Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely

Říkalo se o něm, že už se nevrátí a v jeho původní podobě jej už skutečně nečekejme. V poněkud modifikovaném ztvárnění, které současně zaskočí i za MPV a dodávku, je ale Dacia Logan MCV zpět.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely

3.9.2021 | Petr Miler

Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely

/

Foto: Dacia

Říkalo se o něm, že už se nevrátí a v jeho původní podobě jej už skutečně nečekejme. V poněkud modifikovaném ztvárnění, které současně zaskočí i za MPV a dodávku, je ale Dacia Logan MCV zpět.

Dacia prožívá vzhledem k aktuální situaci na trhu velmi dobré časy, však její Sandero se poprvé od svého debutu v roce 2008 stalo v červenci nejprodávanějším autem Evropy. Z úspěchu jednoho „multitypu” (protože Sandero a Logan jsou v podstatě stejná auta) a SUV Duster se ale nedá žít věčně a v jiných segmentech se Rumunům už tolik nedaří. Tedy v některých se jim ani nemá jak dařit, neboť po konci kombíku Logan MCV a MPV Lodgy v jiných důležitých částech trhu s osobními auty ani nepůsobí.

Mluvilo se dlouho o tom, že tyto modely nedostanou nástupce a pokud ano, půjde o crossover. Čekali jsme tedy něco jako SUV, ale výsledkem je něco jiného - vůz, který Dacia označuje za „čtvrtý pilíř“ své nabídky vedle Sandera, Loganu a Dusteru, zcela nový model Jogger. V portfoliu automobilky pak nahradí nejen Logan MCV a Lodgy, ale postupem času i užitkový Dokker.

Crossover, tedy kříženec aut více typů, to je, akorát se jedná spíše o slepenec kombíku a MPV. Vůz má stále nejblíže k tomu prvnímu a k dispozici bude v pěti- a sedmimístném uspořádání nabízejícím údajně nejlepší poměr ceny a užitné hodnoty na evropském trhu. Název Jogger má odkazovat na „sport, přírodu a pozitivní energii“, což nevypadá jako typické vlastnosti Dacií, automobilka ale dále hovoří také o praktičnosti, robustnosti a cenové dostupnosti. To už je nám povědomější.

I když je Jogger označován za zcela nový model, úplně tak nevypadá. Příď je dokonale stejná jako u Sandera Stepway, až od B-sloupku se vůz stává 40 milimetrů vyšším kvůli schodu vytvářejícímu dodatečný prostor vzadu. S 4,547 metru délky je Jogger také podstatně delší - jedná se o bezpečně nejdelší současnou Dacii.

Vnější rozměry podpořené rozvorem prodlouženým oproti Sanderu o 300 mm oceníte i uvnitř - auto pojme až 708 litrů nákladu v pětimístné konfiguraci, ve dvoumístné pak až 1 819 litrů. Naopak při obsazení sedmi lidmi zbude vzadu jen 160 litrů místa pro náklad, v kabině ovšem vždy najdeme na různých místech dalších 24 litrů úložného prostoru všeho druhu.

Interiér Joggeru krom toho nepřináší mnoho překvapení. Má známé rozložení s obrazovkou infotainmentu ve stylu tabletu a třemi kulatými ovladači klimatizace pod ním. Základní verze bude ovšem dodávána jen s držákem telefonu místo dotykové obrazovky. Mezi další standardní funkce ovšem patří automatické světlomety a stěrače, omezovač rychlosti a ovládací tlačítka na volantu.

Stejně jako nové modely Sandero a Logan bude i Jogger nabízen jen s motory na benzin a LPG. Diesely tedy opět nedorazí, náročnější zákazníky by ale mohl uspokojit nový litrový tříválec s výkonem až 110 koní, který bude pro novinku nejsilnější motorizací. Alternativou k benzinu bude obdobný motor na LPG s výkonem 100 koní a dojezdem přibližně 1 000 kilometrů díky 40litrové nádrži na LPG a další 50litrové benzinové nádrži. Převodovka bude vždy šestistupňová manuální, pohon kol pochopitelně přední.

V roce 2023 má do nabídky přibýt i hybridní pohon kombinující atmosféricky plněný motor 1,6 se dvěma elektromotory a akumulátorem o kapacitě 1,2 kWh, to je ale hudba vzdálené budoucnosti. Dříve se Jogger začne prodávat, na tuto chvíli si ale vzhledem k aktuální situaci chvíli počkáme - dříve než v roce 2022 patrně nedorazí. Ceny se dozvíme až blíže k momentu začátku prodejů.


Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 1 - Dacia Jogger 2021 prvni 01Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 2 - Dacia Jogger 2021 prvni 02Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 3 - Dacia Jogger 2021 prvni 03Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 4 - Dacia Jogger 2021 prvni 04Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 5 - Dacia Jogger 2021 prvni 05Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 6 - Dacia Jogger 2021 prvni 06Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 7 - Dacia Jogger 2021 prvni 07Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 8 - Dacia Jogger 2021 prvni 08Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 9 - Dacia Jogger 2021 prvni 09Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 10 - Dacia Jogger 2021 prvni 10Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 11 - Dacia Jogger 2021 prvni 11Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 12 - Dacia Jogger 2021 prvni 12Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 13 - Dacia Jogger 2021 prvni 13Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 14 - Dacia Jogger 2021 prvni 14Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 15 - Dacia Jogger 2021 prvni 15Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 16 - Dacia Jogger 2021 prvni 16Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 17 - Dacia Jogger 2021 prvni 17Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely - 18 - Dacia Jogger 2021 prvni 18
Nová Dacia Jogger je nepřímým nástupcem Loganu MCV, v nabídce zaskočí i za MPV Lodgy a dodávku Dokker, všechny tyto typy tak nějak kříží v jeden vůz. Foto: Dacia

Zdroj: Dacia

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.