Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější Rolls-Royce dostal novou příď, podstatnější ale je, co se nachází za ní
9.10.2024 | Petr Prokopec
Také Rolls-Royce se navzdory své konzervativní povaze dlouho hlásil k záměrům změnit během pár let techniku svých aut k nepoznání, nakonec ale zcela zavrhl myšlenku nasadit hybridy a pevný datum přechodu na elektřinu zrušil. I Ghost po faceliftu tak pokračuje výlučně s dvanáctiválcem.
Když Porsche v roce 1996 představilo model Boxster první generace, nikdo novince neřekl jinak než „baby Porsche“ nebo „auto pro holky“. Při délce 4 343 milimetrů roadster z Zuffenhausenu nebyl ani tak malý, vedle 911 však skutečně působil jako Elsa Pataky vedle Chrise Hemswortha. S druhou generací však již jakékoli jízlivé poznámky zmizely, mimo jiné i proto, že pod kapotu jste mohli dostat až 320 koní. Kromě toho pak byl Boxster doprovázen také kupé verzí Cayman, přičemž třeba rozvorem tato dvojice překonávala i Porsche 911.
My si nicméně dnes posvítíme na trochu jiné „baby“. V roce 2009 se totiž Rolls-Royce pochlubil modelem Ghost. I Britové přitom museli čelit podobným přívlastkům, jakkoli zrovna v jejich případě byly těžce mimo mísu. Při délce 5 399 mm totiž limuzína již před patnácti lety překonávala většinu tehdejší produkce. A ční nad ní i nadále. V roce 2021 navíc dorazila druhá generace, která se ještě natáhla na 5 545 mm. Mimo to však značka nabízí i prodlouženou verzi, která má na délku dokonce 5 715 mm.
Ghost má přitom aktuálně po faceliftu, který již za někdejšími neoficiálními označeními dělá definitivní tečku. Automobilka se totiž zaměřila hlavně na příď, kterou opravdu hodně vyčistila. Vůz tak působí velmi nízkým a přitom širokým dojmem, o což se starají hlavně nová světla navazující na ikonickou masku v podobě antického chrámu. Rolls-Royce tak využil příležitosti, aby Ghost víc odlišil od Phantomu, který používá tutéž platformu. Maska většího vozu je tak orientovaná na výšku, menšího na šířku.
Změny se dotkly rovněž zádi, kam zamířila nová světla inspirovaná elektrickým modelem Spectre. Dále pak může klientela volit ze dvou nových designů 22palcových litých kol, tím jsme ale se zevnějškem hotovi. Tedy až na rozšíření stávající palety barev, která čítá více než 44 tisíc variací, o nový odstín Mustique Blue. Pojmenován je po karibském ostrovu, přičemž obsahuje malinké vločky ze skla a slídy, které pak v závislosti na úhlu světla mohou budit zdání, že auto mění barvu dle nálady.
Více se Britové vyřádili v interiéru, kde si pozornost zaslouží především nová opce zvaná Duality Twill. Ta byla inspirována zimními zahradami na Azurovém pobřeží, kde měl svůj druhý domov Sir Henry Royce. Ten byl obdivovatelem bambusu, a právě jeho struktura stála za zrodem nového čalounění. Jeho součástí jsou i ornamenty připomínající lodní uzle, což je další odkaz na Francouzskou riviéru. Značka přitom na 2,2 milionu ozdobných švů použila přes 18 kilometrů nitě.
Co se palubní desky týče, ta je rozložena do tří sekcí, všechny ovšem od sloupku ke sloupku zakrývá jeden prosklený panel. Střed okupuje multimediální systém, který může být spojen s 18reproduktorovým audiem o výkonu až 1 400 wattů. V případě prodloužené verze pak lze zmínit 170 mm prostoru navíc u zadních sedadel, jenž ale majitelé ve finále až tak neocení. Rolls-Royce totiž dodává, že i provedení Ghost Extended řídí raději sami, než aby si najali šoféra.
Tím se dostáváme k motorovému prostoru, který odpovídá tomu, co nedávno oznámil nový šéf Rolls-Roycu. Ten zrušil oddanost značky elektrickému pohonu, odmítl použít i hybridy a Ghostu se nedotkl ani žádný downsizing. Všemi koly tedy dál otáčí 6,75litrový dvanáctiválec, který produkuje nezměněných 571 koní. Tedy v případě standardní varianty, mimo ni je ale možné sáhnout také po provedení Black Badge, které dostalo V12 naladěný na 600 koní. Na akceleraci to nicméně vliv nemá, pokaždé je třeba počítat s časem 4,8 sekundy. Neliší se pak ostatně ani maximálka omezená na 250 km/h.
Bude někdo protestovat? Nemáme pocit, že by kdokoli měl mít pádný důvod - jak znovu uvedl nový šéf značky, auta hlavně musí „jezdit jako vánek”, což tady dozajista bude fungovat. Také z vašeho účtu ale s lehkostí zmizí spousta peněz, i když jde o nejlevnější Rolls-Royce v současné nabídce značky. Přesné ceny inovovaného provedení zatím neznáme, předpokládáme ale, že základní cena okolo 350 tisíc liber (asi 10,6 milionu Kč) zůstane přibližně zachována.
Ghost druhé generace prošel faceliftem, která se dotkla standardního... Foto: Rolls-Royce
...i prodlouženého provedení. U něj je paradoxem, že i navzdory přidaným 170 mm na zadních sedadlech si jej majitelé obvykle raději řídí sami. Foto: Rolls-Royce
Zdroj: Rolls-Royce
Bleskovky
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
před 5 hodinami - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
17.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha 10:00
- MS-Supersport 2025: 7 značek - jedna žena, 1 Čech včera 15:00
- MS-SSP 300: 32 jezdců, 4 značky, 2 Češi včera 10:00
- BMW R 12 S: pocta ikoně včera 09:40
- MS Women - WorldWCR 2025 - 25 startujících žen 19.12.2024
Nejnovější články
- Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
před 2 hodinami - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
před 3 hodinami - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
před 5 hodinami - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
před 6 hodinami - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva