Nejlépe prodávaný muscle car dneška skončil bez přímého nástupce, vznikl úplně poslední kus s ikonickým V8

Ještě na tom nejsou tak špatně jako Chevrolet Camaro, přesto si nemohou výskat. Dodge Charger a Challenger nakonec nástupce dostanou, jenže až a odstupem času. A ten už nedostane motor, který je pro tyto stroje nejtypičtější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejlépe prodávaný muscle car dneška skončil bez přímého nástupce, vznikl úplně poslední kus s ikonickým V8

24.12.2023 | Petr Prokopec

Nejlépe prodávaný muscle car dneška skončil bez přímého nástupce, vznikl úplně poslední kus s ikonickým V8

/

Foto: Dodge

Ještě na tom nejsou tak špatně jako Chevrolet Camaro, přesto si nemohou výskat. Dodge Charger a Challenger nakonec nástupce dostanou, jenže až a odstupem času. A ten už nedostane motor, který je pro tyto stroje nejtypičtější.

Před pár dny jsme vás informovali o konci Chrysleru 300 resp. jeho osmiválcové verze. Nyní ze zámoří přichází potvrzení, že 20. prosince byly vyrobeny i poslední šestiválcové varianty a vůz tak míří do důchodu. Není ovšem sám, doprovázet jej budou také modely Charger a Challenger, tedy dvojka zastupující třídu muscle i pony carů naráz. Jejich výroba totiž byla ukončena jen o dva dny později, čímž zároveň skončila také éra platformy L. Ta byla představena v roce 2004 a podepírala celou trojici, stejně jako třeba Dodge Magnum. Tento kombík měl ovšem velmi krátký život.

Charger si nicméně užil mnohem víc než jen 15 minut slávy, jeho sedmá generace totiž dorazila v roce 2006 a osmá z roku 2011 byla spíše než cokoliv jiného výraznějším faceliftem. To ostatně jen potvrzuje spřízněný dvoudveřový Challenger, který dorazil v roce 2008. Od té doby se ale prakticky nezměnil, byť automobilka přistoupila k mnoha dílčím modernizacím. Spíše než designem se ale zabývala navyšováním výkonu, přičemž v roce 2018 představila verzi SRT Demon s 852 koňmi pod kapotou, jenž zvládají stovku za rovné 2 sekundy.

Loni se Dodge rozhodl posunout laťku ještě o trochu více a vyrukoval s provedením SRT Demon 170, u kterého výkon vzrostl dokonce na 1 039 koní, zatímco akcelerace klesla na 1,66 sekundy. Automobilka přitom oznámila, že vyrobit hodlá jen tři tisíce kusů, a právě ten poslední je i vůbec posledním osmiválcovým Challengerem, jaký kdy vznikl. Žádný nástupce zatím neexistuje, nakonec ale přijít má. A byť s ním značka nevyrazí jen elektrickou cestou, jak původně plánovala, vrcholem spalovacích verzí bude „jen” šestiválcové provedení.

V tomto ohledu ještě smutnější osud čeká konkurenční Chevrolet Camaro, který nedávno též skončil. Nejméně populární pony car z amerického trojlístku, který tvoří ještě Ford Mustang, totiž zatím nemá za dveřmi žádného nástupce. A jakmile ten se objeví, spalovacím ústrojím by již disponovat neměl. To vše je pouze voda na mlýn modrého oválu, neboť Mustang nyní zůstává jediným „živým” zástupcem pořád populární kategorie aut. Přičemž je i nadále k mání s osmiválcem.

Vraťme se ale ještě na moment k Chargeru a Challengeru, jejichž prodeje „se rok od roku zlepšovaly“, jak potvrdil Vito Beato, prezident odborové organizace Unifor Local 1285, která zastupuje dělníky továrny Brampton, kde se vůz vyrábí. Šéfdesignér značky Ralph Gilles pak dodal, že si už ani nepamatuje, „kolik kapot jsme pro tento model udělali, kolik čelních masek a kolik litých kol“. Celkem se totiž aut postavených na platformě L prodalo 4,3 milionu kusů.

Bude tomu tak i u nástupce? To ukáže jen čas, hlavně „šestiválcový ústupek” má šanci bodovat. Přesto se zdá, že zákazníky toužících po pony a muscle carech snáze uhrane Ford se svým Mustangem, ten se může stát tím pravým posledním mohykánem.


Nejlépe prodávaný muscle car dneška skončil bez přímého nástupce, vznikl úplně poslední kus s ikonickým V8 - 1 - Dodge Challenger Charger 2023 V8 konec vyroby 01Nejlépe prodávaný muscle car dneška skončil bez přímého nástupce, vznikl úplně poslední kus s ikonickým V8 - 2 - Dodge Challenger Charger 2023 V8 konec vyroby 02
Charger a Challenger ke včerejšímu dni skončily, zamávat na rozloučenou tak můžeme i osmiválcové éře značky. Žádný zástupce zatím nebyl ani odhalen, pro budoucnost konceptem avizovaná novinka má ale dorazit jen s elektrickým a šestiválcovým pohonem. Foto: Dodge

Zdroje: Dodge, Auto News

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.