Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější elektromobil Evropy od Dacie poprvé nafocen, svůj pravý původ ani neskrývá
13.7.2020 | Petr Prokopec
Dosud bylo možné jen spekulovat, jak moc blízko bude mít první elektrická Dacia a údajně nejlevnější elektromobil Evropy blízko ke svému příbuznému z Číny. Teď už je jasné, že velmi.
Letos v březnu se na ženevském autosalonu měla ukázat Dacia Spring. Vůbec první elektromobil rumunské značky sice byl titulován jako koncept, ovšem každému s trochou fantazie okamžitě došlo, že produkční provedení nebude vypadat podstatně jinak. Už od začátku se totiž mluví o tom, že Spring bude přepracovaným Renaultem City K-ZE. A pokud vám nestačilo, že danou tezi svou siluetou potvrdil již samotný koncept, pak nyní tu máme první záběry prototypu, s nimiž mizí veškeré pochybnosti.
Rumunský elektromobil by nachytán při testech, přičemž ochranná kamufláž na něm zakrývá pouze čelní a zadní partie. Někteří jej označují za mulu, tedy chystaný vůz v hávu jiného modelu, ale to se nám nezdá. Taková auta nemívají maskované zmíněné partie, tady to vypadá, že vidíme skutečný prototyp se zakrytím míst, kde dojde na výměnu loga, světlometů, nárazníků a možná pár dalších detailů. Vše ostatní ale může zůstat a pokud nejde o mulu, pak evidentně i zůstane na svém místě. Platí to přitom i o bočních partiích, kde si můžeme povšimnout černého prolisu vedoucího napříč předními i zadními dveřmi. Právě na něm totiž zůstal uvedený název K-ZE, který dokládá, že vůz se již dostal z Číny až na starý kontinent.
Pozornost je třeba také věnovat registračním značkám, které jsou rumunské, takže nejde o chystaný Renault. A jsou vyvedeny červeným písmem, což značí dočasnou registraci (značka má 30denní a při prodloužení maximálně 90denní platnost) vozů používaných automobilkami při testování. Je ovšem třeba, aby takový vůz již plně odpovídal technickým požadavkům daného státu, což v tomto případě značí, že testy se již chýlí ke svému závěru.
Co přesně tyto okolnosti znamenají? V podstatě to, co jsme naznačovali již od počátku. Tedy že Dacia vzala již hotový Renault City K-ZE určený čínskému publiku, auto lehce upravila a měla hotovo. Rumunská automobilka bude moci po stránce cenové i nadále držet při zemi, což má být ostatně hlavní smysl existence tohoto vozu - Rumuni jej od začátku prezentují jako budoucí nejlevnější elektromobil Evropy.
Vůz by tedy měl i po příchodu na starý kontinent dorazit s elektromotorem o výkonu 44 koní a bateriemi o kapacitě 26,8 kWh. Ty přitom v Číně stojí za dojezdem okolo 270 km, ten však byl vypočítán na základě staršího evropského cyklu NEDC. A pokud do hry zapojíme evropského šéfa Renaultu Philippa Burose, dle nějž má mít Dacia Spring dojezd okolo 200 km dle metodiky WLTP, zdá se, že hnací ústrojí a baterie byly převzaty beze změn.
Na potvrzení si budeme muset ještě počkat, ovšem nejspíše již nijak dlouho. Z daných záběrů je totiž evidentní, že přerod vozu nepatří mezi ty nejsložitější. A jelikož od ledna 2021 platí nové emisní limity, je jeho příchod pro skupinu Renault jednou z priorit. I proto, že je tu nemalý prodejní potenciál - původní cílovou cenou byla cifra nižší než 15 tisíc Eur, tedy méně než 400 tisíc Kč.
Chystaná Dacia Spring byla nachytána při dobíjení, čínský původ automobilka ani pořádně nemaskuje. Foto: Atelierul de Detailing@Facebook
Zdroj: Atelierul de Detailing@Facebook přes Auto Evolution
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva