Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejdražší SUV světa se představilo v nové verzi. Teď má i největší brzdy na světě
12.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Brity možná mrzí fakt, že o titul vůbec nejrychlejšího SUV přišli ve prospěch Lamborghini Urus. Tak mu vzali jiný titul, který si před pár týdny připsalo.
Neskutečně drahé Bentley Bentayga jste si dosud mohli pořídit s benzinovým dvanáctiválcem nebo dieselovým osmiválcem. Zákazníci preferovali verzi W12, díky čemuž je britská značka největším výrobcem takových agregátů na světě (i když všichni samozřejmě víme, že kořeny má tento motor u Volkswagenu). Nyní dochází k rozšíření nabídky, neboť Bentayga bude nově k dispozici také s benzinovým osmiválcem.
Tento krok byl již delší dobu očekáván, ostatně s motory V8 jsou nabízeny i další vozy britské automobilky. V jejich případě jde však o pohonnou jednotku, která vychází z agregátu Audi. Bentayga ale dostala nový motor, opět s čtyřlitrovým objemem, nicméně jeho vývoj mělo nyní na starosti Porsche. To jej poprvé použilo u nové Panamery, kde dává k dobru 550 koní
Stejným výkon má i Bentaygy, sprint jím vybavenému britskému kolosu zabere 4,5 sekundy. Ve srovnání s dvanáctiválcovým bratrem je tak osmiválcová verze o čtyři desetiny pomalejší, zároveň se zvládá rozjet „jen“ na 290 km/h místo 301 km/h. Spotřeba byla vyčíslena na 11,4 l/100 km, přičemž vliv na ní má deaktivace poloviny válců, ke které může dojít během pouhých 20 milisekund.
S novou pohonnou jednotkou první SUV Bentley oproti dvanáctiválci zhublo o 45 kilo, stále ovšem váží 2 395 kg. Kvůli hmotnosti i výkonu byly spolu s novým motorem do nabídky zařazeny i nové brzdy. Standardně je Bentayga V8 k mání s červeně lakovanými třmeny a ocelovými kotouči, nás ovšem více zajímají ty příplatkové.
Bentley svému SUV nadělilo na přední nápravu karbon-keramické kotouče, které mají průměr neskutečných 440 milimetrů. Jinými slovy se tedy jedná nejen o největší brzdy, jaké kdy značka použila, ale rovněž o největší brzdy, jaké se kdy objevily na produkčním voze. Oněch 440 mm totiž odpovídá 17 palcům, jen samotné kotouče jsou tak větší než kola, která má řada lidí nasazena na svém automobilu.
Tento titul chvíli patřil Lamborghini Urus, které Bentley vzalo také rychlostní primát mezi SUV. Tak to berme jako menší vnitrokoncernový revanš - Lamborghini má pořád nejrychlejší auto, největší brzdy ale najdeme na Bentley.
S ohledem na velikost kotoučů nepřekvapí, že automobilka momentálně nabízí lité ráfky ve 20- až 22palcovém provedení. Tato nabídka není omezena pouze na benzinový osmiválec, využít ji mohou i zájemci o W12 či diesel. Počítat přitom kromě zmíněných předních kotoučů mohou také s desetipístkovými třmeny, respektive pak se zadními kotouči o rozměru 370 milimetrů.
Vzhledově se osmiválcové provedení oproti už známým sourozencům příliš neliší. Povšimnout si v podstatě můžeme pouze zdvojených koncovek výfuku, jejichž design odpovídá dieselové verzi. Ve srovnání s dvanáctiválce má osmiválec nižší výbavu, na druhou stranu ale budete mít k dispozici i rozšířenou paletu příplatků (z nichž taktéž mohou čerpat zájemci o diesel či W12).
Namátkou v tomto ohledu zmíníme dva prvky, a sice karbonové dekory a dřevem a kůží vykládaný volant. Ten je pro model Bentayga k mání poprvé, stejně jako ony panely z uhlíkových vláken. Odzobit jimi lze jak palubní desku, tak středovou konzoli a dveřní panely. Zvolit přitom můžete i vysoce leštěné provedení, které umocňuje tvar jednotlivých vláken.
Bentley Bentayga může být nově poháněno benzinovým osmiválcem. Jeho potenciál pak mohou krotit největší brzdy na světě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva