Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější

Vzhledem k pozadí jeho vzniku nebylo od věci čekat, že už se do prodeje nevrátí, ale nakonec se to stalo. Lada Largus alias přeznačkovaná Dacia Logan MCV je zpátky a startuje na sumě, za kterou si u nás lidé kupují litrové Fabie.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější

17.5.2024 | Petr Prokopec

Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější

/

Foto: AvtoVAZ

Vzhledem k pozadí jeho vzniku nebylo od věci čekat, že už se do prodeje nevrátí, ale nakonec se to stalo. Lada Largus alias přeznačkovaná Dacia Logan MCV je zpátky a startuje na sumě, za kterou si u nás lidé kupují litrové Fabie.

Patrně vám neuniklo, že reakcí mezinárodních mocností na ruskou invazi na Ukrajinu bylo několik vln ekonomických sankcí všeho druhu. V jejich důsledku se z ruského trhu musela stáhnout celá řada automobilek, stejně jako byly zpřetrhány mnohé dodavatelské řetězce. To vedlo k dočasnému pozastavení výroby i u Lady, která zejména z Německa odebírala elektronické komponenty. Nově se nicméně musela přeorientovat na dodavatele ze „spřátelených“ zemí, tedy především z Číny.

Z těchto důvodů hlavně v roce 2022 klesly prodeje nových aut extrémně nízko, loni však již znovu byly na předválečné úrovni. Domácí automobilky obnovily zásobování ze zmíněných zdrojů a značky jako Škoda, Volkswagen, Renault, Kia, Hyundai či Toyota byly nahrazeny čínskými výrobci. Ti momentálně ovládají už polovinu celého trhu, pročež se Rusko stává jejich druhou domovinou a vstupní branou do celé Evropy.

S letoškem jsou spojována ještě lepší celková čísla, mimo jiné i proto, že na trh se má dostat řada nových produktů. Či případně staronových, neboť v továrně v Iževsku byla obnovena výroba Lady Largus. Do prodeje se tedy vrací nejlevnější velký kombík Evropy, jakkoli zatím je možné počítat pouze se základní úrovní výbavy Classic. Klientela si ovšem bude moci volit mezi jedna-šestkou s osmi- a šestnáctiventilovou technikou a tedy mezi výkonem 90 či 106 koní.

Poměrně omezená je nabídka barev karoserie, neboť k mání zatím bude pouze bílý, stříbrný, šedý, černý či šedo-hnědý odstín. Lada nicméně počítá s tím, že jakmile se na montážní linky vrátí i vyšší úroveň výbavy Comfort, bude možné vybírat z většího množství odstínů. S tímto stupněm pak navíc bude možné také spojit tři řady sedadel, prozatím je totiž Largus nabízen jen jako pětimístný či jako užitková verze se zaslepenými zadními okny.

Zajímavé jsou ceny, neboť osobní provedení by mělo startovat na 1 660 000 rublech (cca 414 tisíc Kč), zatímco za užitkovou verzi Lada požaduje 1 670 000 RUB (asi 417 tisíc Kč). Proč tomu tak je, když zde chybí prosklení, ovládací mechanismy či třeba sedadla a vnitřní panely, je otázkou, na kterou jsme zatím odpověď nedostali. Dodat tak lze, že ona vyšší úroveň Comfort bude na podzim startovat na 1 760 000 RUB (přibližně 439 tisíc Kč).

Ruská automobilka předpokládá, že letos vyrobí zhruba 50 tisíc exemplářů, v příštím roce se však již má jednat o dvojnásobek. Zájem ale možná i přes zdražení bude ještě vyšší, neboť Largus se přestal vyrábět loni v létě. Následně se produkce začala stěhovat z Toljatti do zmíněného Iževsku, kde navíc Lada investovala 2 miliardy rublů (500 milionů korun) do modernizace montážní linky, na které mimo jiné přibylo třináct robotů.


Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější - 1 - Lada Largus 2021 prodeje nove 02Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější - 2 - Lada Largus 2021 prodeje nove 03Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější - 3 - Lada Largus 2021 prodeje nove 04Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější - 4 - Lada Largus 2021 prodeje nove 05Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější - 5 - Lada Largus 2021 prodeje nove 06Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější - 6 - Lada Largus 2021 prodeje nove 07Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější - 7 - Lada Largus 2021 prodeje nove 08Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější - 8 - Lada Largus 2021 prodeje nove 09Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější - 9 - Lada Largus 2021 prodeje nove 10Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější - 10 - Lada Largus 2021 prodeje nove 11Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější - 11 - Lada Largus 2021 prodeje nove 13Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější - 12 - Lada Largus 2021 prodeje nove 14Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější - 13 - Lada Largus 2021 prodeje nove 15Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější - 14 - Lada Largus 2021 prodeje nove 16Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější - 15 - Lada Largus 2021 prodeje nove 17
Largus se vrátil do nabídky, zatím je ale možné volit pouze mezi pětimístnou a užitkovou verzí, a to v základní výbavě Classic, která zahrnuje jeden airbag, klimatizaci či 1,6litrový motor s 90 koňmi. Zvolit lze ale i jeho 106koňovou verzi. Ceny zůstávají relativně příznivé. Foto: AvtoVAZ

Zdroj: AvtoVAZ

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.