Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nástupce Lamborghini Huracán byl natočen při testech na silnici, pod kapotou nezůstane kámen na kameni
19.7.2023 | Petr Prokopec
Jedna éra Lamborghini očividně skončila. Proslulé mohutné motory o spoustě litrů objemu a ještě větším počtu válců jsou minulostí, nástupce Huracánu stejně jako větší Revuelto přepřahá na kontroverzní techniku.
Letos v prosinci uběhne už deset let od chvíle, kdy Lamborghini publikovalo vůbec první snímky modelu Huracán. Ten stejně jako předchozí Gallardo vyfasoval atmosférický desetiválec, se kterým byl spjat před faceliftem i po něm. Pohonná jednotka roztáčela všechna či pouze zadní kola nejen základním variantám, ale rovněž speciálním a limitovaným edicím. Jednou z těch posledních je Huracán Tecnica 60 Anniversario, jenž slaví šedesáté výročí založení značky. Od výchozí kupé se však liší v podstatě jen „barvičkami“.
Automobilka nedávno oznámila, že výroba modelu Huracán v příštím roce skončí. Pokud si ovšem jeden kousek chcete objednat, máte smůlu, veškeré výrobní kapacity jsou už rezervované. Na Huracán tak v podstatě už můžete narazit jen v autobazarech či na aukcích. S propadem ceny však u nejnovější produkce příliš nepočítejte, u té limitované je pak vlastně již předem jasno, že do kapsy budete muset sáhnout hlouběji než dosavadní majitel. Stojí za tím i chystaný nástupce.
Stejně jako se větší dvanáctiválcový Aventador dočkal hybridního nástupce, tak kombinace spalovacího a elektrického ústrojí čeká i chystaný menší model značky. Revuelto nicméně alespoň setrvalo u atmosférického V12. Desetiválec se však vrátit nemá, a to ani v přeplňované formě. Místo toho zřejmě bude nahrazen koncernovým osmiválcem, nejspíše pak stejnou čtyřlitrovou jednotkou, jaká pohání i SUV Urus. Doplněna však rovněž bude plug-in hybridním ústrojím.
Je otázkou, zda nástupce Huracánu dostane do vínku stejně malé baterie jako jeho příbuzný, který si musí vystačit s 3,8 kWh a desetikilometrovým dojezdem. Jisté nicméně je, že změny v rámci techniky vyústily také v některé podstatné designové novinky. Tak jako Revuelto totiž i tato novinka počítá s posunutím výfuku do horní poloviny zádě, jen tentokrát u toho nejsou dvě koncovky, nýbrž jediná. Spodek pak okupuje rozměrný difuzor.
I přes menší počet válců a nižší objem se nicméně nové Lambo po vzoru většího sourozence vydá do vyšších výkonových sfér. V případě Huracánu se končilo na 640 koních, plug-in hybridní ústrojí by ovšem mělo nabídnout dalších zhruba dvě stě navíc. To je jistě vítané, jakkoli tu bohužel máme i stinnou stránku celé věci. Stejně jako nabralo na hmotnosti Revuelto, lze čekat více kil i od menšího vozu. Hmotnost navíc bude ale věčná, na rozdíl od dodatečného výkonu.
Huracán Tecnica 60 Anniversario je jednou z posledních rozlučkových edic. Automobilka navíc již potvrdila, že veškeré volné výrobní kapacity jsou až do skončení produkce zabrané. Pokud byste tedy zatoužili po zcela novém desetiválcovém voze ze Sant'Agata Bolognese dle svých vlastních představ, máte smůlu. Foto: Lamborghini
Zdroj: CarSpyMedia@YouTube
Bleskovky
- Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
včera - Nesmyslně těžké AMG GT dostalo kouř ve srovnání s „americkým kýblem”, vaz mu zlomila hned první zatáčka
16.12.2024 - Američané srovnali nejlevnější nová výkonná auta s cenou do 830 tisíc a vybrali to nejrychlejší, v Evropě můžeme jen závidět
13.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fernandez potvrzen jako tester u Yamahy včera 15:42
- Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování včera 15:26
- Mostecký autodrom je po deseti letech na prodej. Zájemci jsou i ze zahraničí včera 15:26
- Jorge Navarro nazpět v Moto2 jako stabilní jezdec 15.12.2024
- Krize KTM se týká i MV Agusty 15.12.2024
Nejnovější články
- BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
před hodinou - Bohaté lidi nezajímá, jaký pohon má jejich auto, tvrdí šéf Jaguaru. Je to ale opak toho, co už zjistila konkurence
před 2 hodinami - Nové levné SUV Škody se začalo vyrábět. Za jeho cenu to bude pecka jako hrom, která by Škodu vytáhla z problémů
před 4 hodinami - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
před 5 hodinami - Carlos Tavares poprvé promluvil od chvíle, kdy skončil jako šéf Stellantisu. Teď prý za všechno může EU
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 12.18. 11:51 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 07:49 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 12.17. 22:54 - mattonecz
- Rychlodotazy 12.17. 21:13 - TomyTom
- Volkswagen obecne 12.17. 12:52 - Brus
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.17. 11:52 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.17. 10:14 - pavproch
- Politický koutek 12.16. 21:18 - Stepan