Nejnovější McLaren má dvě skryté funkce, o kterých firma dosud nikomu neřekla

Britská novinka je nepochybně velmi rychlé a designově jedinečné auto, chce ale zaujmout i funkcemi, které jiní nenabízí. Dozvídáme se o nich až nyní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejnovější McLaren má dvě skryté funkce, o kterých firma dosud nikomu neřekla

5.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nejnovější McLaren má dvě skryté funkce, o kterých firma dosud nikomu neřekla

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britská novinka je nepochybně velmi rychlé a designově jedinečné auto, chce ale zaujmout i funkcemi, které jiní nenabízí. Dozvídáme se o nich až nyní.

Slavnostní prezentace nového McLarenu 720S proběhla již před několika týdny, ať již mluvíme o živém debutu na ženevském autosalonu či privátní akci pro nejvýznamnější zákazníky britské automobilky. Teprve tento týden ovšem proběhlo představení spojené s testy na italském okruhu Vallelunga. A při této příležitosti se McLaren podělil o informace o dvou zajímavých funkcích, které 720S má a o kterých dosud nepadlo slovo.

My se nejprve podíváme na proceduru, které McLaren říká „Hot Start”, „horký start“ a která spočívá ve zažehnutí menšího množství nespáleného paliva ve výfukovém systému. Důvod? Peprný zvukový projev, kterým jinak turbomotor nepřekypuje. Abyste přitom tohoto kroku dosáhli, je třeba sáhnout po voze, který má za sebou alespoň pár minut ostré jízdy. Následně stisknete startovací tlačítko, ovšem při vyšláplé brzdě, což vám umožní přístup k palubní elektronice.

Dalším tahem je přepnutí pohonného ústrojí do okruhového režimu, což pozmění moment zážehu i dodávky paliva. Poté již jen stačí sešlápnout brzdu, znovu zmáčknout startovací tlačítko a za vašimi hlavami se rozezní hromobití, po němž jste toužili. Tím nám ovšem hrátky s palubní elektronikou nekončí, McLaren 720S totiž dostal do vínku i Variabilní kontrolu trakce.

Také k té se musíte propracovat v menu a správně ji nastavit, výsledkem je el možnost poslat si vůz do smyku i bez úplného vypnutí stabilizace. Zapomeňte ale na nastavení, kdy se z vás pouhým stisknutím tlačítka stane profesionální drifter, který bude moci otiskovat vzorek pneumatik na silnici s milimetrovou přesností - systém ve své podstatě skutečně jen posouvá moment, kdy zasahují asistenční prvky vozu. A tak mu Britové nechtějí říkat driftovací režim, třebaže driftování ve výsledku dovoluje.

Naši kolegové zmiňují, že je třeba alespoň hodiny hrátek, než technologii plně oceníte a dokážete to, co předvádí testovací jezdci britské automobilky. Poté ovšem můžete počítat s rozmáchlými powerslidy, které byste ale měli mít pod kontrolou snáze než s úplným vypnutím elektronických asistentů. 720S je opravdu zajímavé auto a vypadá velmi propracovaně, pokud u McLarenu měli čas i na ladění podobných funkcí...


Nejnovější McLaren má dvě skryté funkce, o kterých firma dosud nikomu neřekla - 1 - McLaren 720S Hot Start Drift Mode lepsi 01Nejnovější McLaren má dvě skryté funkce, o kterých firma dosud nikomu neřekla - 2 - McLaren 720S Hot Start Drift Mode lepsi 02Nejnovější McLaren má dvě skryté funkce, o kterých firma dosud nikomu neřekla - 3 - McLaren 720S Hot Start Drift Mode lepsi 03Nejnovější McLaren má dvě skryté funkce, o kterých firma dosud nikomu neřekla - 4 - McLaren 720S Hot Start Drift Mode lepsi 04Nejnovější McLaren má dvě skryté funkce, o kterých firma dosud nikomu neřekla - 5 - McLaren 720S Hot Start Drift Mode lepsi 05Nejnovější McLaren má dvě skryté funkce, o kterých firma dosud nikomu neřekla - 6 - McLaren 720S Hot Start Drift Mode lepsi 06
Nový McLaren 720S nabízí i hlučnější mód výfuku, propracovat se k němu ale chce znát ten správný postup

Nejnovější McLaren má dvě skryté funkce, o kterých firma dosud nikomu neřekla - 7 - McLaren 720S Hot Start Drift Mode lepsi 07Nejnovější McLaren má dvě skryté funkce, o kterých firma dosud nikomu neřekla - 8 - McLaren 720S Hot Start Drift Mode lepsi 08Nejnovější McLaren má dvě skryté funkce, o kterých firma dosud nikomu neřekla - 9 - McLaren 720S Hot Start Drift Mode lepsi 09Nejnovější McLaren má dvě skryté funkce, o kterých firma dosud nikomu neřekla - 10 - McLaren 720S Hot Start Drift Mode lepsi 10Nejnovější McLaren má dvě skryté funkce, o kterých firma dosud nikomu neřekla - 11 - McLaren 720S Hot Start Drift Mode lepsi 11Nejnovější McLaren má dvě skryté funkce, o kterých firma dosud nikomu neřekla - 12 - McLaren 720S Hot Start Drift Mode lepsi 12
Režim omezené kontroly trakce je dostupnější snáz, o to přesvědčivější představení ale nabízí

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.