Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejošklivější moderní BMW potichu skončilo ještě dřív, než mělo, nekupoval ho už skoro nikdo
4.8.2023 | Petr Prokopec
Najít mezi moderními bavoráky opravdu hezké auto, to není lehký úkol, i mezi řadou kontroverzních designů ale snadno najdeme největší ošklivku. I když to bylo po fiasku řad 3 GT a 5 GT překvapivé, automobilka přišla ještě s šestkovým Gran Turismem. Neměla to dělat.
Tento týden jsme se mu už jednou věnovali jako ojetině. Tehdy jsme uvedli, že jako neúspěšný model má ještě během letošního roku skončit bez nástupce, jak se ale v mezičase ukázalo, situace je jiná. BMW 6 Gran Turismo je takové fiasko, že ve výrobě už skončilo, akorát to automobilka nikomu neřekla.
Model s interním označením G32 si tak zabalil fidlátka po pouhých šesti letech, aniž by po sobě zanechal výraznější otisk. Mluvčí automobilky Liana Drews již potvrdila, že montážní linky v německém Dingolfingu se zastavily. Dealerům tak má na skladech zbývat jen hrstka skladových aut, v případě zájmu je tedy třeba si pospíšit.
Zda někdo na takový apel zareaguje, je ve hvězdách. U nás má totiž BMW 6 Gran Turismo za první letošní půlrok na kontě jen 25 registrací, loni za celých dvanáct měsíců bylo prodáno 47 aut. A to jsou vlastně docela oslňující čísla na malou zemi, pokud uvážíme, že v celé Evropě se letos prodalo pouhých 441 exemplářů. Šestkové GT, liftback tvarovaný po vzoru velryby, kterému automobilka říká Hatchback Limousine, tak v závěru jeho éry skutečně nekupoval skoro nikdo.
Záda mu ukázali i Němci, kteří první letošní půlrok koupili 237 aut, tedy většinu z celkového počtu prodaných vozů. Data z Velké Británie ani nemůžeme publikovat, z tohoto trhu se vůz pakoval již v roce 2019. Pochopitelně pro nezájem, se kterým bylo spojené i jeho americké působení. Z tamní nabídky jej BMW vyřadilo předloni, letos na počátku roku pak značka začala redukovat výběr také na indickém trhu, a to přesto, že kromě zmíněného Dingolfingu se vůz vyráběl v tamním Chennai.
Může se zdát, že nezájem publika byl neoprávněný, zvlášť s ohledem na některé technické parametry. Šestkové GT totiž standardně do zavazadelníku pobralo 610 litrů nákladu, po sklopení zadních sedadel pak dokonce 1 800 l. Tomu se stěží mohou rovnat mnohé kombíky, ostatně třeba taková Škoda Octavia Combi má sice běžně na kontě identických 610 l, jejím maximem je však 1 710 l. Navíc za jejími zadními sedadly nalezeme obrovitý hrb, zatímco BMW disponuje rovnou podlahou.
Čtvrtá generace mladoboleslavského bestselleru je ovšem pohledným vozem, zatímco BMW 6 Gran Turismo ne, prostě ne. Designér exteriéru Hussein Al-Attar tedy neodvedl zrovna dobrou práci, jakkoli je třeba dodat, že předchozí řada 5 GT navržená Christopherem Weilem odpuzovala ještě více, podobně jako menší 3 GT. Oba vozy skončily pro nezájem a divili jsme se, že se automobilka vůbec pouštěla do další takové eskapády v rámci šestkové řady. Teď už víme, že to opravdu neměla dělat.
Co dodat? Snad jen to, že BMW v případě řady 6 neskutečně tápe. Když ji totiž v roce 2004 vzkřísilo, mohli zákazníci volit mezi kupé a kabrioletem. Po roce 2011 pak u nové generace dorazilo i čtyřdveřové Gran Coupe, celá trojice byla nicméně před pěti lety nahrazena řadou 8. Automobilka pak vzala zmiňované BMW 5 GT, které nahradila jinak koncipovaným (ovšem podobně neforemným) modelem 6 GT.
Nyní by si šestková řada měla dát až do roku 2026 pokoj, kdy má dojít na sloučení řady 4 a řady 8. Pod staronovým označením by nicméně mělo být nabízeno jen dvoudveřové kupé po boku kabrioletu. BMW 8 Gran Coupe pak dostane nepřímého nástupce v podobě ryzího elektromobilu, který by měl sloužit spíše jako stylová verze již existující limuzíny i7.
Ne zrovna oslňující design šestkového GT byl ještě více zoškliven faceliftem z roku 2021. Poté již šly prodeje úplně do kopru, předčasný úplný konec tedy nakonec ani nepřekvapí. Foto: BMW
Zdroj: Motor1
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 9 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 11 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 00:25 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis