Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější BMW drží lajnu s ostatními novinkami značky. Je ošklivé, nepochopitelně těžké a velmi drahé
12.10.2022 | Petr Prokopec
Mnichovským se zjevně zalíbilo na vlně kontroverze, a tak na trh posílají další novinku, která budí rozpaky. Líbit se vám nakonec může, auto je to ale vzhledem ke své velikosti absurdně těžké a s konkurenčním Audi prohrává ve všech ohledech.
BMW se v posledních letech stalo automobilkou, které člověk sice fandí, ovšem na druhé straně musí nad mnoha jejími novinkami kroutit hlavou. Jednou takovou stoprocentně bylo kupé M4 CSL, u kterého hmotnost činí 1 700 kg. Jde sice o údaj počítající s veškerými náplněmi i řidičem, ovšem to na ospravedlnění nestačí. Slovíčko „leicht“ neboli „lehký“ obsažené v dané zkratce totiž nebylo ani v nejmenším naplněno. Místo toho zde máme vůz, který můžeme nazvat přinejmenším lehce obézním.
Nyní mnichovští vyrukovali s novou generací M2 Coupe, která M4 CSL dostává do lepšího světla. Ale jen tím, že novinka je až nepochopitelně těžká. Při volbě verze s manuální převodovkou totiž její hmotnost činí 1 700 kg, v případě osmistupňového automatu je třeba počítat ještě s 25 kily navíc. Oba údaje navíc nezahrnují hmotnost řidiče, jenž byla Evropskou unií stanovena na průměrných 75 kg. Jakmile tedy za volant usedne pořádný pořez, který sebou vezme svou drahou polovičku, rázem je hmotnost na dvou tunách.
Pokud si v tuto chvíli mnete oči, vězte, že v tom nejste sami. BMW se skutečně nějakým podivným způsobem povedlo udělat z M2 neskutečného tlusťocha. Na délku přitom novinka měří 4 580 milimetrů, za výše zmíněným M4 CSL tak zaostává o 21 centimetrů. Je nicméně třeba dodat, že obezitu má de facto v krvi. Dosavadní model měřící 4 461 mm totiž rovněž nebyl muší vahou, neboť v případě manuálu vážil 1 550 kg. A znovu jde o údaj bez řidiče.
BMW se tak začíná těžce vzdalovat od svých kořenů, kdy hlavně u modelů divize M kladlo důraz právě na co nejnižší hmotnost kvůli maximalizaci jízdních zážitků. Místo toho je nové M2 vozem, který se víceméně snaží dělat vše za vás. Kupříkladu trakční kontrola tak má hned 10 úrovní nastavení. Se třemi režimy pak lze počítat u automatické převodovky, se dvěma u variabilního řízení a nejinak je tomu u stabilizačního systému DSC.
V důsledku tohoto posunu tak M2 vlastně ani nezvládá oslnit motorovým prostorem. Do toho se znovu nastěhoval třílitrový šestiválec, jehož výkon byl zvýšen na 460 koní a točivý moment na 550 Nm. To jsou opravdu působivá čísla, jimž se třeba takové Audi RS3 Sedan (400 koní, 500 Nm) ani nemůže rovnat. Nicméně i přesto si vůz z Ingolstadtu maže konkurenci na chleba, neboť při takřka stejné délce (4 542 mm) váží bez řidiče jen 1 575 kg.
Je přitom třeba připomenout, že RS3 disponuje pohonem všech kol. A jelikož tu máme sedan, máme tu i pár dveří navíc. I tak lze nicméně počítat se 150 kilovým mankem, neboť Audi zákazníkům nabízí pouze automatickou převodovku. S ní přitom vůz zrychlí na stovku za 3,8 sekundy. V případě BMW tu ovšem máme 4,1sekundový (automat), respektive 4,3sekundový (manuál) sprint. Maximálka pak byla omezena na obvyklých 250 km/h.
Aby těch neduhů nebylo málo, je třeba zmínit ještě cenu. Na německém trhu totiž nová M2 startuje na 72 800 Eur (cca 1 788 000 Kč), což je bez přehánění šílená cena. Zvláště v porovnání s oním Audi RS3 Sedan, které je tamtéž k dispozici od 64 000 Eur (1 571 000 Kč). Vůz se čtyřmi kruhy ve znaku navíc svým zevnějškem láká, zatímco v případě BMW budete mít při pohledu na přední a zadní partie problém udržet snídani v žaludku.
Jsme tedy opravdu zvědavi na zájem publika, tak nějak ale očekáváme, že se objednávky do Mnichova jen pohrnou. Konkurence totiž v podstatě neexistuje - i když Audi RS3 nebo Mercedes-AMG A45 S jsou M2 svými parametry blízko a v lecčem umí nabídnout víc, třeba zadokolku s manuálním řazením už vám nikdo jiný nenabídne. Podivný design překousnete snadno, s hmotností se smíříte a cena už v těchto sférách není takové téma. Zbytek vás bude těšit, možná poslední takto koncipované auto této třídy vůbec je zkrátka nejmenší zlo.
Na BMW M2 vskutku nelze nechat nic suchou, jakkoli jsme pochopitelně za každou novinku s manuálem vděčni. Ovšem jak se značce povedlo dosáhnout tak obrovské hmotnosti, i když tu máme zadolkolku, opravdu nechápeme. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
- První elektromobil Ferrari nachytali při testech. Vzhledem odrazuje asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale má zůstat
před 5 hodinami - Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
včera - Řidič Corvette po divokém manévru vylétl ze silnice, těsně minul lampu a skákal po poli, pak se vrátil do provozu, jako by se nic nestalo
6.1.2025
Nejnovější články
- Porsche začalo prodávat montované domky za desítky milionů. A není to zase tak špatný nápad, jak se může zdát
před 2 hodinami - Škoda odhalila facelift Enyaqu. Neřeší nic, automobilka se chlubí tím, že na nabití ujede o 1 km víc
před 4 hodinami - První elektromobil Ferrari nachytali při testech. Vzhledem odrazuje asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale má zůstat
před 5 hodinami - BMW ukázalo nové pojetí interiérů svých aut. Je to Tesla 2.0, tlačítka končí úplně, přístrojovky též
před 6 hodinami - Kolaps prodejů ojetin v Česku v prosinci vygradoval, s jedinou výjimkou jde o absolutně nejhorší měsíc za 10 let
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva