Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nástupce Veyronu bude lepší ve všem, i v maximálce, říká šéf Bugatti
22.8.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Více než 431 km/h pojede vůz, o kterém se mluví jako o Bugatti Chiron. A nezvládne jen to, má být lepší vždy a všude, i na závodním okruhu.
Když Ferdinand Piëch svého času avizoval vzkříšení značky Bugatti a její pevní model v 21. století, popsal jej nekompromisně slovy: „Pojede 400 km/h a bude mít přes 1 000 koní výkonu. Z nuly na stovku zrychlí za méně než 3 sekundy a budete moci jet večer do opery v tom samém voze, v němž jste ráno toho dne jeli přes 400 km/h.” Byly to ve své době nesmírně ambiciózní cíle a dnes víme, že jejich naplnění bylo velmi utrápené. Ale podařilo se a svět před 10 léty poznal stroj, který neměl v historii obdoby a v podstatě jí dodnes nemá.
I když šlo o auto jak z jiného světa, jeho cena v řádu desítek milionů korun se zdála být přemrštěná. Málokdo věřil, že tohoto vozu se prodá 300 kusů, které koncern Volkswagen stanovil jako cílové číslo. Podařilo se to a Němci dokázali ještě víc - spolu s otevřenými verzemi dodali zákazníkům 450 aut, z nichž poslední nedávno zamířil do svého domova. Bugatti tak teď stojí před nelehkým úkolem - přijít znovu s něčím, co bude podobně fascinující a nastaví v tak prestižním segmentu nová měřítka, kterým se ostatní budou roky leda blížit.
Za oněch 10 let se sice Veyronu nikdo zcela nevyrovnal, jsou tu ale stroje, které jsou s ním v některých ohledech srovnatelné. LaFerrari, P1 a 918 nezaostávají v akceleraci, Hennessey Venom GT v maximálce. A pak je tu parta Koenigseggů, které by mohly být i v lecčems lepší, jen to nejsou zcela schopné dokázat. Tak či onak, Veyron už dnes „není tím, co býval”, z podstaty nemůže být, a tak automobilka musí přijít s něčím citelně lepším.
To něco si zatím říká Chiron a jeho prototypy už jsme mohli spatřit. Zdálo se, že premiéra je za dveřmi, ale zatím tomu tak není a platnými se zdají být spíše zvěsti, podle nichž se vůz po nespokojenosti šéfa VW s prototypem opozdí. Na každý pád jsme dosud o Chironu - říkejme mu tak - slyšeli v podstatě jen spekulace, teď si konečně můžeme vyslechnout něco od osoby ze všech nejpovolanější, hlavy Bugatti Wolfganga Dürheimera.
Ten na letošním Concours d'Elegance v Pebble Beach věnoval 10 minut svého času kolegům z Car and Driver a pověděl jim alespoň něco z toho, co dosud zůstávalo veřejnosti skryto.
O všech dosavadních spekulací ohledně budoucí novinky značky řekl, že jsou „pouze tím”, tedy spekulacemi, pár oficiálních informací ale přidal. Předně konstatoval, že Bugatti chce být nadále absolutním vrcholem trhu s automobily, a tak musí zůstat „ultra-ostré” ve svém zaměření. Chce tedy vyrábět výjimečné stroje mezi supersporty, a to jsou vždy dvoumístné automobily - nebude tedy žádné SUV Bugatti ani sedan Bugatti, třebaže šéf značky vnímá, že v některých koutech světa by o takové modely byl zájem. „Poměr ceny a prestiže je pro Bugatti jednou ze základních os. Když se podíváte na poslední vyrobené Veyrony, všechny jsme je prodali za cenu přes 2 miliony dolarů - toho není možné docílit v každém segmentu,” řekl Dürheimer.
Už tedy víme, že až nové Bugatti dorazí, bude to dvoudvéřový sporťák a nic jiného. Ale jaký bude? „Všechno v novém Bugatti musíme udělat o poznání lepší než u toho předchozího. Není tu jeden rozměr, na který bychom se měli zaměřit, musíme posunout všechny rozměry, které definují tento vůz. Z tohoto důvodu to bude velké překvapení a mohu říci - neboť jsem už testoval několik vozů - že nové Bugatti bude nejlepší supersport planety, ve všech ohledech,” konstatoval Wolfgang D.
To zní trochu marketingově a šéf jedné z nejobdivovanějších automobilových značek světa chvíli ještě odolával přesnějším vyjádřením: „Interně máme stanoveny konkrétní cíle, ale nechci o nich dnes hovořit. Čas na něco takového ještě nenadešel, ale nadejde brzy,” řekl, pak ovšem dodal: „(Veyron nejvíce potřebuje zlepšit) v řiditelnosti a použitelnosti na závodním okruhu. O tom to je. A nezapomeňte na maximální rychlost. Samozřejmě musí být lepší než předchozí vůz!”
Tím je potvrzeno, že Bugatti Chiron překoná už tak extrémních 431 km/h Veyronu Super Sport a dá se předpokládat, že ne o málo, chce-li být Bugatti opět jasně na vrcholu „potravního řetězce”. Máme se tedy zjevně na co těšit - kdy přesně ale francouzsko-německá automobilka řekne ke své budoucnosti více, zatím netušíme.
Toto je zatím nejlepší pohled na chystané nové Bugatti nazývané zatím Chiron
Dva prototypy byly nafoceny a natočeny i ve chvíli, když opouštěly USA
Starší záběry ukázaly prototyp vozu také zezadu
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Živá témata na fóru
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:09 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB