Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější VW používají zcela nový prvek výbavy, dosud si ho málokdo všiml
7.2.2021 | Mirek Mazal
Je to něco zcela neobvyklého, navíc to na první pohled vypadá jen jako okrasná záležitost. Jistě z obou důvodů tak dosud málokdo pochopil, že pás diod vyhrávající všemi barvami v nových VW ID je ve skutečnosti funkční záležitostí.
Elektrický hatchback Volkswagen ID.3 už je nějaký ten pátek v prodeji, na trh nyní míří menší SUV ID.4 a brzy se do něj dostane také větší model ID.6. Navíc je třeba dodat, že ID.3 alespoň na některých trzích pomalu domácní, třebaže předpokládáme, že jeho druhá pozice v pořadí nejprodávanějších aut Evropy loni v prosinci byla dána hlavně snahou Volkswagenu uměle snížit své flotilové emise, a tedy registrací maxima aut na sebe sama a své dealery. Leckdo by si tak mohl myslet, že modely z řady jsou známy do posledního podstatného detailu, ale není tomu tak.
Sám VW zjistil, že existence jedné ze zajímavých funkcí jeho novinek unikla skoro všem, a tak se na ni právě s příchodem typu ID.4 do prodeje rozhodl upozornit. Jde o systém světelných signálů zvaný ID.Light, který při stání na místě vypadá jen jako okrasná záležitost tak typická pro moderní auta. Jenže barevné osvětlení z LED tady není pro okrasu - slouží ke komunikaci s řidičem a dalšími členy posádky.
Před startem se bílé světlo změní na modré jako forma přivítání a oznámení připravenosti nabitého pohonného ústrojí. Nebezpečí vyhodnocené jako důvod pro použití brzd se ukáže v široké červení linii, zatímco příchozí telefonní hovor může být oznámen pulzující zeleným signálem. Novinka je také propojena s navigačním systémem, takže barvy pulzují i při každé snaze o navedení do odbočky či jiného jízdního pruhu. Podobných signálů systém ID.Light vydává řadu a podle VW tím nemá řidiče rušit, ale právě naopak.
Stefan Franke, duchovní otec systému, říká, že s rostoucími velikostmi palubních displejů má lidský mozek stále větší problém vnímat důležité signály náležitě rychle, a to i v hlasové podobě. ID.Light tak má jednoduše, srozumitelně a přímočaře nahradit či zviditelnit některé z nich a jízdu tak učinit bezpečnější. Technologie dále využívá head-up displeje s rozšířenou realitou, na něm jsou zobrazovány důležité informace rovnou ve výhledu řidiče. Aktivace systému je možná hlasitým vyslovením „Hello ID“, uvedení do provozu pak bude indikováno pulzujícím světlem na levé nebo pravé straně.
Je to nepochybně zvláštní prvek a jsme zvědavi, s jakou se setká odezvou, zatím jsme na něj žádnou jasnou reakci od majitelů nezískali - patrně si jej sami moc nevšímají. VW jistě též vyčkává, jak bude ID.Light hodnocen, neboť o sériovém začlenění do jiných modelů značky VW zatím nehovoří.








Projevy technologie ID.Light v kabině nepřehlédnete, pochopit, že jde o více než designovou záležitost ale není snadné. Proto nyní VW upřesnil, jak systém funguje. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Divoké karty pro Most včera 22:00
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix včera 16:25
- Wild card pro Taku Nakagamiho včera 13:30
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu včera 13:20
- Vítězný double Manziho, 16. Vostatek 4.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 9 hodinamiŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
před 10 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
včeraMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva