Nejošklivější moderní BMW potichu skončilo ještě dřív, než mělo, nekupoval ho už skoro nikdo

Najít mezi moderními bavoráky opravdu hezké auto, to není lehký úkol, i mezi řadou kontroverzních designů ale snadno najdeme největší ošklivku. I když to bylo po fiasku řad 3 GT a 5 GT překvapivé, automobilka přišla ještě s šestkovým Gran Turismem. Neměla to dělat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejošklivější moderní BMW potichu skončilo ještě dřív, než mělo, nekupoval ho už skoro nikdo

4.8.2023 | Petr Prokopec

Nejošklivější moderní BMW potichu skončilo ještě dřív, než mělo, nekupoval ho už skoro nikdo

/

Foto: BMW

Najít mezi moderními bavoráky opravdu hezké auto, to není lehký úkol, i mezi řadou kontroverzních designů ale snadno najdeme největší ošklivku. I když to bylo po fiasku řad 3 GT a 5 GT překvapivé, automobilka přišla ještě s šestkovým Gran Turismem. Neměla to dělat.

Tento týden jsme se mu už jednou věnovali jako ojetině. Tehdy jsme uvedli, že jako neúspěšný model má ještě během letošního roku skončit bez nástupce, jak se ale v mezičase ukázalo, situace je jiná. BMW 6 Gran Turismo je takové fiasko, že ve výrobě už skončilo, akorát to automobilka nikomu neřekla.

Model s interním označením G32 si tak zabalil fidlátka po pouhých šesti letech, aniž by po sobě zanechal výraznější otisk. Mluvčí automobilky Liana Drews již potvrdila, že montážní linky v německém Dingolfingu se zastavily. Dealerům tak má na skladech zbývat jen hrstka skladových aut, v případě zájmu je tedy třeba si pospíšit.

Zda někdo na takový apel zareaguje, je ve hvězdách. U nás má totiž BMW 6 Gran Turismo za první letošní půlrok na kontě jen 25 registrací, loni za celých dvanáct měsíců bylo prodáno 47 aut. A to jsou vlastně docela oslňující čísla na malou zemi, pokud uvážíme, že v celé Evropě se letos prodalo pouhých 441 exemplářů. Šestkové GT, liftback tvarovaný po vzoru velryby, kterému automobilka říká Hatchback Limousine, tak v závěru jeho éry skutečně nekupoval skoro nikdo.

Záda mu ukázali i Němci, kteří první letošní půlrok koupili 237 aut, tedy většinu z celkového počtu prodaných vozů. Data z Velké Británie ani nemůžeme publikovat, z tohoto trhu se vůz pakoval již v roce 2019. Pochopitelně pro nezájem, se kterým bylo spojené i jeho americké působení. Z tamní nabídky jej BMW vyřadilo předloni, letos na počátku roku pak značka začala redukovat výběr také na indickém trhu, a to přesto, že kromě zmíněného Dingolfingu se vůz vyráběl v tamním Chennai.

Může se zdát, že nezájem publika byl neoprávněný, zvlášť s ohledem na některé technické parametry. Šestkové GT totiž standardně do zavazadelníku pobralo 610 litrů nákladu, po sklopení zadních sedadel pak dokonce 1 800 l. Tomu se stěží mohou rovnat mnohé kombíky, ostatně třeba taková Škoda Octavia Combi má sice běžně na kontě identických 610 l, jejím maximem je však 1 710 l. Navíc za jejími zadními sedadly nalezeme obrovitý hrb, zatímco BMW disponuje rovnou podlahou.

Čtvrtá generace mladoboleslavského bestselleru je ovšem pohledným vozem, zatímco BMW 6 Gran Turismo ne, prostě ne. Designér exteriéru Hussein Al-Attar tedy neodvedl zrovna dobrou práci, jakkoli je třeba dodat, že předchozí řada 5 GT navržená Christopherem Weilem odpuzovala ještě více, podobně jako menší 3 GT. Oba vozy skončily pro nezájem a divili jsme se, že se automobilka vůbec pouštěla do další takové eskapády v rámci šestkové řady. Teď už víme, že to opravdu neměla dělat.

Co dodat? Snad jen to, že BMW v případě řady 6 neskutečně tápe. Když ji totiž v roce 2004 vzkřísilo, mohli zákazníci volit mezi kupé a kabrioletem. Po roce 2011 pak u nové generace dorazilo i čtyřdveřové Gran Coupe, celá trojice byla nicméně před pěti lety nahrazena řadou 8. Automobilka pak vzala zmiňované BMW 5 GT, které nahradila jinak koncipovaným (ovšem podobně neforemným) modelem 6 GT.

Nyní by si šestková řada měla dát až do roku 2026 pokoj, kdy má dojít na sloučení řady 4 a řady 8. Pod staronovým označením by nicméně mělo být nabízeno jen dvoudveřové kupé po boku kabrioletu. BMW 8 Gran Coupe pak dostane nepřímého nástupce v podobě ryzího elektromobilu, který by měl sloužit spíše jako stylová verze již existující limuzíny i7.


Nejošklivější moderní BMW potichu skončilo ještě dřív, než mělo, nekupoval ho už skoro nikdo - 1 - BMW 6 Gran Turismo 2021 ilustracni foto 01Nejošklivější moderní BMW potichu skončilo ještě dřív, než mělo, nekupoval ho už skoro nikdo - 2 - BMW 6 Gran Turismo 2021 ilustracni foto 02Nejošklivější moderní BMW potichu skončilo ještě dřív, než mělo, nekupoval ho už skoro nikdo - 3 - BMW 6 Gran Turismo 2021 ilustracni foto 03
Ne zrovna oslňující design šestkového GT byl ještě více zoškliven faceliftem z roku 2021. Poté již šly prodeje úplně do kopru, předčasný úplný konec tedy nakonec ani nepřekvapí. Foto: BMW

Zdroj: Motor1

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.