Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nástupce Veyronu bude lepší ve všem, i v maximálce, říká šéf Bugatti
22.8.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Více než 431 km/h pojede vůz, o kterém se mluví jako o Bugatti Chiron. A nezvládne jen to, má být lepší vždy a všude, i na závodním okruhu.
Když Ferdinand Piëch svého času avizoval vzkříšení značky Bugatti a její pevní model v 21. století, popsal jej nekompromisně slovy: „Pojede 400 km/h a bude mít přes 1 000 koní výkonu. Z nuly na stovku zrychlí za méně než 3 sekundy a budete moci jet večer do opery v tom samém voze, v němž jste ráno toho dne jeli přes 400 km/h.” Byly to ve své době nesmírně ambiciózní cíle a dnes víme, že jejich naplnění bylo velmi utrápené. Ale podařilo se a svět před 10 léty poznal stroj, který neměl v historii obdoby a v podstatě jí dodnes nemá.
I když šlo o auto jak z jiného světa, jeho cena v řádu desítek milionů korun se zdála být přemrštěná. Málokdo věřil, že tohoto vozu se prodá 300 kusů, které koncern Volkswagen stanovil jako cílové číslo. Podařilo se to a Němci dokázali ještě víc - spolu s otevřenými verzemi dodali zákazníkům 450 aut, z nichž poslední nedávno zamířil do svého domova. Bugatti tak teď stojí před nelehkým úkolem - přijít znovu s něčím, co bude podobně fascinující a nastaví v tak prestižním segmentu nová měřítka, kterým se ostatní budou roky leda blížit.
Za oněch 10 let se sice Veyronu nikdo zcela nevyrovnal, jsou tu ale stroje, které jsou s ním v některých ohledech srovnatelné. LaFerrari, P1 a 918 nezaostávají v akceleraci, Hennessey Venom GT v maximálce. A pak je tu parta Koenigseggů, které by mohly být i v lecčems lepší, jen to nejsou zcela schopné dokázat. Tak či onak, Veyron už dnes „není tím, co býval”, z podstaty nemůže být, a tak automobilka musí přijít s něčím citelně lepším.
To něco si zatím říká Chiron a jeho prototypy už jsme mohli spatřit. Zdálo se, že premiéra je za dveřmi, ale zatím tomu tak není a platnými se zdají být spíše zvěsti, podle nichž se vůz po nespokojenosti šéfa VW s prototypem opozdí. Na každý pád jsme dosud o Chironu - říkejme mu tak - slyšeli v podstatě jen spekulace, teď si konečně můžeme vyslechnout něco od osoby ze všech nejpovolanější, hlavy Bugatti Wolfganga Dürheimera.
Ten na letošním Concours d'Elegance v Pebble Beach věnoval 10 minut svého času kolegům z Car and Driver a pověděl jim alespoň něco z toho, co dosud zůstávalo veřejnosti skryto.
O všech dosavadních spekulací ohledně budoucí novinky značky řekl, že jsou „pouze tím”, tedy spekulacemi, pár oficiálních informací ale přidal. Předně konstatoval, že Bugatti chce být nadále absolutním vrcholem trhu s automobily, a tak musí zůstat „ultra-ostré” ve svém zaměření. Chce tedy vyrábět výjimečné stroje mezi supersporty, a to jsou vždy dvoumístné automobily - nebude tedy žádné SUV Bugatti ani sedan Bugatti, třebaže šéf značky vnímá, že v některých koutech světa by o takové modely byl zájem. „Poměr ceny a prestiže je pro Bugatti jednou ze základních os. Když se podíváte na poslední vyrobené Veyrony, všechny jsme je prodali za cenu přes 2 miliony dolarů - toho není možné docílit v každém segmentu,” řekl Dürheimer.
Už tedy víme, že až nové Bugatti dorazí, bude to dvoudvéřový sporťák a nic jiného. Ale jaký bude? „Všechno v novém Bugatti musíme udělat o poznání lepší než u toho předchozího. Není tu jeden rozměr, na který bychom se měli zaměřit, musíme posunout všechny rozměry, které definují tento vůz. Z tohoto důvodu to bude velké překvapení a mohu říci - neboť jsem už testoval několik vozů - že nové Bugatti bude nejlepší supersport planety, ve všech ohledech,” konstatoval Wolfgang D.
To zní trochu marketingově a šéf jedné z nejobdivovanějších automobilových značek světa chvíli ještě odolával přesnějším vyjádřením: „Interně máme stanoveny konkrétní cíle, ale nechci o nich dnes hovořit. Čas na něco takového ještě nenadešel, ale nadejde brzy,” řekl, pak ovšem dodal: „(Veyron nejvíce potřebuje zlepšit) v řiditelnosti a použitelnosti na závodním okruhu. O tom to je. A nezapomeňte na maximální rychlost. Samozřejmě musí být lepší než předchozí vůz!”
Tím je potvrzeno, že Bugatti Chiron překoná už tak extrémních 431 km/h Veyronu Super Sport a dá se předpokládat, že ne o málo, chce-li být Bugatti opět jasně na vrcholu „potravního řetězce”. Máme se tedy zjevně na co těšit - kdy přesně ale francouzsko-německá automobilka řekne ke své budoucnosti více, zatím netušíme.
Toto je zatím nejlepší pohled na chystané nové Bugatti nazývané zatím Chiron
Dva prototypy byly nafoceny a natočeny i ve chvíli, když opouštěly USA
Starší záběry ukázaly prototyp vozu také zezadu
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- „Žebráme o vlastní smrt.” Automobilky v EU zdražují spalovací auta, aby prodaly víc elektromobilů. Vrátí se jim to úplně jinak, než doufají
19.12.2024 - Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii
19.12.2024 - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024 - Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva