moderních Ferrari. Jak se ale dnes můžeme podívat, i tomuto modelu to mohlo slušet více.
Trvalo to více než dekádu, ale právě tento model se nyní dočkal verze kombi. Či varianty Shooting Brake, jak se třídvéřovým vozům tohoto ražení také říká. Nejde ovšem dílo automobilky, do původní splývavé karoserie maranellského stroje si dovolilo říznout designérské studio Vandenbrink Design z Amsterdamu. Zatím méně známá firma si odvážným provedením čtytřsedadlového GT zajistila věhlas, protože nápad je kreativní až do nebes a samotné provedení působí velmi kvalitním dojmem.
Troufneme si tvrdit, že auto nyní ve srovnání s původní verzi od italských návrhářů vypadá mnohem lépe. Poprvé se náčrty provedení Shooting Brake objevily v roce 2009 a desetiletý proces nutný k jejich realizaci dokázal, jak moc si Nizozemci dali záležet na zhotovení. Zvětšený zavazadelník jejich díla proto vypadá jako by byl vždy součástí sériového Ferrari.
Designéři nezveřejnili podrobné specifikace, nicméně profesionální fotografie odhalují klasický tvar prodloužené kabiny s rovnou střechou téměř až k zadním světlometům. Dříve nepřijatelné tvary dnes pěkně zapadají do moderního trendu aut jako Porsche Panamera Sport Turismo a jemu podobných modelů.
Vnitřní uspořádání zůstalo zachováno, vůz stále odveze čtyři cestující. Prostor pro náklad vypadá vzhledem k tvarům 612 poměrně velkoryse. Narostla také výška stropu nad hlavami pasažérů na zadních sedadlech. Celý interiér je prosvětlen dvěma novými střešními okny aerodynamického tvaru.
Značné změny uvnitř i vně minuly motorový prostor a sériovou techniku. Vpředu uložený atmosférický dvanáctiválec o objemu 5,7 litru zůstal naladěný na 397 kW (540 koní) a 588 Nm. Šestistupňová převodovka pohání zadní kola se samosvorným diferenciálem, původně Scaglietti zrychlovalo na 100 km/h během 4,2 sekundy, těžší Shooting Brake bude jistě o nějakou tu desetinku pomalejší.
Zatím existuje pouze jediný exemplář Ferrari 612 Scaglietti Shooting Brake, aby se zájemci mohli přesvědčit o poctivé realizaci všech úprav. Budoucí kusy, pakliže o nějaké bude zájem, budou stavěny na zakázku „výhradně pro vizionáře a znalé zákazníky s nadšením pro automobilovou kvalitu, estetickou dokonalost a historický význam“. Prvotina stojí cca 300 tisíc Eur (7,7 milionu Kč), ale cena očekávané prodejní verze není známa. Pokud se ovšem člověk musí ptát, pak asi nebude tím pravým zájemcem, kterého Vandenbrink hledá.
Ferrari 612 Scaglietti kombi alias Shooting Brake je konečně pěkná 612, u Ferrari nevznikla
Zdroj: Vandenbrink Design
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 00:25 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis