Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault začal prodávat nový model udělaný z nejlevnější Dacie, cenu poslal do stratosféry
24.5.2021 | Petr Prokopec
Je to vlastně docela sympatické auto, jednak ale dělá čáru přes rozpočet dřívějším vyjádřením samotné značky a jednak dělá z velmi dostupného zboží dosti drahé.
Rumunská Dacia je velmi úspěšnou automobilkou zejména proto, že nabízí starší techniku Renaultu zabalenou ve vlastních moderních karoseriích. To jí dovoluje dostat ceny aut velmi nízko a přesto si zachovat slušné marže. Francouzi ale čas od času zajdou ještě dál a tento proces obrátí. Na produkt Dacie tak nalepí své vlastní logo, zvýší cenu a rýžují ještě víc. A letos to udělali znova.
Přesně tímto způsobem vznikl nový Renault Taliant, který je vyráběn v turecké Burse. Stojí na základech platformy CMF-B LS užívané také Dacií Logan třetí generace, tedy nadále nejlevnějším modelem značky. A pokud se na francouzskou novinku blíže zadíváte, zjistíte, že oba vozy toho mají společného mnohem více než je architekturu. Taliant je stejně jako předchozí Renault Symbol skutečně jen překarosovanou Dacií Logan, přičemž jeho prodej má na tureckém trhu odstartovat v polovině roku.
Je samozřejmě otázkou, proč Renault přistoupil k volbě nového názvu, neboť Symbol byl od roku 1999 již poměrně dobře zavedený. Název ale nechme stranou, místo toho se soustřeďme na samotný vůz, který dneškem vstupuje do prodeje. Ten se dočkal odlišné přídě, stejně jako jiného designu světel. Zvláště patrné je to u koncových lamp zasahujících do víka zavazadelníku. Mimo to dorazila ještě dvoubarevně lakovaná litá kola. Rozvor 2 649 milimetrů i délka 4 396 mm jsou stejné jako u Loganu.
Podobné je tomu v případě pohonných jednotek, neboť Taliant používá litrové tříválce stejně jako výchozí Dacia. Základem je atmosféricky plněné provedení s 65 koňmi, alternativou turboverze s 90 koňmi a vrcholem přeplňované provedení spalující LPG se 100 koňmi. Převodovkou je buď 5- (základní litr) nebo 6stupňový manuál (turba), nebo automat CVT. Akceleraci na stovku vůz zvládá v případě turboverzí za 11,7 sekundy, maximálku automobilka už ani neudává, beztak se chystá ji drasticky omezit.
Interiér je dalším místem, kde si Logan a Taliant mohou podat ruku, odlišnosti jsou pouze v detailech. To samé platí v případě dostupné výbavy - Francouzi prostě vzali Dacii a vyměnili na ní příď, záď a pak log, to je celé.
Kde se ovšem odehrála velká změna, jsou ceny. Svůj podíl na tom samozřejmě má i místní zdanění, pro zákazníka ale nakonec platí jedno - Renault Taliant lze v Turecku koupit od 179 900 tureckých lir, nejsilnější verze začíná na 218 900 lirách. To se bavíme o 444 tisících Kč v základu a 541 tisících Kč za přeplňovaný tříválec na LPG, přinejmenším. Pokud jste tedy láteřili nad tím, že Dacia mezigeneračně zdražila místní Logan, možná je čas svůj pohled přehodnotit, v podstatě stejné auto je tu o statisíce levnější, jen to není Renault.
Dacia Logan se nově začala prodávat také s logem Renaultu. Verze pro turecký trh přitom s názvem Taliant možná vypadá lépe, je ale také o hodně dražší, dílem i kvůli vysokému tureckému zdanění aut. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl 11:24
- Testy WSBK a WSSP v Jerezu včera 18:00
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa 25.11.2024
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
Nejnovější články
- Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
před hodinou - Nissan má na záchranu už jen 12 až 14 měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
před 2 hodinami - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane Černého Petra
před 4 hodinami - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
před 5 hodinami - Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.27. 12:52 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 11.27. 12:37 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 11.27. 10:52 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.27. 07:18 - Truck Daškam
- OT - ski a horo vybavení 11.26. 12:35 - pavproch
- BMW Divize 11.26. 10:17 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis