Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nástupce nejlevnější velkého kombíku od Dacie je venku, jen zatím nemá její logo
12.11.2020 | Petr Prokopec
Vskutku fikaný způsob nahrazení hned několika praktických aut jedním zvolily Dacia a její mateřský Renault. Odhalily totiž auto, které se tváří jako Renault, ve skutečnosti je to ale spíše nová Dacia, kterou se stane teprve posléze.
Před několika málo dny definitivně skončila výroba Dacie Logan MCV. Evropa tak přišla o vůbec nejlevnější kombík, který se na trh již nevrátí. Stejně tak nicméně rumunská automobilka hodlá poslat na věčnost model Lodgy. Ten u zákazníků není příliš úspěšný, byť za vyložené fiasko jej nelze považovat - třeba letošní září bylo lepší než to loňské či předloňské. Nicméně doba vozům typu MPV příliš nepřeje, a právě proto by to Lodgy v blízké budoucnosti mělo zabalit. V té chvíli by ale v nabídce Dacie zela obrovská propast bez jediného dostupného praktického auta konvenčního střihu.
Již v době ukončení výroby Loganu MCV ale Dacia naznačovala, že má v záloze řešení, které se nyní stává realitou. Renault totiž dnes představil novou generaci modelu Kangoo, která ale od pohledu vypadá spíše jako Dacia s jiným logem. Právě rumunská verze Kangoo měla být oním řešením a nyní krystalizuje jeho fikanost - obě auta byla jistě vyvíjena společně a kdyby se nejprve odhalila Dacia, z níž by se stal také Renault, lidé by nad ním ohrnovali nos. Takto budou říkat, jak mají levnější Renault od Dacie, i když už z designu je patrné, že realita je opačná.
Kdyby vám toto přišlo jako divoká spekulace, technika řekne více. Samotné auto totiž dorazilo hned ve čtyřech variantách, které se liší nejen délkou, a tedy využitelným prostorem, ale i zaměřením na zákazníky z řad běžného lidu či naopak živnostníky. Nejpodstatnější ovšem je, že francouzská automobilka u nich užívá hned dvě platformy, přičemž Kangoo a Kangoo Van bude podepírat modulární architektura CMF.
Už tušíte, kam vítr vane? Modely Kangoo Express a Express Van používají starší architekturu B0 známou právě od rumunské automobilky. Právě v jejich případě tak pomalu stačí nahradit logo, a rázem tu máme nepřímého nástupce modelů Lodgy a Logan MCV. A jelikož Express dorazí ve zmiňovaných dvou variantách, vlastně by nás ani nemuselo překvapit, kdyby s ním Dacie nahradila také model Dokker cílící na podobné publikum.
Rumunská automobilka by tak suma sumárum zaplácla tři mouchy jednou dvojitou ranou, která by jí navíc nemusela vyjít draze. Express a Express Van se totiž budou montovat v marockém Tangieru, zatímco ve Francii bude vznikat pouze Kangoo a Kangoo Van. S těmi přitom i díky platformě CMF bude spojena elektrická verze, zatímco dvojice stojící na architektuře B0 vsadí pouze na benzinové a dieselové pohonné jednotky spárované s manuálními i automatickými převodovkami.
Bližší informace o motorovém prostoru Renault do placu nedal, ostatně nové Kangoo se má začít prodávat až na jaře příštího roku. Aktuálně tedy jen dodáme, že v závislosti na karoserii se objem zavazadlového prostoru bude pohybovat mezi 3,3 a 4, metry krychlovými. Osobní verze pak poberou pětici cestujících, ty užitkové se ovšem musí spokojit pouze s předními sedadly. Kangoo Van pak počítá s absencí středového sloupku, boční dveře tak mají rekordních 1 416 milimetrů.
Více si řekneme nejspíše v řádu týdnů, ostatně bychom se vůbec nedivili, kdyby na vizualizaci Dacie již nyní pracovala řada neoficiálních retušérů. Každopádně, jak se nyní zdá, dřívější zvěsti o výraznějším odlišení rumunské a francouzské automobilky v tomto případě dostávají na frak - tady se skutečně šilo hned několik modelů pro obě značky od prvního stehu naráz.



































Renault odhalil novou generaci modelu Kangoo. Současně s tím se ukázaly i verze Kangoo Van, Express a Express Van. Poslední dvě varianty jsou i s ohledem na použité platformy nástupci Dacií Logan MCV, Lodgy a Dokker a fakticky jsou Daciemi, jen si tak zatím neříkají. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 6 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 7 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 9 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 10 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva