Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nástupce italské legendy byl nafocen bez maskování, ze splněného snu nadšenců je splněný sen politiků
24.10.2022 | Petr Miler
Špatně nevypadá, jeho technická podstata ale dává jen minimální prostor k tomu, aby plnil úlohu, kterou dosud zvládal na jedničku. Také malé Abarthy dostanou elektrický pohon, který se k jejich zaměření vůbec nehodí.
Nechceme se opakovat, ale nemáme nic proti elektrickému pohonu aut jako takovému, může být smysluplnou součástí mixu dostupných řešení. Zajídá se nám snaha o jeho nařizování pro všechna auta bez rozdílu, to už totiž žádný smysl nedává.
S elektrickým autem lze bez potíží obsloužit příměstský provoz, s rozumnými možnostmi dobíjení i pravidelné dojíždění pár desítek kilometrů do práce nebo mít elektromobil pro radost, pakliže člověka ježdění s takovým vozem těší. Tím ale běžné možnosti rozumného použití elektromobilů při současných limitech akumulátorů končí, a to je třeba dodat, že i ty zmíněné budou neúměrně drahé.
Jakmile ale provoz jakéhokoli dopravního prostředku pramení ve větší energetické nároky v krátkém čase, akcie elektrického pohonu rychle klesají. S elektromobily nelze smysluplně obsluhovat ježdění stovek kilometrů v řádu několika hodin několikrát za den, není možné s nimi rozumně obsluhovat přesuny znamenající pravidelnou intenzivní akceleraci a vysokou rychlost, není možné s nimi kloudně převážet těžký náklad, tím spíše na delší vzdálenosti. A podobných případů bychom mohli jmenovat nespočet.
Zatímco tedy může dávat smysl něco jako elektrická Škoda Scala, smysl nedává elektrická náhrada Audi A6 3,0 TDI, elektrické Porsche 911, elektrické dodávky... Politický diktát ale nemá slitování a automobilky se s ním přes proklamace opaku fakticky smiřují snadno. A tak přichází další a další ukázky nesmyslné aplikace elektrické propulze.
Ta poslední se zatím oficiálně nepředstavila, špionážní snímek níže ji ale odhaluje v plné nahotě. Jde o nový Abarth 500, tedy novou generaci proslulých silničních raket, které nemají problém jezdit dvě stě v městě a tři sta z místa, s nadsázkou řečeno. Jsou to zkrátka auta na blbnutí, dynamické blbnutí, která nezřídka vídáme na okruzích, amatérských závodech do vrchu a podobných kláních. Navíc jde o velmi malý vůz, který logicky nemůže pojmout větší množství akumulátorů, přesto i ten bude elektrický.
Nová pětistovka od Fiatu, ze které vychází, je totiž též jen elektrická, a tak Abarth nebude jiný. Špatně nevypadá, to ostatně platí i onom Fiatu 500, ale ve standardním provedení má nanejvýš 37,3 kWh použitelné kapacity baterek, to není ekvivalent ani 10 litrů paliva v nádrži. I kdyby na tom byl Abarth o něc lépe, jistě k tomu dostane také více výkonu (dnes maximálně 120 koní), se kterými si dáte pár desítek kilometrů ostré jízdy a můžete jít nabíjet. Nemluvě o tom, že tento vůz proslul i svým zvukovým projevem, ze kterého též nic nezbude.
Nechceme být zbytečně skeptičtí, ale přidáme-li k tomu cenu skoro jistě přesahující 1 milion Kč, komu takové auto bude k něčemu dobré? Tohle je splněný sen politiků, ne nadšenců, kterým by Fiat měl „podkuřovat” především. Ale co v dnešní době čekat, automobilový trh poptávka už nějaký ten pátek neřídí...



Dnešní Abarthy 500 jsou malé silniční rakety využívané adekvátním způsobem. Z elektrické verze zachycené na fotce níže bude vůz schopný leda párkrát zajímavě zrychlit a dál nic, zbude už jen image vozu ověnčeného úspěchy z rallyových kolbišť, který si za milion korun budete moci koupit na ježdění po městě. Foto: Fiat
Zdroj: roadcar19@Instagram
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 5 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 5 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva