Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější Renault je ve skutečnosti čínské auto, svůj reálný původ maskuje docela důsledně
1.7.2024 | Petr Prokopec
Renault se tváří, že Číňany považuje za ryzí hrozbu a jako jeden z mála evropských výrobců volá po vysokých clech i celkově nekompromisním zacházení. Spolu s kázáním vody ale pije víno, tohle auto ani není pořádně jeho.
Luca de Meo, generální ředitel skupiny Renault, je jedním z těch, kteří nemají problém vymezovat se proti čínským automobilkám a horovat za uvalení vysokých cel na jejich vozy. Má k tomu prostý důvod - na rozdíl od řady ostatních výrobců Renault v Číně mnoho neznamená a myslí si, že na případných oboustranně vysokých clech víc vydělá než ztratí, Evropa je pro něj mnohem důležitějším trhem. Ani francouzská automobilka ale nestojí sama jako kůl v plotě.
Nakonec dobře víme, že založila společný podnik s čínským Geely na výrobu spalovacích motorů. A nejde o nic malého, pod hlavičkou společnosti Horse Powertrain totiž obě automobilky hodlají ročně vyrábět pět milionů agregátů na benzin i naftu. Uzpůsobeny navíc nebudou jen konvenčním pohonným hmotám, ale vypořádat se zvládnou rovněž s etanolem či vodíkem. Už to by mohl být pro Francouze důvod nedráždit příliš, nyní se ale ukazuje, jejich spolupráce s Číňany má daleko větší rozměry, jak se začalo proslýchat už před pár dny.
Teď je to oficiální, neboť tento týden byl na autosalonu v jihokorejském Busanu představen nový Renault Grand Koleos. SUV dlouhé 4 780 milimetrů se v nabídce francouzské značky postaví nad Koleos, který sice z evropského prodeje zmizel, ovšem v Koreji je dál k mání jako Renault Samsung QM6. Pod čistě francouzským názvem ho ovšem lze pořídit v Mexiku, Africe či Jižní Americe.
Grand Koleos nicméně není úplně nový, i když tak díky oficiální premiéře může působit. A vlastně to ani pořádně není Renault, byť to logo na přídi, zádi a volantu naznačuje. Ve skutečnosti jde o Geely Xingyue L známé také jako Monjaro, které je na trhu od konce roku 2021. Francouzi ovšem nezůstali jen u nalepení odlišných log a reálný původ vozu maskují docela důsledně.
Rozvor náprav byl oproti výchozímu Xingyue L zkrácen z 2 845 na 2 820 mm. Kromě toho zatím Francouzi ani nenabídnou 1,5litrový motor DHE15, za kterým stojí přímo Číňané a který se chlubí působivou termální účinností 43,32 procenta. Dorazit by ale měla stejně objemná hybridní jednotka, která navzdory názvu E-Tech používá komponenty Geely a má nabídnout až 245 koní.
Základ nabídky nicméně počítá s dvoulitrem od Volva (které též ovládá Geely) naladěným na 211 koní. Tento agregát bude možné spojit s dvouspojkovou převodovkou a pohonem předních kol či s osmistupňovým klasickým automatem a pohonem 4x4. Uvnitř pak Grand Koleos i přes svou délku nabídne jen dvě řady sedadel, což vedlo k maximalizaci zavazadelníku. Ve standardu je tak možné počítat s 633 litry, po sklopení zadní řady však kapacita narůstá na 2 034 l.
Uvnitř Grand Koleos svůj původ už ani moc neskrývá, ono logo na volantu je tedy pomalu jedinou změnou. Třeba palubní deska se třemi 12,3palcovými displeji byla komplet převzata ze zmíněného Geely. Nejinak je tomu v případě středové konzole, voliče převodovky či veškerých ovládacích prvků. V multimédiích se pak znovu měnil jen název automobilky. Tenhle nový Renault je prostě čínské auto, vyhýbá se nanejvýš nejvíce viditelným spojitostem.
![Nejnovější Renault je ve skutečnosti čínské auto, svůj reálný původ maskuje docela důsledně - 1 - Renault Grand Koleos 2024 prvni sada 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější Renault je ve skutečnosti čínské auto, svůj reálný původ maskuje docela důsledně - 2 - Renault Grand Koleos 2024 prvni sada 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější Renault je ve skutečnosti čínské auto, svůj reálný původ maskuje docela důsledně - 3 - Renault Grand Koleos 2024 prvni sada 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější Renault je ve skutečnosti čínské auto, svůj reálný původ maskuje docela důsledně - 4 - Renault Grand Koleos 2024 prvni sada 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější Renault je ve skutečnosti čínské auto, svůj reálný původ maskuje docela důsledně - 5 - Renault Grand Koleos 2024 prvni sada 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější Renault je ve skutečnosti čínské auto, svůj reálný původ maskuje docela důsledně - 6 - Renault Grand Koleos 2024 prvni sada 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější Renault je ve skutečnosti čínské auto, svůj reálný původ maskuje docela důsledně - 7 - Renault Grand Koleos 2024 prvni sada 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější Renault je ve skutečnosti čínské auto, svůj reálný původ maskuje docela důsledně - 8 - Renault Grand Koleos 2024 prvni sada 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější Renault je ve skutečnosti čínské auto, svůj reálný původ maskuje docela důsledně - 9 - Renault Grand Koleos 2024 prvni sada 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Grand Koleos působí na první pohled čistě francouzsky. Už na ten druhý je ale zjevné, že jde o sofistikovanější klon SUV Monjara od Geely. Foto: Renault
Zdroje: Renault, Auto Mail.ru
Bleskovky
Amazonu dál hoří elektrické dodávky Rivianu, naposledy to při dobíjení odneslo hned pět aut naráz
před 7 hodinamiFirma na výrobu vibrátorů se hroutí pod tíhou zájmu, za vše může záměna s označením automobilky
včeraŠest různých verzí obou generací zaříznutého Audi R8 si to rozdalo ve sprintu, vítězem je majitel každého z nich
včera
Nové na MotoForum.cz
- V Imatře Michael Dunlop proti hvězdám IRRC 16:00
- Z Assenu přímo na Sachsenring 10:00
- Remy Gardner místo Alexe Rinse včera 16:00
- Top duo z týmu MSi: Ai Ogura a Sergio Garcia včera 15:00
- Aleix Espargaro testovacím pilotem HRC včera 11:00
Nejčtenější články
Nejrychlejší VW Golf GTI historie se umí rozjet až na 267 km/h, je to možná poslední takový Golf vůbec
3.6.2024Elektrická odnož Volva, které se Švédové radši zbavili, dál padá ke dnu. Přišla už o 95 procent své hodnoty, přiznává díry v účetnictví
3.6.2024Nissan si podepsal rozsudek smrti. V reakci na spalovací novinky japonských soupeřů říká, že s benziny a diesely skončil
3.6.2024K mání je dodnes úplně nová legenda kompaktních hot hatchů. Nikdy nepřihlášený Peugeot 205 GTI vlastně ani není drahý
4.6.2024Ford dál mění své plány. Elektromobily už nepovažuje za dar, teď bude rád, když je kdokoli prodá jakoukoli cestou
4.6.2024
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 07.03. 17:46 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.03. 17:30 - Truck Daškam
- Hledám auto do 200k, zn. naprosto netuším co dělám 07.03. 16:28 - petr_riha
- Rychlodotazy 07.03. 16:02 - audis
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 07.03. 15:53 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.03. 13:27 - Vrooom
- Politický koutek 07.02. 16:29 - Stepan
- BMW F20 120D Problém s motorem. 07.02. 12:13 - Ďáblík