Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější Lamborghini dorazilo do ČR. Jako jediné ho dostanete i s tovární „koulí”
18.3.2018 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Tento malý detail celkem výstižně říká, jak moc je tohle Lambo jiné. Přesto se po něm jen zaprášilo, i když v základu přijde nový Urus na 5,2 milionu Kč.
Zatímco původní terénní Lamborghini Cheetah vzniklo z prosté snahy ukrojit si podíl z lukrativní veřejné zakázky na vývoj a výrobu univerzálního stroje pro americkou armádu, aktuální Urus existuje a vstupuje na trh z poněkud jiných, prozaičtějších důvodů.
O SUV všech velikostí je enormní zájem. Až takový, že je některé automobilky nestíhají vyrábět a jiné je pro změnu nedokážou přes všechnu svou dosavadní image ignorovat. Kromě Bentley či Porsche to bude brzy platit i pro Rolls-Royce, momentálně tu ale máme přírůstek od Lamborghini.
Italové tvrdí, že jde o první supersportovní SUV na světě, a pokud jde o výkony, nelze s nimi příliš polemizovat. Vůz poháněný přeplňovaným vidlicovým osmiválcem o objemu 4,0 litru původem od Audi produkuje až 650 koní a navzdory své hmotnosti atakující hranici 2,2 tuny je schopen rozjet se z místa na stovku za 3,6 sekundy.
To jsou parametry, kterým se nemůže rovnat ani technicky spřízněný Cayenne Turbo, nicméně Lamborghini si nechá za tuto exkluzivitu, respektive uvedenou dynamiku slušně zaplatit. Zatímco za Porsche dáte minimálně 3,6 milionu korun, za Urus budete muset u dealera nechat částku nejméně 5 268 698 Kč.
Je pravdou, že za tyto peníze dostanete docela slušně vybavené auto. Bez dalších příplatků máte kromě jiného čtyřzónovou klimatizaci, vzduchové odpružení, karbon-keramické brzdy, aktivní stabilizátory, kožené čalounění, navigaci či 21palcová kola. Klidně se ale můžete rozšoupnout a snadno utratit dalších pár set tisíc, ani nebudete vědět jak.
Třeba nejdražší dvaadvacítky vyjdou na téměř 120 tisíc, panoramatické okno stojí bezmála 68 tisíc korun, přední masážní sedadla 77 tisíc, audiosystém Bang & Olufsen přes 150 tisíc a stejnou částku dáte i za balíček asistenčních systémů doplněných head-up displejem. Že si Urus pořizují zákazníci, kteří si můžou dovolit utrácet, ostatně svědčí i první objednávky. Průměrná cena příplatkové výbavy se pohybuje kolem 800 tisíc Kč.
Mimochodem, pokud máte nějakou kompaktnější jachtu a toužíte ji zapřáhnout za Lamborghini, ani to není problém. Pro Urus je k mání elektricky ovládané tažné zařízení. To je u Lamba novinka, v tomto případě schopná utáhnou až 3,5 tuny. Pochopitelně, ani tahle věc není zdarma, připlatíte za ní necelých 40 tisíc korun.
Jestli ji někdy budeme mít příležitost vyzkoušet v praxi, můžeme jen doufat nebo o tom spekulovat, každopádně první kontakt s autem jsme využili také na to, abychom se na Urus podívali hezky zblízka.
Na fotkách to totiž možná tak nevypadá, ale nejnovější Lamborghini je pořádný kus auta. Ne že by byl takový Aventador působil dojmem přerostlého angličáku, nicméně Urus se svou délkou 5,1 metru a šířkou přes dva metry vypadá docela impozantně.
Jeho tvůrci tvrdí, že se při návrhu karoserie nechali inspirovat modelem Countach, pokud ale opomeneme ty asymetrické lemy blatníků, máme tady auto plně navazující na styl současných aut z boloňské Sant'Agaty. Jestli vám padlo do oka, posoudíte jistě sami, co se nám ale zrovna nelíbilo, byly „odvětrávací“ mřížky na blatnících. Jsou pravé asi jako většina výfukových koncovek nových aut.
Design vnějšku ani vnitřku vám nicméně popisovat nebudeme, více řeknou přiložené fotografie, možná by vás ale mohlo zajímat, že v interiéru je docela dost místa. Sedadlo řidiče lze spustit příjemně nízko, volant pak pro změnu přitáhnout k sobě, a i když budete mít kolem 195 cm, může si za vás sednout stejně vysoký cestující. Kvůli svažující se linii střechy se bude vzadu ideálně sedět pasažérům tak do 185 cm, nicméně v podélném směru je zde pro kolena opravdu místa dost.
Elektricky ovládané víko kufru vám otevře přístup k zavazadlovému prostoru, který se zdá být s ohledem na velikost vozu zdánlivě malý, ve skutečnosti má ale objem přes 600 litrů. Co může být pro posádku menšího vzrůstu či subtilnější cestující komplikovanější, je docela vysoká nakládací hrana, nicméně tento problém zčásti řeší elektricky ovládaná světlost zadní nápravy pomocí tlačítka na levé straně kufru, kterým si můžete nechat auto podle potřeby „přidřepnout”.
Na zkoumání dalších detailů nám více času nezbylo, takže pouze letmo můžeme dodat, že pod přední kapotou je poměrně nevzhledný plastový kryt motoru, volant je naopak čalouněný parádní broušenou kůží a s výjimkou podivně vypadajícího voliče převodovky působí celý interiér výjimečně kvalitně. To ale není s přihlédnutím k faktu, že za Lamborghini odpovídá v rámci koncernu VW značka Audi, zase tolik překvapivé. Více poví první svezení, na to si ale musíme ještě chvíli počkat...
Letos Lamborghini postaví pouze 1 000 SUV, od příštího roku to ale bude přibližně 4 000 Urusů ročně, což má být až polovina celkové produkce značky.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 2 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před hodinou - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 2 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera - Britové chtěli udělat z nepotřebných telekomunikačních boxů u silnic dobíjecí stanice pro všechny. Zůstali u jednoho, který rozeberou
včera - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva