Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější Renault je ve skutečnosti čínské auto, svůj reálný původ maskuje docela důsledně
1.7.2024 | Petr Prokopec
Renault se tváří, že Číňany považuje za ryzí hrozbu a jako jeden z mála evropských výrobců volá po vysokých clech i celkově nekompromisním zacházení. Spolu s kázáním vody ale pije víno, tohle auto ani není pořádně jeho.
Luca de Meo, generální ředitel skupiny Renault, je jedním z těch, kteří nemají problém vymezovat se proti čínským automobilkám a horovat za uvalení vysokých cel na jejich vozy. Má k tomu prostý důvod - na rozdíl od řady ostatních výrobců Renault v Číně mnoho neznamená a myslí si, že na případných oboustranně vysokých clech víc vydělá než ztratí, Evropa je pro něj mnohem důležitějším trhem. Ani francouzská automobilka ale nestojí sama jako kůl v plotě.
Nakonec dobře víme, že založila společný podnik s čínským Geely na výrobu spalovacích motorů. A nejde o nic malého, pod hlavičkou společnosti Horse Powertrain totiž obě automobilky hodlají ročně vyrábět pět milionů agregátů na benzin i naftu. Uzpůsobeny navíc nebudou jen konvenčním pohonným hmotám, ale vypořádat se zvládnou rovněž s etanolem či vodíkem. Už to by mohl být pro Francouze důvod nedráždit příliš, nyní se ale ukazuje, jejich spolupráce s Číňany má daleko větší rozměry, jak se začalo proslýchat už před pár dny.
Teď je to oficiální, neboť tento týden byl na autosalonu v jihokorejském Busanu představen nový Renault Grand Koleos. SUV dlouhé 4 780 milimetrů se v nabídce francouzské značky postaví nad Koleos, který sice z evropského prodeje zmizel, ovšem v Koreji je dál k mání jako Renault Samsung QM6. Pod čistě francouzským názvem ho ovšem lze pořídit v Mexiku, Africe či Jižní Americe.
Grand Koleos nicméně není úplně nový, i když tak díky oficiální premiéře může působit. A vlastně to ani pořádně není Renault, byť to logo na přídi, zádi a volantu naznačuje. Ve skutečnosti jde o Geely Xingyue L známé také jako Monjaro, které je na trhu od konce roku 2021. Francouzi ovšem nezůstali jen u nalepení odlišných log a reálný původ vozu maskují docela důsledně.
Rozvor náprav byl oproti výchozímu Xingyue L zkrácen z 2 845 na 2 820 mm. Kromě toho zatím Francouzi ani nenabídnou 1,5litrový motor DHE15, za kterým stojí přímo Číňané a který se chlubí působivou termální účinností 43,32 procenta. Dorazit by ale měla stejně objemná hybridní jednotka, která navzdory názvu E-Tech používá komponenty Geely a má nabídnout až 245 koní.
Základ nabídky nicméně počítá s dvoulitrem od Volva (které též ovládá Geely) naladěným na 211 koní. Tento agregát bude možné spojit s dvouspojkovou převodovkou a pohonem předních kol či s osmistupňovým klasickým automatem a pohonem 4x4. Uvnitř pak Grand Koleos i přes svou délku nabídne jen dvě řady sedadel, což vedlo k maximalizaci zavazadelníku. Ve standardu je tak možné počítat s 633 litry, po sklopení zadní řady však kapacita narůstá na 2 034 l.
Uvnitř Grand Koleos svůj původ už ani moc neskrývá, ono logo na volantu je tedy pomalu jedinou změnou. Třeba palubní deska se třemi 12,3palcovými displeji byla komplet převzata ze zmíněného Geely. Nejinak je tomu v případě středové konzole, voliče převodovky či veškerých ovládacích prvků. V multimédiích se pak znovu měnil jen název automobilky. Tenhle nový Renault je prostě čínské auto, vyhýbá se nanejvýš nejvíce viditelným spojitostem.
Grand Koleos působí na první pohled čistě francouzsky. Už na ten druhý je ale zjevné, že jde o sofistikovanější klon SUV Monjara od Geely. Foto: Renault
Zdroje: Renault, Auto Mail.ru
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Soukromník vyhrál na Dakaru etapu včera 16:22
- KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných včera 08:00
- KTM na Dakaru stále dominuje 14.1.2025
- Marc VDS pojede i šampionát EWC 14.1.2025
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
Nejnovější články
- K mání je skutečný Batmobil použitý při natáčení. Je plně funkční i s „raketovým výfukem” a „raketu” také bude stát
včera - Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
včera - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
včera - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
včera - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
včera
Živá témata na fóru
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.15. 20:03 - řidičBOB
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.15. 18:30 - pavproch
- VZKAZY 01.15. 13:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 08:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam