Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nástupce Škody Superb ukázal svůj možný vzhled, má jít o podstatně jiné auto než dnes
21.6.2022 | Petr Prokopec
Novinka má být skutečnou vlajkovou lodí značky a nabídnout docela jiné svezení než níže položená Octavie, což dnes tak úplně říci nejde. A naplní-li se tyto vize, pak docela jinak bude pojatá i vzhledově.
Škoda je jednou z mála automobilek, které zůstávají věrné tradičním karosářským stylům. Je pochopitelně otázkou, jak moc to právě nyní ubližuje jejím prodejům, protože ale nabízí i dost SUV, nejspíše jí to jen pomáhá. Na světě totiž stále existuje spousta zákazníků, kteří nechtějí vlastnit totéž, co devět z deseti sousedů v ulici. A když konkurence tato teritoria opustila zejména ve prospěch už zmíněných SUV, může se klientela obracet pomalu již jen jedním směrem. Není tedy nikterak překvapivé, že v příštím roce dorazí Superb čtvrté generace opět s klasickým pojetím i dvěma karosářskými verzemi
O této novince jsme se zmiňovali již vícekrát, což má mimo jiné spojitost s vývojem, který již nějaký ten pátek probíhá. Chystaný Superb se díky tomu stane vozem, na který ještě před premiérou dohlíželi hned tří šéfové značky. V únoru 2020 o něm totiž hovořil Bernhard Maier, který se dokonce svezl i prototypem. A uvedl, že „půjde o úžasný vůz“. Mimo to dodal, že vlajková loď mladoboleslavské automobilky nabídne daleko víc než Octavia. Proto si oba vozy konečně nebudou krást zákazníky.
O čtyři měsíce později ze sebe ovšem komentáře sypal již Thomas Schäfer, který potvrdil nejen premiéru pro rok 2023, ale rovněž návrat obou karosářských stylů. A dokonce naznačil, že může vzniknout i varianta RS, pokud po ní klientela bude opravdu toužit. Loni pak Schäfer prozradil, že Superb bude vyráběn v továrně Volkswagenu v Bratislavě po boku nového Passatu, který Škoda taktéž vyvíjí. Tím se uvolní montážní linky v Kvasinách, kde tak bude montováno o 150 tisíc exemplářů SUV ročně navíc.
Schäfer nicméně za pár dní předá žezlo Klausi Zellmerovi, který jakožto nový šéf značky Superb v příštím roce odhalí, pokud tedy do té doby firmu sám neopustí. Jeho vizáž zatím mimo značku nikdo neviděl, schopným grafikům však nic nebrání si z dosavadních náznaků zkusit poskládat celý obrázek. Za nejnovějšími ilustracemi stojí ruský magazín Kolesa, který se zjevně nechal inspirovat Škodou Enyaq. A jakkoli je nepravděpodobné, že by produkční ozdobila svítící linka dělící čelní masku, zbytek nemusí být až tak úplně mimo. Inspiraci elektrickým SUV totiž potvrdil i Schäfer.
Superb se tedy sice poveze na revoluční vlně, která dává vale dosavadnímu designovému pojetí značky. A díky ostře řezaným liniím a detailům ovlivněným zmíněnou Škodou Enyaq by měl působit agresivněji než stávající provedení. Pod kapotou pak má nabídnout nejmodernější pohonné jednotky, které velmi pravděpodobně již budou uzpůsobené chystané emisní normě Euro 7. Ta vejde v platnost v roce 2025, tedy až po příchodu Superbu IV na trh, konstruktéři na ni ale budou muset brát ohled, pokud budou chtít životní cyklus vozu patřičně natahovat.
Hovoří se o tom, že v prvé fázi bude k mání pouze verze osazená zcela novým plug-in hybridním ústrojím. To by se přitom v rámci elektrického dojezdu mělo blížit stovce kilometrů, což by Škodě velmi pomohlo při laboratorních testech. Superb by se totiž takto mohl snadno dostat pod litr na sto kilometrů. Samozřejmě jen po stránce papírové, ovšem jak velmi dobře víme, realita Evropskou unii nezajímá.
I kvůli by pak Superb mohl být první Škodou, která již nebude k mání s manuální převodovkou. Passat ji ostatně nedostane stoprocentně, sázka na jedinou volbu má snížit náklady. Navíc jde o obchodní třídu, kde lidé již po trojici pedálů tak moc neprahnou. Rozhodnutí VW Group by tak dávalo smysl, jak tomu ale bude doopravdy, zjistíme až za pár měsíců.



Třetí generace Škody Superb sice v roce 2015 svým designem zaujala, dnes už ale její vzhled až tak atraktivní není. Novinka pak sice bude kráčet evoluční cestou, díky detailům inspirovaným mimo jiné Škodou Enyaq však nabere na agresivitě. Jak by mohla vypadat, můžete spatřit níže na neoficiálních ilustracích. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Kolesa.ru@Instagram
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá včera 15:00
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice 21.4.2025
Nejnovější články
Čínská expanze nezná hranic, nově se zaměří i na levná auta. S tímhle chtějí jít v Evropě po krku Dacii Duster
před 32 minutamiRenault poslal do výroby ostré mini s ohromujícími parametry, chce za něj ale víc než Porsche za 911 GTS
před 2 hodinamiČíňané odhalili nový vlastní motor V8 turbo pro osobní auta, tedy přesně to, s čím teď Evropané hrdě končí
před 3 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 5 hodinamiNěkdejší bestseller Nissanu strádá i v bazarech jako ojetina, stejně jako novému autu mu chybí klíčový motor i pohon
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva