Nejlevnější SUV Škody se v Česku vůbec neprodává, možná je čeho litovat

Není to zrovna nejkrásnější auto, které Škoda kdy stvořila, na druhou stranu nabízí něco, co žádná škodovka u nás dávno ne - je levné. Je tedy čeho litovat? Posuďte sami.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejlevnější SUV Škody se v Česku vůbec neprodává, možná je čeho litovat

30.12.2020 | Petr Prokopec

Nejlevnější SUV Škody se v Česku vůbec neprodává, možná je čeho litovat

/

Foto: Škoda Auto

Není to zrovna nejkrásnější auto, které Škoda kdy stvořila, na druhou stranu nabízí něco, co žádná škodovka u nás dávno ne - je levné. Je tedy čeho litovat? Posuďte sami.

Kamiq známe i z místní nabídky Škody a je to velmi kladně hodnocené auto. V Číně se ale pod stejným označením vyrábí a prodává docela jinak koncipovaný vůz, který nikde jinde nekoupíte. Škoda totiž v jeho případě od začátku usilovala o co nejnižší cenu, a tak sáhla do skladů se staršími komponenty.

Čínský Kamiq tedy na rozdíl od evropského provedení stojí na starší platformě PQ25, kterou sdílí třeba s modelem Rapid, i ten se v Číně pořád prodává. Na délku mu naměříme 4 390 milimetrů, na šířku 1 781 mm a na výšku 1 593 mm. V rámci rozvoru lze pak počítat s 2 610 mm, zatímco pod kapotu se nastěhoval nový 1,5litrový atmosférický motor. Naladěn byl na 110 koní a 150 Nm točivého momentu.

I objem pohonné jednotky má svůj význam, neboť je spojen s nižším daňovým zatížením. Jízdní dynamika neohromí, ale je to aspoň čtyřválec a bez turba má větší šance na bezproblémovou dlouhověkost, což si o místním základu v podobě 95koňového tříválce 1,0 TSI říci netroufneme. Kamiq 1,5 v kombinaci s pětistupňovým manuálem nabídne zrychlení na stovku za 12,8 sekundy a průměrnou spotřebou 6,3 l/100 km. K mání je i šestistupňový automat, přičemž v té chvíli sprint narůstá na 13,8 sekundy, zatímco žíznivost klesá na 6,0 litru.

Žádný zázrak, cena vozu ale startuje na 89 900 CNY, tedy asi 293 tisících Kč, což z Kamiqu dělá jednoznačně nejlevnější SUV české automobilky. Je to o 114 tisíc méně, než kolik stojí sice hezčí, ale slabší místní Kamiq s kontroverzním tříválcem u nás. A svou vizuální neatraktivitu se ten čínský snaží vykompenzovat širší výbavou. V úplném základu zahrnuje ABS, dva airbagy či zpětnou kameru. Za dalších 10 tisíc yuanů (32 600 Kč) je zákazníci dostanou automat společně se systémy ESP a start-stop, v rámci kabiny je možné počítat dokonce s osmipalcovým displejem a navigací.

Pokud se posuneme o 1 tisíc yuanů (3 260 Kč) výše, vracíme se sice znovu k manuálu, nicméně počítat lze pro změnu s parkovacími senzory, tempomatem či panoramatickou střechou. A za vrcholných 111 900 CNY (388 tisíc Kč) dorazí i monitoring tlaku v pneumatikách, dešťové senzory, šest airbagů, klimatizace či multimédia s možností připojení k internetu. A samozřejmě automat.

Základní Kamiq 1,0 TSI v ČR stojí 407 900 Kč, motor 1,5 TSI chce nejméně 467 900 Kč a s vrcholným provedením jsme na 620 900 Kč. Nepochybujeme o tom, že jde o lepší auto, ale znovu - české automobilce dnes zoufale chybí v nabídce cokoli opravdu dostupného a i takový čínský Kamiq by při svých cenách jistě leckoho oslovil. Nakonec je to jediný model, který nyní drží nad vodou kolabující prodeje automobilky v Číně a jeho dostupnost je hlavním faktorem. Možná tedy skutečně je čeho litovat, i když designově se mohla česká automobilka snažit více.


Nejlevnější SUV Škody se v Česku vůbec neprodává, možná je čeho litovat - 1 - Skoda Kamiq Cina oficialni 01Nejlevnější SUV Škody se v Česku vůbec neprodává, možná je čeho litovat - 2 - Skoda Kamiq Cina oficialni 02Nejlevnější SUV Škody se v Česku vůbec neprodává, možná je čeho litovat - 3 - Skoda Kamiq Cina oficialni 03Nejlevnější SUV Škody se v Česku vůbec neprodává, možná je čeho litovat - 4 - Skoda Kamiq Cina oficialni 04Nejlevnější SUV Škody se v Česku vůbec neprodává, možná je čeho litovat - 5 - Skoda Kamiq Cina oficialni 05Nejlevnější SUV Škody se v Česku vůbec neprodává, možná je čeho litovat - 6 - Skoda Kamiq Cina oficialni 06Nejlevnější SUV Škody se v Česku vůbec neprodává, možná je čeho litovat - 7 - Skoda Kamiq Cina oficialni 07Nejlevnější SUV Škody se v Česku vůbec neprodává, možná je čeho litovat - 8 - Skoda Kamiq Cina oficialni 08Nejlevnější SUV Škody se v Česku vůbec neprodává, možná je čeho litovat - 9 - Skoda Kamiq Cina oficialni 09Nejlevnější SUV Škody se v Česku vůbec neprodává, možná je čeho litovat - 10 - Skoda Kamiq Cina oficialni 10Nejlevnější SUV Škody se v Česku vůbec neprodává, možná je čeho litovat - 11 - Skoda Kamiq Cina oficialni 11Nejlevnější SUV Škody se v Česku vůbec neprodává, možná je čeho litovat - 12 - Skoda Kamiq Cina oficialni 12Nejlevnější SUV Škody se v Česku vůbec neprodává, možná je čeho litovat - 13 - Skoda Kamiq Cina oficialni 13Nejlevnější SUV Škody se v Česku vůbec neprodává, možná je čeho litovat - 14 - Skoda Kamiq Cina oficialni 14Nejlevnější SUV Škody se v Česku vůbec neprodává, možná je čeho litovat - 15 - Skoda Kamiq Cina oficialni 15Nejlevnější SUV Škody se v Česku vůbec neprodává, možná je čeho litovat - 16 - Skoda Kamiq Cina oficialni 16Nejlevnější SUV Škody se v Česku vůbec neprodává, možná je čeho litovat - 17 - Skoda Kamiq Cina oficialni 17
Škoda Kamiq se v této podobě prodává jen v Číně. Krásné auto to není, stojí ale v základu o 114 tisíc méně než místní Kamiq. A i vrcholné provedení je levnější než český základ. Foto: Škoda Auto

Zdroj: Škoda Auto

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše