Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější SUV Škody se v Česku vůbec neprodává, možná je čeho litovat
30.12.2020 | Petr Prokopec
Není to zrovna nejkrásnější auto, které Škoda kdy stvořila, na druhou stranu nabízí něco, co žádná škodovka u nás dávno ne - je levné. Je tedy čeho litovat? Posuďte sami.
Kamiq známe i z místní nabídky Škody a je to velmi kladně hodnocené auto. V Číně se ale pod stejným označením vyrábí a prodává docela jinak koncipovaný vůz, který nikde jinde nekoupíte. Škoda totiž v jeho případě od začátku usilovala o co nejnižší cenu, a tak sáhla do skladů se staršími komponenty.
Čínský Kamiq tedy na rozdíl od evropského provedení stojí na starší platformě PQ25, kterou sdílí třeba s modelem Rapid, i ten se v Číně pořád prodává. Na délku mu naměříme 4 390 milimetrů, na šířku 1 781 mm a na výšku 1 593 mm. V rámci rozvoru lze pak počítat s 2 610 mm, zatímco pod kapotu se nastěhoval nový 1,5litrový atmosférický motor. Naladěn byl na 110 koní a 150 Nm točivého momentu.
I objem pohonné jednotky má svůj význam, neboť je spojen s nižším daňovým zatížením. Jízdní dynamika neohromí, ale je to aspoň čtyřválec a bez turba má větší šance na bezproblémovou dlouhověkost, což si o místním základu v podobě 95koňového tříválce 1,0 TSI říci netroufneme. Kamiq 1,5 v kombinaci s pětistupňovým manuálem nabídne zrychlení na stovku za 12,8 sekundy a průměrnou spotřebou 6,3 l/100 km. K mání je i šestistupňový automat, přičemž v té chvíli sprint narůstá na 13,8 sekundy, zatímco žíznivost klesá na 6,0 litru.
Žádný zázrak, cena vozu ale startuje na 89 900 CNY, tedy asi 293 tisících Kč, což z Kamiqu dělá jednoznačně nejlevnější SUV české automobilky. Je to o 114 tisíc méně, než kolik stojí sice hezčí, ale slabší místní Kamiq s kontroverzním tříválcem u nás. A svou vizuální neatraktivitu se ten čínský snaží vykompenzovat širší výbavou. V úplném základu zahrnuje ABS, dva airbagy či zpětnou kameru. Za dalších 10 tisíc yuanů (32 600 Kč) je zákazníci dostanou automat společně se systémy ESP a start-stop, v rámci kabiny je možné počítat dokonce s osmipalcovým displejem a navigací.
Pokud se posuneme o 1 tisíc yuanů (3 260 Kč) výše, vracíme se sice znovu k manuálu, nicméně počítat lze pro změnu s parkovacími senzory, tempomatem či panoramatickou střechou. A za vrcholných 111 900 CNY (388 tisíc Kč) dorazí i monitoring tlaku v pneumatikách, dešťové senzory, šest airbagů, klimatizace či multimédia s možností připojení k internetu. A samozřejmě automat.
Základní Kamiq 1,0 TSI v ČR stojí 407 900 Kč, motor 1,5 TSI chce nejméně 467 900 Kč a s vrcholným provedením jsme na 620 900 Kč. Nepochybujeme o tom, že jde o lepší auto, ale znovu - české automobilce dnes zoufale chybí v nabídce cokoli opravdu dostupného a i takový čínský Kamiq by při svých cenách jistě leckoho oslovil. Nakonec je to jediný model, který nyní drží nad vodou kolabující prodeje automobilky v Číně a jeho dostupnost je hlavním faktorem. Možná tedy skutečně je čeho litovat, i když designově se mohla česká automobilka snažit více.
Škoda Kamiq se v této podobě prodává jen v Číně. Krásné auto to není, stojí ale v základu o 114 tisíc méně než místní Kamiq. A i vrcholné provedení je levnější než český základ. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva