Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi
8.5.2024 | Petr Prokopec
Krasavec to vážně není a designové doplňky víc než co jiného podtrhují jeho vzhledovou bizarnost. Jenže je to pořád sportovní kupé s ryzím šestiválcem, které prošlo alespoň nějakou dietou, nic lepšího dnes čekat zkrátka nelze.
Na moderní BMW ověnčená ikonickými názvy se nelze dívat nekritickým okem. Důvodů by se našlo víc - od záměrně provokativního designu až po zbytečné ústupky na poli techniky, nám ale nakonec nejvíc vadí hmotnost. Ta už nabobtnala natolik, že i odlehčené verze jsou dramaticky těžší než standardní provedení přímých předchůdců. Ostatně se jen podívejte na M4 CSL G82 - nástupce legendárního BMW M3 CSL totiž před dvěma lety dorazil s 1 700 kilogramy „živé váhy“. Standardní M4 generace F82 se s hmotností snadno dostala o 100 kilo níž.
Nyní mnichovská automobilka přichází s variantou M4 CS, která přišla o onu lehkost v názvu. Znamená to, že je ještě těžší, bez řidiče jde o 1 760 kg. Za něco takového by si BMW zasloužilo minimálně políček, možná dokonce ránu na solar plexus. Jenže místo toho spíše zvažujeme objetí. Proč? I když v našich zásadách nehodláme nikterak polevit, ve finále jsme vlastně rádi, že je možné i v roce 2024 přivítat auto, které má spalovací motor bez elektrické asistence a jeho hlavní misí je potěšit svého majitele.
Ještě než se ovšem posuneme dále, je třeba zmínit, že BMW nehodlá rozdávat zábavu zadarmo. Místo toho mnichovská novinka pochází z opravdu drahého kraje, neboť ve své domovině stojí 160 tisíc Eur (cca 4 006 300 Kč). To je o více než 50 000 Eur (1,25 mil. Kč) vyšší částka, než jakou dáte za provedení M4 Competition M xDrive. Na českém trhu přitom za tuto regulérní variantu dáte 2 780 700 Kč, přicházející M4 CS vám tedy i u nás bankovní účet odlehčí o nějaké 4 miliony korun.
Rázem je tedy třeba se ptát, zda novinka stojí za to. Rozhodnutí necháme na vás, pro snazší volbu ovšem pochopitelně vyložíme na stůl veškeré karty. Začneme u motoru, tedy třílitrového šestiválce, který se dočkal menšího továrního tuningu. Nyní tak produkuje 550 koní výkonu a 650 Nm točivého momentu, což kupé stačí ke zrychlení na stovku za 3,4 sekundy a na dvoustovku za 11,1 sekundy. Paket M Driver's Package je pak standardem, což zvedá maximálku až na 302 km/h.
S přeplňovaným motorem jsou spojeny osmistupňový automat a pohon všech kol jako jediná volba. Systém xDrive byl nicméně naladěn tak, aby preferoval zadní nápravu. Tu přední je pak možné zcela odpojit, načež si můžete užít rozmáchlých driftů. Podvozek přitom těží ze specifického nastavení podvozku, neboť CS disponuje vlastním nastavením sklonu kol, pružin, tlumičů a stabilizátorů. Nově zkalibrováno pak ostatně bylo i elektromechanické řízení.
BMW zároveň přivedlo do hry sportovní výfuk, který i díky titanové koncovce o trochu redukuje hmotnost a v jízdních režimech Sport a Sport+ vyluzuje odpovídající soundtrack. Kila dolů pak ostatně posílají i 19palcová přední a 20palcová zadní kovaná kola, stejně jako rozsáhlé použití karbonem vyztužených plastů, z nichž je kupříkladu střecha, kapota motoru nebo zadní difuzor. Ve srovnání s výchozím M4 Competition xDrive tak varianta CS zhubla o 20 kilogramů.
Tak jako tak nicméně novinka může při plném zatížení vážit zhruba dvě tuny, na okruh s ní tak bude nadšeně vyrážet jen málokdo. Máme dost zkušeností se standardní M3 Competition xDrive a i na karbon keramických brzdách má problémy dlouhodoběji ubrzdit svou dynamiku. Měřič časů na jedno kolo se tak zdá být trochu zbytečný. Stejně jako by asi většina majitelů využila v běžném provozu komfortnější sedadla než karbonové skořepiny. Ty ale nicméně lze alespoň elektronicky nastavit, přičemž jim nechybí ani vyhřívání. A také podsvícené logo M4 CS, které jen podtrhuje jistou zmatečnost tohoto vozu - k čemu je svítící nesmysl v odlehčené verzi?
























PM4 CS se dočkalo celé řady karbonových doplňků, které automobilka ponechala nelakované, aby tak zvýraznila sportovní charakter vozu. Nicméně kvůli hmotnosti 1 760 kg nelze na 4 801 milimetrů dlouhé kupé nahlížet nekriticky. Na druhou stranu jsme ovšem rádi, že je dnes ještě někdo vůbec schopen s takovým autem přijít. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
před 2 hodinamiUž ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
včeraMuž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
5.4.2025
Nejčtenější články
Šéf Nissanu přiznal, že bez pomoci zvenčí už automobilka nepřežije, sám to nejspíš zabalí příští týden
8.3.2025VW říká, že interiérům svých aut vrátí fyzická tlačítka, prý to nejsou mobily. Snad to tentokrát skutečně udělá
8.3.2025Šéf výrobce elektromobilů pod tíhou ztrát a nesmyslných vizí skončil, miliony měsíčně ale bude brát dál
8.3.2025Vážně je to jen cenou? VW prodává svůj klíčový elektromobil v Číně za 380 tisíc Kč, přesto je to totální propadák
9.3.2025Nové Audi A6 v úplném základu je teprve tragédie. Interiér je reklamou na to, co jste si nekoupili. A co to má na zádi?
9.3.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.07. 15:57 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.07. 08:44 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.07. 08:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.06. 12:59 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.06. 12:09 - Stepan
- Onboard videa 04.06. 12:02 - brnenska.odchytova
- S větrem ve vlasech.... 04.05. 13:11 - jerry
- BMW Divize 04.04. 15:41 - pavproch