Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější SUV Škody se v Česku vůbec neprodává, možná je čeho litovat
30.12.2020 | Petr Prokopec
Není to zrovna nejkrásnější auto, které Škoda kdy stvořila, na druhou stranu nabízí něco, co žádná škodovka u nás dávno ne - je levné. Je tedy čeho litovat? Posuďte sami.
Kamiq známe i z místní nabídky Škody a je to velmi kladně hodnocené auto. V Číně se ale pod stejným označením vyrábí a prodává docela jinak koncipovaný vůz, který nikde jinde nekoupíte. Škoda totiž v jeho případě od začátku usilovala o co nejnižší cenu, a tak sáhla do skladů se staršími komponenty.
Čínský Kamiq tedy na rozdíl od evropského provedení stojí na starší platformě PQ25, kterou sdílí třeba s modelem Rapid, i ten se v Číně pořád prodává. Na délku mu naměříme 4 390 milimetrů, na šířku 1 781 mm a na výšku 1 593 mm. V rámci rozvoru lze pak počítat s 2 610 mm, zatímco pod kapotu se nastěhoval nový 1,5litrový atmosférický motor. Naladěn byl na 110 koní a 150 Nm točivého momentu.
I objem pohonné jednotky má svůj význam, neboť je spojen s nižším daňovým zatížením. Jízdní dynamika neohromí, ale je to aspoň čtyřválec a bez turba má větší šance na bezproblémovou dlouhověkost, což si o místním základu v podobě 95koňového tříválce 1,0 TSI říci netroufneme. Kamiq 1,5 v kombinaci s pětistupňovým manuálem nabídne zrychlení na stovku za 12,8 sekundy a průměrnou spotřebou 6,3 l/100 km. K mání je i šestistupňový automat, přičemž v té chvíli sprint narůstá na 13,8 sekundy, zatímco žíznivost klesá na 6,0 litru.
Žádný zázrak, cena vozu ale startuje na 89 900 CNY, tedy asi 293 tisících Kč, což z Kamiqu dělá jednoznačně nejlevnější SUV české automobilky. Je to o 114 tisíc méně, než kolik stojí sice hezčí, ale slabší místní Kamiq s kontroverzním tříválcem u nás. A svou vizuální neatraktivitu se ten čínský snaží vykompenzovat širší výbavou. V úplném základu zahrnuje ABS, dva airbagy či zpětnou kameru. Za dalších 10 tisíc yuanů (32 600 Kč) je zákazníci dostanou automat společně se systémy ESP a start-stop, v rámci kabiny je možné počítat dokonce s osmipalcovým displejem a navigací.
Pokud se posuneme o 1 tisíc yuanů (3 260 Kč) výše, vracíme se sice znovu k manuálu, nicméně počítat lze pro změnu s parkovacími senzory, tempomatem či panoramatickou střechou. A za vrcholných 111 900 CNY (388 tisíc Kč) dorazí i monitoring tlaku v pneumatikách, dešťové senzory, šest airbagů, klimatizace či multimédia s možností připojení k internetu. A samozřejmě automat.
Základní Kamiq 1,0 TSI v ČR stojí 407 900 Kč, motor 1,5 TSI chce nejméně 467 900 Kč a s vrcholným provedením jsme na 620 900 Kč. Nepochybujeme o tom, že jde o lepší auto, ale znovu - české automobilce dnes zoufale chybí v nabídce cokoli opravdu dostupného a i takový čínský Kamiq by při svých cenách jistě leckoho oslovil. Nakonec je to jediný model, který nyní drží nad vodou kolabující prodeje automobilky v Číně a jeho dostupnost je hlavním faktorem. Možná tedy skutečně je čeho litovat, i když designově se mohla česká automobilka snažit více.
Škoda Kamiq se v této podobě prodává jen v Číně. Krásné auto to není, stojí ale v základu o 114 tisíc méně než místní Kamiq. A i vrcholné provedení je levnější než český základ. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 8 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 11 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
dnes
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie