Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely
3.9.2021 | Petr Miler
Říkalo se o něm, že už se nevrátí a v jeho původní podobě jej už skutečně nečekejme. V poněkud modifikovaném ztvárnění, které současně zaskočí i za MPV a dodávku, je ale Dacia Logan MCV zpět.
Dacia prožívá vzhledem k aktuální situaci na trhu velmi dobré časy, však její Sandero se poprvé od svého debutu v roce 2008 stalo v červenci nejprodávanějším autem Evropy. Z úspěchu jednoho „multitypu” (protože Sandero a Logan jsou v podstatě stejná auta) a SUV Duster se ale nedá žít věčně a v jiných segmentech se Rumunům už tolik nedaří. Tedy v některých se jim ani nemá jak dařit, neboť po konci kombíku Logan MCV a MPV Lodgy v jiných důležitých částech trhu s osobními auty ani nepůsobí.
Mluvilo se dlouho o tom, že tyto modely nedostanou nástupce a pokud ano, půjde o crossover. Čekali jsme tedy něco jako SUV, ale výsledkem je něco jiného - vůz, který Dacia označuje za „čtvrtý pilíř“ své nabídky vedle Sandera, Loganu a Dusteru, zcela nový model Jogger. V portfoliu automobilky pak nahradí nejen Logan MCV a Lodgy, ale postupem času i užitkový Dokker.
Crossover, tedy kříženec aut více typů, to je, akorát se jedná spíše o slepenec kombíku a MPV. Vůz má stále nejblíže k tomu prvnímu a k dispozici bude v pěti- a sedmimístném uspořádání nabízejícím údajně nejlepší poměr ceny a užitné hodnoty na evropském trhu. Název Jogger má odkazovat na „sport, přírodu a pozitivní energii“, což nevypadá jako typické vlastnosti Dacií, automobilka ale dále hovoří také o praktičnosti, robustnosti a cenové dostupnosti. To už je nám povědomější.
I když je Jogger označován za zcela nový model, úplně tak nevypadá. Příď je dokonale stejná jako u Sandera Stepway, až od B-sloupku se vůz stává 40 milimetrů vyšším kvůli schodu vytvářejícímu dodatečný prostor vzadu. S 4,547 metru délky je Jogger také podstatně delší - jedná se o bezpečně nejdelší současnou Dacii.
Vnější rozměry podpořené rozvorem prodlouženým oproti Sanderu o 300 mm oceníte i uvnitř - auto pojme až 708 litrů nákladu v pětimístné konfiguraci, ve dvoumístné pak až 1 819 litrů. Naopak při obsazení sedmi lidmi zbude vzadu jen 160 litrů místa pro náklad, v kabině ovšem vždy najdeme na různých místech dalších 24 litrů úložného prostoru všeho druhu.
Interiér Joggeru krom toho nepřináší mnoho překvapení. Má známé rozložení s obrazovkou infotainmentu ve stylu tabletu a třemi kulatými ovladači klimatizace pod ním. Základní verze bude ovšem dodávána jen s držákem telefonu místo dotykové obrazovky. Mezi další standardní funkce ovšem patří automatické světlomety a stěrače, omezovač rychlosti a ovládací tlačítka na volantu.
Stejně jako nové modely Sandero a Logan bude i Jogger nabízen jen s motory na benzin a LPG. Diesely tedy opět nedorazí, náročnější zákazníky by ale mohl uspokojit nový litrový tříválec s výkonem až 110 koní, který bude pro novinku nejsilnější motorizací. Alternativou k benzinu bude obdobný motor na LPG s výkonem 100 koní a dojezdem přibližně 1 000 kilometrů díky 40litrové nádrži na LPG a další 50litrové benzinové nádrži. Převodovka bude vždy šestistupňová manuální, pohon kol pochopitelně přední.
V roce 2023 má do nabídky přibýt i hybridní pohon kombinující atmosféricky plněný motor 1,6 se dvěma elektromotory a akumulátorem o kapacitě 1,2 kWh, to je ale hudba vzdálené budoucnosti. Dříve se Jogger začne prodávat, na tuto chvíli si ale vzhledem k aktuální situaci chvíli počkáme - dříve než v roce 2022 patrně nedorazí. Ceny se dozvíme až blíže k momentu začátku prodejů.
Nová Dacia Jogger je nepřímým nástupcem Loganu MCV, v nabídce zaskočí i za MPV Lodgy a dodávku Dokker, všechny tyto typy tak nějak kříží v jeden vůz. Foto: Dacia
Zdroj: Dacia
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- O 14 let a tři generace novější Golf s motorem 2,0 turbo vyzval na souboj starého bijce s plnotučným V6, asi to neměl dělat
26.10.2024 - Porsche začalo nabízet vlastní kávovar za 160 tisíc, za pár hodin mělo vyprodáno
26.10.2024 - Číňané zaplavují Evropu svými auty, v září jich sem na lodích dovezli o 61 procent víc než loni
27.10.2024 - Na první moderní elektrické Škodě neprodělávala jen firma, ruinuje i majitele. Tato ho připravila o 320 tisíc Kč za 15 tisíc km
27.10.2024 - Jaguar znovu vyrábí nová spalovací auta, ale jen na zvláštní přání pro ty nejbohatší
27.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva