Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnověji zakázaná reklama BMW nejlépe připomíná, v jak nemocném světě to žijeme
17.7.2021 | Petr Miler
Pandemie koronaviru je jistě nepříjemná věc, zdá se být ale nicotná vedle nákazy virem, který se zdráháme pojmenovat slušnými slovy. Omezování automobilových reklam už překročilo i meze absurdity.
Pokud vychováváte děti, jistě jste pravidelně konfrontováni s jedním dilematem - čemu je otevřeně vystavit a něco jim k tomu říci a před čím je raději úplně chránit. Může to být složité rozhodování, neboť asi není moudré posadit čtyřleté dítě před televizi, v níž dávají film plný násilí. Obecně vzato je ale podle nás lepší raději nechat seznámit děti s realitou dříve s patřičným vysvětlením, než později bez něj.
Třeba mluvit sprostě je nehezké, nelze ale čekat, že když před dítětem nemluvíte sprostě vy, nebude to dělat ani nikdo jiný. Nelze se zkrátka tvářit, že taková věc neexistuje. Lepší tedy bude, když mu v situaci, kdy je s vulgaritou konfrontováno, povíte, kdy taková slova nepoužívat. Přesto nemáme problém respektovat, když se někdo snaží jít jinou cestou, problém ale máme, když se někdo takovou snaží kráčet v případě dospělých.
Přesně takové snahy chránit všechny a před vším svazují „západní svět” stále více a je to už více tragické než komické. Měli bychom si uvědomit, že nelze chránit všechny a před vším, že smysl má poučit lidi o tom, co je správné a co ne a s konkrétními situacemi je nechat vypořádat se vlastním rozumem. Protože když to neuděláme, stejně všechny neochráníme. A v momentě, kdy s nějakou konkrétní situací konfrontováni přece jen budou, možná už nebudou tušit, jak se v ní zachovat.
Jiné příklady si pro tentokrát necháme pro sebe, stačí se podivit nad posledním případem zakázané reklamy ve Velké Británii, kde jsou v těchto případech mimořádně striktní. Reklamy tam dle kodexu „nesmí demonstrovat výkon, akceleraci a nebo jízdní vlastnosti”, což zní samo o sobě komicky, neboť co jiného na některých autech propagovat? A co špatného na tom je? Všechny tři věci mohou být i znakem bezpečnosti, což sice kodex připouští, konkrétní orgán reklamy posuzující je ale takto nevnímá. A kam až je schopen zajít...
Nejnověji zakázal rádiovou - tedy jen mluvenou - reklamu BMW, ve které zaržál motor podle všeho nové M4 a mužský hlas pravil: „Mohli bychom použít silná slova jako úderná, svalnatá nebo podmanivá, abychom vám řekli, jak vypadá. A nebo použít ohromující kombinaci barvitých výrazů, abychom přesně popsali, jaká je. Ale všechno, co opravdu chcete slyšet, je tohle...” A v klipu se opět ozvalo protúrování motoru. To je celé. Výsledek? Zákaz.
Podle Britů reklama pochopitelně demonstruje výkon a spoustu špatných věcí, protože... Tak to my nevíme. BMW se omezení bránilo s tím, že auto bylo natočené, jak protočí motor na místě, navíc to trvalo dohromady pouhou sekundu v rámci 30sekundového klipu, ale nedosáhlo ničeho. Reklama byla zakázána na základě jediné výtky posluchače, automobilka to přijala a spot stáhla.
Inu, vítejte v roce 2021. Dělat pojítko mezi takovouto reklamou a něčím závadným je opravdu nemocné. Jsme zvědavi, co bude zakázáno příště. A nebo snad ani nejsme, už toto je daleko za tím, co by šlo byť jen trochu chápat.
Novou M4 by možná mohla zakázat celou komise pro dobrý vkus a přiměřenou velikost ledvinek. Dobře, to je vtip, zákaz reklamy, ve které se dvakrát ozve motor, bohužel nikoli. Foto: BMW
Zdroj: Yahoo!
Bleskovky
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa 25.11.2024
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejčtenější články
- Někteří majitelé najeli s prvním novodobým Moskvičem už přes 100 tisíc km, jak si vede po takovém zápřahu?
28.10.2024 - Nechtěná verze BMW 3 skončila bez náhrady jako propadák, dnes je tajným tipem znalců na výtečné auto za dobré peníze
28.10.2024 - Apple projekt vlastního auta nakonec zrušil, jeho tajná spolupráce s Číňany ale přinesla nápady, ze kterých těží dodnes
28.10.2024 - Snížení platů o 18 procent, desetitisíce propuštěných, nejmíň tři zavřené továrny. Pokus VW uniknout krizi dostává hrozivé rozměry
29.10.2024 - Ford na každém elektromobilu prodělává už 1,27 milionu Kč. Jen letos ho stály 86 miliard, záporná marže přesahuje 150 %
29.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva