Nejlevnější ostré Audi končí, neslučuje se s budoucností čtyř kruhů. Na některých trzích už má po funusu

Plány Němců na vlastní budoucnost se sice zatím nesetkávají s realitou, dílčí záměry vedoucí k prodeji jen a pouze elektrických aut ale dál naplňovány jsou a nejspíš i budou. Model Q2 se zatím drží v prodeji déle, než měl, verze produkující víc emisí CO2 ale nemají šanci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejlevnější ostré Audi končí, neslučuje se s budoucností čtyř kruhů. Na některých trzích už má po funusu

2.8.2024 | Petr Prokopec

Nejlevnější ostré Audi končí, neslučuje se s budoucností čtyř kruhů. Na některých trzích už má po funusu

/

Foto: Audi

Plány Němců na vlastní budoucnost se sice zatím nesetkávají s realitou, dílčí záměry vedoucí k prodeji jen a pouze elektrických aut ale dál naplňovány jsou a nejspíš i budou. Model Q2 se zatím drží v prodeji déle, než měl, verze produkující víc emisí CO2 ale nemají šanci.

Před dvěma léty se Audi doslova koupalo v elektrické euforii. Němci tak oznámili, že od roku 2026 budou představovat už jen novinky s čistě bateriovým pohonem a od roku 2033 nebudou již nic jiného ani prodávat. Automobilka tedy chtěla na techniku preferovanou politiky přejít dřív, než musela. To v Ingolstadtu a Neckarsulmu nevzbudilo jen pozitivní vize, třeba prodejní šéfka Hildegard Wormann dávala Audi 50procentní šanci, že přežije.

Už nedlouho poté se ale začalo ukazovat, že slova paní Wormann nebyla realitě až tak vzdálena. Němci totiž v onom roce 2022 rovněž oznámili, že ukončí výrobu svých levnějších modelů, neboť se chtějí prezentovat jako výše postavená drahá značka. Přes palubu tak byl hozen nejen hatchback A1, ale rovněž SUV Q2. Jenže zrovna tyto vozy mají na celkových prodejích značky zhruba 10procentní podíl. Jejich škrtnutí by tak Audi citelně bolelo, zvlášť když o jeho elektromobily vlastně nikdy nebyl pořádný zájem.

Značka se čtyřmi kruhy ve znaku totiž za první letošní půlrok prodala jen 76 700 aut s elektrickým pohonem. To je jen o 1,3 procenta víc než loni, ve druhém kvartálu navíc došlo k poklesu registrací. Audi tak již oznámilo, že Q8 e-tron míří ke svému konci, protože lidé jej míjejí velkým obloukem. Oproti tomu dříve odepsané Q2 se na počátku roku dočkalo další modernizace. Ta se sice zaměřila hlavně na interiér, i tak jde ale o zajímavý posun v názorech.

Nejmenší SUV německé značky přitom dorazilo již v roce 2016, aktuálně tedy v podstatě přesluhuje. A i když se dočkalo menší transfuze čerstvé krve, Audi s ním výhledově opravdu nadále nepočítá. A pokud bude dál prodávat standardní provedení, to vrcholné určitě ne. Aktuálně tak na některých trzích začíná docházet k prvním čistkám, které právě verze s vyššími emisemi CO2 posílá do propadliště dějin.

Nizozemci se tedy už nyní musí rozloučit s variantou SQ2, stejně jako se v tamním konfigurátoru dál neobjevuje verze verze 40 TSFI osazená též přeplňovaným dvoulitrem, jen naladěným na 190 koní místo 300. Klientela tedy už nemá moc na výběr, neboť může volit jen mezi litrovým tříválcem se 116 koňmi a jedna-pětkou se 150 koňmi. První jednotka je navíc spárovaná jen s manuálem, u druhé lze sáhnout i po automatu.

Podle informací Auto Weeku má SQ2 po funuse a do nabídky se nevrátí. U nás si toto provedení můžete stále objednávat, a to od 1 315 900 Kč, jde tedy dnes o nejlevnější ostrý model značky (technicky spřízněná S3 se ostatně aktuálně ani nedá objednat). Nicméně protože má na svém kontě relativně vysoké emise CO2, Němci přistoupí k jeho utlumování všude. Čekejme stejný postup jako u jiných podobných modelů - umělé omezování dostupnosti následované úplným koncem.


Nejlevnější ostré Audi končí, neslučuje se s budoucností čtyř kruhů. Na některých trzích už má po funusu - 1 - Audi SQ2 2021 ilustracni foto 01Nejlevnější ostré Audi končí, neslučuje se s budoucností čtyř kruhů. Na některých trzích už má po funusu - 2 - Audi SQ2 2021 ilustracni foto 02Nejlevnější ostré Audi končí, neslučuje se s budoucností čtyř kruhů. Na některých trzích už má po funusu - 3 - Audi SQ2 2021 ilustracni foto 03
Audi SQ2 se začíná stahovat z některých trhů. Při jeho emisích a neoslnivých registracích elektromobilů německé značky by nás nepřekvapilo, kdyby jeho dostupnost byla uměle omezována všude. Foto: Audi

Zdroj: Auto Week

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše