Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější SUV ze Slovenska zaskočilo základním pojetím interiéru, vrací zpátky čas
20.7.2021 | Petr Prokopec
Možná máte pocit, že se díváte na auto z 90. let nebo auto pro některou z rozvojových zemí, ale není tomu tak. Jde o poslední novinku světové automobilky, Kiu Sportage páté generace, akorát v základu.
Na počátku června Kia představila své nejnovější SUV, tedy Sportage páté generace. Vůz, jehož výrobu dostane na starosti slovenská továrna v Žilině, ovšem nebudí takové nadšení jako jeho předchůdce, který byl svého času díky podobné vizáži přirovnáván k Porsche Macan. Místo toho zde máme spíše kontroverzi, a to zejména kvůli odvážně stylizované přídi. Ta se dočkala podivného ztvárnění tygřího čumáku, který rámují světla pro denní svícení připomínající bumerang. Vše pak korunuje průrva pod kapotou a rozměrný otvor v předním nárazníku.
Výtky vůči bočním partiím jsme již nezaznamenali, k zádi se nicméně kritika již opětovně stáčí. Kvůli spodním partiím vyvedeným v nelakovaném černém plastu totiž Sportage působí, jako kdyby se pod stylovou karoserií skrýval mnohem plebejštější vůz. A ve výsledku nejde pouze o exteriér, prakticky stejnou optikou lze nahlížet také na interiér. Stačí se místo dosud jediné odhalené vrcholné výbavy disponující dvojicí 12,3palcových displejů podívat na níže položené stupně.
Pokud totiž nezamíříte na úplný vrchol, ale zůstanete pod ním, je sice nadále možné počítat s rozměrným digitálním přístrojovým štítem, ovšem středová obrazovka se dočkala pořádného zmenšení. Navíc je lemována dvěma kruhovými ovladači, které sice usnadňují volbu hlasitosti či ladění radiostanic, ovšem působí jako pěst na oko. Stále je to však lepší než základní provedení disponující prťavým monochromatickým displejem, které vás vrátí zpátky do 90. let minulého století.
Zákazníci nicméně nebudou vybírat jen mezi odlišnými obrazovkami, ale také mezi standardním a prodlouženým provedením. První počítá s délkou 4 485 milimetrů a rozvorem 2 680 mm, zatímco u druhého lze čekat 4 660 mm a 2 755 mm. Větší model by přitom měl být globálním, menší ovšem bude k mání jen na vybraných trzích. U obou pak bude standardem motor usazený vpředu a pohon předních kol, za příplatek ovšem Kia nabídne také systém 4x4.
V krátkosti pak ještě můžeme nahlédnout pod kapotu, kde nebudou chybět benzinová jedna-šestka a dieselový dvoulitr. V obou případech jde o „chytré“ jednotky z rodiny Smartstream, které doplní hybridy a plug-in hybridy. Na konkrétní specifikace je ale v tuto chvíli ještě brzy. Ve finále tak jen zmíníme, že nová Sportage dostane i volič jízdních režimů Terrain Mode, který automaticky nastaví podvozek na sníh, bahno nebo písek.
Nová Kia Sportage se ukázala i na méně vyumělkovaných fotkách. Podstatný je na nich hlavně pohled na palubní desku základních variant, kde se objevuje buď menší barevný, nebo dokonce ještě menší černobílý displej. Obojí přitom vedle digitálního přístrojového štítu působí jako pěst na oko. Foto: Kia
Zdroj: Kia
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před hodinou - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 3 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 4 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 6 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 10:21 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 11.25. 10:13 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.25. 10:03 - řidičBOB
- Prodám Peugeot 307 SW 1,6 16V LPG 11.25. 04:23 - irischamplin
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova