Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejošklivější moderní BMW potichu skončilo ještě dřív, než mělo, nekupoval ho už skoro nikdo
4.8.2023 | Petr Prokopec
Najít mezi moderními bavoráky opravdu hezké auto, to není lehký úkol, i mezi řadou kontroverzních designů ale snadno najdeme největší ošklivku. I když to bylo po fiasku řad 3 GT a 5 GT překvapivé, automobilka přišla ještě s šestkovým Gran Turismem. Neměla to dělat.
Tento týden jsme se mu už jednou věnovali jako ojetině. Tehdy jsme uvedli, že jako neúspěšný model má ještě během letošního roku skončit bez nástupce, jak se ale v mezičase ukázalo, situace je jiná. BMW 6 Gran Turismo je takové fiasko, že ve výrobě už skončilo, akorát to automobilka nikomu neřekla.
Model s interním označením G32 si tak zabalil fidlátka po pouhých šesti letech, aniž by po sobě zanechal výraznější otisk. Mluvčí automobilky Liana Drews již potvrdila, že montážní linky v německém Dingolfingu se zastavily. Dealerům tak má na skladech zbývat jen hrstka skladových aut, v případě zájmu je tedy třeba si pospíšit.
Zda někdo na takový apel zareaguje, je ve hvězdách. U nás má totiž BMW 6 Gran Turismo za první letošní půlrok na kontě jen 25 registrací, loni za celých dvanáct měsíců bylo prodáno 47 aut. A to jsou vlastně docela oslňující čísla na malou zemi, pokud uvážíme, že v celé Evropě se letos prodalo pouhých 441 exemplářů. Šestkové GT, liftback tvarovaný po vzoru velryby, kterému automobilka říká Hatchback Limousine, tak v závěru jeho éry skutečně nekupoval skoro nikdo.
Záda mu ukázali i Němci, kteří první letošní půlrok koupili 237 aut, tedy většinu z celkového počtu prodaných vozů. Data z Velké Británie ani nemůžeme publikovat, z tohoto trhu se vůz pakoval již v roce 2019. Pochopitelně pro nezájem, se kterým bylo spojené i jeho americké působení. Z tamní nabídky jej BMW vyřadilo předloni, letos na počátku roku pak značka začala redukovat výběr také na indickém trhu, a to přesto, že kromě zmíněného Dingolfingu se vůz vyráběl v tamním Chennai.
Může se zdát, že nezájem publika byl neoprávněný, zvlášť s ohledem na některé technické parametry. Šestkové GT totiž standardně do zavazadelníku pobralo 610 litrů nákladu, po sklopení zadních sedadel pak dokonce 1 800 l. Tomu se stěží mohou rovnat mnohé kombíky, ostatně třeba taková Škoda Octavia Combi má sice běžně na kontě identických 610 l, jejím maximem je však 1 710 l. Navíc za jejími zadními sedadly nalezeme obrovitý hrb, zatímco BMW disponuje rovnou podlahou.
Čtvrtá generace mladoboleslavského bestselleru je ovšem pohledným vozem, zatímco BMW 6 Gran Turismo ne, prostě ne. Designér exteriéru Hussein Al-Attar tedy neodvedl zrovna dobrou práci, jakkoli je třeba dodat, že předchozí řada 5 GT navržená Christopherem Weilem odpuzovala ještě více, podobně jako menší 3 GT. Oba vozy skončily pro nezájem a divili jsme se, že se automobilka vůbec pouštěla do další takové eskapády v rámci šestkové řady. Teď už víme, že to opravdu neměla dělat.
Co dodat? Snad jen to, že BMW v případě řady 6 neskutečně tápe. Když ji totiž v roce 2004 vzkřísilo, mohli zákazníci volit mezi kupé a kabrioletem. Po roce 2011 pak u nové generace dorazilo i čtyřdveřové Gran Coupe, celá trojice byla nicméně před pěti lety nahrazena řadou 8. Automobilka pak vzala zmiňované BMW 5 GT, které nahradila jinak koncipovaným (ovšem podobně neforemným) modelem 6 GT.
Nyní by si šestková řada měla dát až do roku 2026 pokoj, kdy má dojít na sloučení řady 4 a řady 8. Pod staronovým označením by nicméně mělo být nabízeno jen dvoudveřové kupé po boku kabrioletu. BMW 8 Gran Coupe pak dostane nepřímého nástupce v podobě ryzího elektromobilu, který by měl sloužit spíše jako stylová verze již existující limuzíny i7.
Ne zrovna oslňující design šestkového GT byl ještě více zoškliven faceliftem z roku 2021. Poté již šly prodeje úplně do kopru, předčasný úplný konec tedy nakonec ani nepřekvapí. Foto: BMW
Zdroj: Motor1
Bleskovky
- Klání zatracovaného spalovacího BMW s protežovaným elektrickým bratrem naprosto ovládla klasika, stačilo přidat jedinou zatáčku
včera - Mercedes si v zoufalosti najal slavného herce, aby propagoval elektrické auto, sám si ale koupil jeho spalovací verzi
20.9.2024 - Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
19.9.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pole position v IDM na Hockenheimu pro Mikhalchika, 20. König včera 21:47
- Vítězem SprintRace Pecco Bagnaia včera 16:00
- Zkrácený závod WorldSBK vyhrál Petrucci včera 14:51
- Supersporty vyhrál Huertas, 8. Vostatek včera 14:35
- Pole Position pro Caneta, 12. Salač včera 14:00
Nejnovější články
- Kolabující továrnu Audi v Belgii skutečně mohou převzít Číňané, byla by to další lekce pro místní autoprůmysl
před 3 hodinami - Už i dřív nesmiřitelní rivalové mezi výrobci aut v zoufalství spojují své síly, aby vůbec přežili
před 4 hodinami - Sen Němců o revoluční síti dobíjecích stanic končí tragicky, firma zkrachovala chvíli před tím, než měl její zakladatel dostat cenu
před 6 hodinami - Krizový summit, velká stávka a zisky v trapu. Německý automobilový průmysl čekají těžké chvíle, problémy nejspíš zamete pod koberec
před 7 hodinami - BMW asi vážně pochopilo, že se vzhledem posledních novinek šláplo vedle, šéf po čistce v týmu designérů slibuje velké změny
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva