Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejdražší nové auto světa nefascinuje jen cenou, jeho temná krása ohromila i experty
29.5.2019 | Petr Prokopec
Opakovaně jsme označili jeho vzhled za ohromující a naposledy hovořili o jeho ponuré kráse. Zjevně nejsme sami, Bugatti La Voiture Noire ovládlo slavný Concorso d'Eleganza Villa d'Este.
O víkendu se na břehu italského jezera Como konala přehlídka Concorso d'Eleganza Villa d'Este, jedna z nejprestižnějších akcí svého druhu na celém světě. Poměrně překvapivé bylo, že pořadatel akce v podobě automobilky BMW návštěvníky neoblažil chystanou M8, jejíž premiéra byla právě zde očekávána. Místo toho Němci odhalili poctu ztracenému konceptu Garmisch, která poněkud zapadla. To ale ve výsledku nevadilo třeba tuningové společnosti Ares Design, která tak mohla počítat s větším zájmem o svou novodobou interpretaci legendárního De Tomaso Pantera.
My se dnes zaměříme na vůz, o němž řeč rozhodně nebude poprvé a naposledy. Bugatti La Voiture Noire bylo odhaleno již před téměř třemi měsíci na autosalonu v Ženevě. Na veřejnosti se ukázalo i během víkendu, kdy ještě nebylo oznámeno, že zakázkové kupé celou soutěž krásy vyhrálo. Dalo by se tedy říci, že momentálně nejde pouze o nejdražší vůz světa, ale rovněž o ten nejkrásnější, neboť na Concorso d'Eleganza Villa d'Este volí jen odborníci na slovo vzatí.
Představení vozu u jezera Como kromě jiného přineslo i částečnou odpověď na otázku, kdo by mohl být majitelem auta, které má stát 16,7 milionu Eur (cca 431,5 mil. Kč). Původně se sice mluvilo o bývalém šéfovi koncernu VW Group Ferdinandu Piëchovi, poté však španělský list Marca uvedl, že černou krásku si pořídil fotbalista Cristiano Ronaldo. Oba pánové si jej dovolit mohou, velmi pravděpodobně však onu astronomickou sumu zaplatil vnuk Ferdinanda Porsche.
Vedou nás k tomu informace o ceně, do které již měly být zakomponovány rakouské daně. Ronaldo ovšem v této zemi na rozdíl od Piëchovy rodiny nebydlí, nemluvě o tom, že jeho vlastnictví už dříve oficiálně popřel mluvčí Bugatti. Je tedy velmi pravděpodobné, že jakmile bude vůz dokončen, což by mělo být v roce 2021 nebo 2022, pak dostane salzburské registrační značky. Tedy samozřejmě za předpokladu, že jej bývalý koncernový šéf pouze neuskladní ve své garáži, ale místo toho bude vyrážet i na občasné projížďky, jak je v jeho případě zvykem.
V tu chvíli by mohlo být ohroženo vlastně to vůbec nejcennější na voze, jeho karbonová karoserie. Právě její unikátnost, spolu se zakázkovým interiérem, se projevila na vyšponování ceny až do oblak. Pod povrchem se ale již skrývá standardní Chiron, jemuž nebylo ani upraveno pohonné ústrojí. I nadále tak všechna čtyři kola roztáčí osmilitrový šestnáctiválec se čtyřmi turby, který produkuje 1 500 koní a 1 600 Nm točivého momentu.
Připomenout pak jen můžeme, že černá kráska zatím nemá motor. Stejně jako v Ženevě šlo i v tomto případě pouze o prototyp, který sice je pojízdný, ovšem jen zásluhou malých elektromotorů. Šestice koncovek tak rozhodně neprodukuje zběsilý řev, i proto, že je zaslepena. Odborné porotě to ale samozřejmě při hodnocení vzhledu nikterak nevadilo, jak dosvědčuje výše zmiňované ocenění.












Bugatti La Voiture Noire získalo na Consorso d'Eleganza Villa d'Este designové ocenění. Jeho majitelem by pak nejspíše skutečně měl být bývalý šéf koncernu VW Group Ferdinand Piëch
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
- Jediný motocykl Kove vyhrál, 15. Svoboda, Novotný out včera 16:54
Nejčtenější články
Je to tady, šéf Škody říká, že se firma zbaví 20 procent lidí, aby mohla tratit na dalších elektrických modelech včetně Octavie
1.3.2025Iluze o dopravě v Evropě zajišťované elektrickými autobusy se rozplývá, v Nizozemsku je ve velkém nahrazují zpět dieselovými
1.3.2025Nová levná Lada kompletně odhalila svůj finální interiér a poprvé i kufr. Při jejích cenách to bude obrovský hit
1.3.2025Mercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců
1.3.2025Carlos Tavares dostal za přivedení Stellantisu do problémů nepochopitelně mnoho peněz, domů si po odchodu nese miliardy
1.3.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 03.31. 07:00 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.30. 22:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.30. 22:25 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 03.30. 21:41 - jerry
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch
- Rady k výběru auta? 03.29. 14:54 - SRQ89
- Detektory policejních radarů 03.29. 14:13 - pavproch