Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejdražší nové auto světa nefascinuje jen cenou, jeho temná krása ohromila i experty
29.5.2019 | Petr Prokopec
Opakovaně jsme označili jeho vzhled za ohromující a naposledy hovořili o jeho ponuré kráse. Zjevně nejsme sami, Bugatti La Voiture Noire ovládlo slavný Concorso d'Eleganza Villa d'Este.
O víkendu se na břehu italského jezera Como konala přehlídka Concorso d'Eleganza Villa d'Este, jedna z nejprestižnějších akcí svého druhu na celém světě. Poměrně překvapivé bylo, že pořadatel akce v podobě automobilky BMW návštěvníky neoblažil chystanou M8, jejíž premiéra byla právě zde očekávána. Místo toho Němci odhalili poctu ztracenému konceptu Garmisch, která poněkud zapadla. To ale ve výsledku nevadilo třeba tuningové společnosti Ares Design, která tak mohla počítat s větším zájmem o svou novodobou interpretaci legendárního De Tomaso Pantera.
My se dnes zaměříme na vůz, o němž řeč rozhodně nebude poprvé a naposledy. Bugatti La Voiture Noire bylo odhaleno již před téměř třemi měsíci na autosalonu v Ženevě. Na veřejnosti se ukázalo i během víkendu, kdy ještě nebylo oznámeno, že zakázkové kupé celou soutěž krásy vyhrálo. Dalo by se tedy říci, že momentálně nejde pouze o nejdražší vůz světa, ale rovněž o ten nejkrásnější, neboť na Concorso d'Eleganza Villa d'Este volí jen odborníci na slovo vzatí.
Představení vozu u jezera Como kromě jiného přineslo i částečnou odpověď na otázku, kdo by mohl být majitelem auta, které má stát 16,7 milionu Eur (cca 431,5 mil. Kč). Původně se sice mluvilo o bývalém šéfovi koncernu VW Group Ferdinandu Piëchovi, poté však španělský list Marca uvedl, že černou krásku si pořídil fotbalista Cristiano Ronaldo. Oba pánové si jej dovolit mohou, velmi pravděpodobně však onu astronomickou sumu zaplatil vnuk Ferdinanda Porsche.
Vedou nás k tomu informace o ceně, do které již měly být zakomponovány rakouské daně. Ronaldo ovšem v této zemi na rozdíl od Piëchovy rodiny nebydlí, nemluvě o tom, že jeho vlastnictví už dříve oficiálně popřel mluvčí Bugatti. Je tedy velmi pravděpodobné, že jakmile bude vůz dokončen, což by mělo být v roce 2021 nebo 2022, pak dostane salzburské registrační značky. Tedy samozřejmě za předpokladu, že jej bývalý koncernový šéf pouze neuskladní ve své garáži, ale místo toho bude vyrážet i na občasné projížďky, jak je v jeho případě zvykem.
V tu chvíli by mohlo být ohroženo vlastně to vůbec nejcennější na voze, jeho karbonová karoserie. Právě její unikátnost, spolu se zakázkovým interiérem, se projevila na vyšponování ceny až do oblak. Pod povrchem se ale již skrývá standardní Chiron, jemuž nebylo ani upraveno pohonné ústrojí. I nadále tak všechna čtyři kola roztáčí osmilitrový šestnáctiválec se čtyřmi turby, který produkuje 1 500 koní a 1 600 Nm točivého momentu.
Připomenout pak jen můžeme, že černá kráska zatím nemá motor. Stejně jako v Ženevě šlo i v tomto případě pouze o prototyp, který sice je pojízdný, ovšem jen zásluhou malých elektromotorů. Šestice koncovek tak rozhodně neprodukuje zběsilý řev, i proto, že je zaslepena. Odborné porotě to ale samozřejmě při hodnocení vzhledu nikterak nevadilo, jak dosvědčuje výše zmiňované ocenění.
Bugatti La Voiture Noire získalo na Consorso d'Eleganza Villa d'Este designové ocenění. Jeho majitelem by pak nejspíše skutečně měl být bývalý šéf koncernu VW Group Ferdinand Piëch
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva