Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nechutně těžké nové BMW M5 s karbonovými továrními doplňky je jako tlouštík, který popíjí dietní colu
25.7.2024 | Petr Miler
BMW jako by se pokoušelo dát nové M5 za každou cenu ránu z milosti. Volba barevného schématu prezentačního vozu je značně kontroverzní, neboť dává na odiv jeho vizuální otylost, zvolené doplňky pak podtrhují tu fyzickou.
Od nové M5 jsme vzhledem k předchozím únikům nečekali nic krásného, dočkali jsme se ale skutečně mimořádného nesmyslu. Nechme nyní stranou, jak auto vypadá, že je kvůli sezení jednou zadnicí na dvou židlích nemístně vysoké, tím hlavním problémem je, že absurdně těžké a rozumně to nedokáže vysvětlit ani šéf BMW M. Ten dokonce tragikomicky tvrdí, že jde o to nejlepší, co dnes v Mnichově umí udělat.
Nevěříme tomu, umí udělat víc, ale nechtěli udělat víc. Snažili se vytvořit auto, které vyjde vstříc normám nutícím automobilky do minimalizace papírových emisí CO2 a nebude pro zákazníky nepřijatelným elektromobilem, spojili ale nevýhody elektrického i spalovacího pohonu do jednoho skoro 2,5tunového celku, který je i krátkodobě pomalejší než předchozí generace téhož auta. A jak zní? To je komedie sama o sobě. Přidejte si citelné zvýšení ceny a musíte na tento vůz hledět s rozpaky, i když se na vašem spodním prádle skví modro-bílá vrtule německé automobilky.
Zní to krutě, ale může být ještě hůř? Bohužel může. Stačí na tohle rozpačité auto navléknout kostým čmeláka a tvářit se, že díky stylizovaným křídlům začne létat. Přesně to udělalo BMW, když vůz oháklo do žluté karoserie s černými doplňky M Performance Parts, které mají snižovat jeho hmotnost.
To nejspíš i dělají, ale o kolik? O 37 gramů z 2,5 tuny? Tak nějak to bude, protože na auto lze nyní přikoupit věci jako dvoudílný přední splitter, výraznější nástavce prahů, větší zadní spojler nebo upravený difuzor. Je tu také jiný kryt antény a víčko palivové nádrže. Všechny díly jsou nepřekvapivě vyrobeny z karbonu, přesněji CFRP, karbonem vyztuženého plastu, takže nějaký ten gram hmotnosti uberou, oněch 37 g ale může být moc.
Vedle těchto doplňků tu máme upravené koncovky výfuku z titanu a uhlíkových vláken, samotný výfukový systém ale zůstává původní. K dispozici budou i nové typy kol, ale až od příštího léta. Interiér je oproti tomu možné začít šperkovat hned, mimo podlahový koberečků s kontrastním prošíváním a pouzdra klíče z černé kůže Nappa ale na výběr nic není.
Ceny zatím BMW nezveřejnilo, ale jistě nebudou nízké, oháknout em-pětku do těchto věcí snadno bude stát statisíce. Přidejte si k tomu, jak monstrózně vypadá ve výrazné žluté a jak těžká navzdory jakékoli dietě je a máte před sebou jednu velkou absurditu. Je to jako tlouštík srkající dietní colu, zatímco do sebe cpe jeden hamburger za druhým - ano, je to lepší než nic, ale nemá šanci to cokoli podstatného vyřešit. Spíš to problém podtrhuje.
BMW asi chtělo nové M5 pomoci, těmito doplňky ale jen podtrhlo její slabiny. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 5 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 6 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 8 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před 9 hodinami - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva