Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější a asi nejhezčí SsangYong na Vánoce zlevnil, Torres teď stojí stejně jako o půl metru menší Škoda
17.11.2023 | Petr Prokopec
SsangYongy neplatí zrovna za fešácká auta, poslední modely značky jsou ale v tomto ohledu v pořádku. A velký Torres z nich vypadá asi nejlépe. Drahý nebyl už při svém vstupu na trh, teď je ještě citelně levnější.
Ještě před několika lety se na SsangYong pohlíželo spíše s despektem než s nadšením. Korejská automobilka v mnohém připomínala rumunskou Dacii, neboť také její auta nedisponovala vrcholnou technikou či nejkvalitnějšími materiály. Její designy byly navíc divoké a ceny se zase tak moc nelišily od respektovanější konkurence. To všechno vedlo k slabému zájmu, ostatně i proto byl SsangYong po většinu své existence na pokraji bankrotu. Před tím posledním jej zachránila společnost KG Group, která následně přistoupila i k přejmenování značky. Nápis KG Mobility však zatím stále zdobí jen firemní materiály, ne samotné vozy.
Dosud poslední novinkou značky je 4 700 milimetrů dlouhé SUV Torres, které ke svému pohonu užívá přeplňovanou jedna-pětku. To na první pohled nevypadá jako dostačující jednotka, nicméně vůz v základu váží jen 1 498 kilogramů. S takovou hmotností ve finále nemá 163 koní výkonu a 280 Nm točivého momentu mnoho práce, spotřeba SUV s manuálem zaměstnávajícím pouze přední kola tak nemá překročit 8 litrů na sto kilometrů. V případě automatu a čtyřkolky je ale již třeba počítat se zhruba 9litrovou žíznivostí. Maximálka pak vždy činí 191 km/h.
Torres na český trh dorazil již v létě, kdy místní zastoupení odhalilo i příznivé ceny - oněch 4 700 mm délky a 163 koní lze totiž pořídit již od 699 tisíc korun. Pokud byste zamířili ke Škodě, pak za danou cenu nedostanete ani menší, 4 390 mm dlouhý Karoq se 150 koňmi, natož abyste mohli pomýšlet na větší Kodiaq. I jeho končící provedení stojí více než milion korun, přičemž pod kapotou nalezneme totéž ústrojí, jakým disponuje menší SUV tuzemské automobilky. To je pak sice spárováno s automatem, jde však jen o slabý odpustek.
Kodiaq bude brzy k mání také ve své druhé generaci, s tou je ovšem spojena ještě vyšší cena. Oproti tomu Korejci před Vánoci míří dolů, jakožto velmi příjemný bonus totiž zákazníkům nabízí redukci ceny o 40 tisíc korun. Torres lze tedy aktuálně pořídit od 659 000 Kč, což je stejná cena, za jakou vám pane bude říkat 4 241 mm dlouhý Kamiq ve výbavě Monte Carlo. S tou navíc není spojena až tak vysoká výbava, neboť SsangYong již v základu počítá třeba se 17palcovými litými koly či duální klimatizací - totéž najdete u malého SUV Škody až ve vysokých stupních.
Korejský vůz se navíc pyšní vcelku sympatickým robustním designem, je to asi nejhezčí SsangYong vůbec. A dobře vypadá i vedle zmíněných Škod. Kamiq je navíc i po faceliftu spíše nemastný neslaný, zatímco zcela nový Kodiaq působí více asijsky než samotný Torres. Nemělo by tak být překvapením, když se dosavadní prodeje čítající do konce října 87 kusů řádně rozrostou.
Torres je aktuálně k mání už od 659 tisíc korun, tedy v podstatě za stejné peníze jako Škoda Kamiq Monte Carlo. Ta nedisponuje až tak úplně jinou výbavou, přitom je o půl metru kratší a o 13 koní méně výkonná. Foto: SsangYong
Zdroj: SsangYong
Bleskovky
- Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
před 4 hodinami - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Soukromník vyhrál na Dakaru etapu včera 16:22
- KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných včera 08:00
- KTM na Dakaru stále dominuje 14.1.2025
- Marc VDS pojede i šampionát EWC 14.1.2025
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
Nejnovější články
- Euro NCAP vyhlásil nejbezpečnější auta roku. Se zavedenými výrobci příznačně vytřel podlahu Číňan
před 37 minutami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 2 hodinami - Už i Opel zrušil plán přejít jen na elektromobily, rok 2028 byl ostatně od začátku naprostou utopií
před 3 hodinami - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
před 4 hodinami - Firma začala prodávat sadu, která vám udělá superdrahé SUV Ferrari z obyčejné Toyoty, může čekat dopis z Itálie
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva