Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Náskok Tesly je mýtus, ve srovnání si ji namazali na chleba slabší němečtí soupeři
16.8.2021 | Petr Prokopec
Byly doby, kdy Tesla neměla ve sprintech konkurenci, ať už šlo o jakýkoli model z její nabídky. Model S ze středu nabídky se nyní postavil německým sokům a byť na papíře stále vládl, v praxi vždy prohrál.
Tesla před pár měsíc začala prodávat Model S Plaid. Tedy vrcholné provedení svého nejstaršího vozu, které již disponuje třemi elektromotory. Rádo by zamířilo na úplnou špičku potravinového řetězce, ostatně kalifornská automobilka o něm mluví jako o nejlépe akcelerujícím voze světa. Rimac Nevera už ale i na americké půdě předvedl, že je mnohem rychlejší. Pravda, je o poznání dražší a daleko méně praktický, nicméně o tom řeč nebyla - Tesla zmínila pouze akceleraci a v ní musí Rimacu koukat na záda.
Stále více se tak ukazuje, že největší síla kalifornské automobilky leží v marketingu, což je největší Muskovo mistrovství. Ten tak dlouho přesvědčoval svět o nadřazenosti a náskoku Tesly, až to většina lidí začala brát jako fakt. Realita je ale jiná, jak ukázala už řada srovnání. A dnes tu máme další.
Nejnovější srovnání britského Carwow budou možná fanoušci Tesly považovat za zmanipulovaný, ale na to už jsme zvyklí. Tesla v tom totiž nejenže nezvítězila vůbec v ničem, v jedné disciplíně dokonce prohrála i s novým Mercedesem EQS v základním provedení, který do klání jako jediný dorazil pouze s jedním elektromotorem místo dvou a byl tu spíše jako novinka do počtu. S hmotností 2 480 kilogramů je ostatně i daleko nejtěžší, Tesla Model S je oproti němu o nemalých 190 kilo lehčí, navíc o 276 koní silnější. Jde tedy o nesrovnatelné soupeře, což bylo v rámci zrychlení potvrzeno. Ale jen proti Mercedesu.
Jak v případě akcelerace z místa, tak v případě pružného zrychlení vládli jiní Němci, konkrétně Porsche Taycan 4S a Audi RS E-tron GT. To jsou pro Teslu Model S 100D srovnatelní soupeři, dokonce jsou papírově slabší - Porsche má o 34 a Audi dokonce o 82 koní méně. Přesto byly tyto stroje rychlejší. Ve finále testu pak přišla řada na brzdy, tedy na úplné zastavení z rychlosti 110 km/h. A to už Tesla prohrála na celé čáře, když potřebovala nejen větší vzdálenost než lehčí Audi e-tron GT RS a Porsche Taycan 4S, ale rovněž větší než obézní Mercedes.
Suma sumárum tak Tesla nedominuje ani v oblasti dynamiky, ani v oblasti brzd. Není pak dokonce ani nejlevnější, v tomto ohledu ji překonává Audi. A už vůbec tu nemáme nejkomfortnější vůz, tato pocta připadá na EQS. Přesto se jistě i nadále najde spousta lidí, která bude tvrdit, že Tesla je mnohem dál než zbytek světa.








Mercedes EQS se zúčastnil prvního srovnávacího testu. S ohledem na jeden motor vůči dvoumotorovým soupeřům neměl šanci, i přes nejvyšší hmotnost ovšem dokázal porazit Teslu Model S na brzdách. Ta pak ostatně ve sprintu dostala naloženo i od Porsche Taycan 4S, zatímco Audi e-tron GT RS je vůči ní levnější. Ilustrační foto: Automobilky
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
U Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
včeraAž bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025Kia se vysmívala Elonu Muskovi na sociálních sítích dost nevhodným způsobem, po vlně kritiky vše stáhla
11.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Termas de Rio Hondo: Časový plán GP Argentiny včera 15:00
- Honda Vision 110 2025: v nových barvách včera 08:00
- Testy WSBK a WSSP v Portimão 11.3.2025
- ProDina Kawasaki zachránila kariéru Julia Garcii 11.3.2025
- Zlatá řídítka za rok 2024 získal Martin Michek 10.3.2025
Nejnovější články
Focus už na některých trzích skončil a nejde ho objednat. Ford ho má zabít všude, to pak teprve pozná „nudu”
před 8 hodinamiNěmci radí krajanům: Elektromobil si teď rozhodně nekupujte, sází ale na velmi ošidnou kartu
před 9 hodinamiŠéf Nissanu skončil, situace firmy už je neúnosná. Jeho náhrada by si měla hlídat záda
před 11 hodinamiU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
včera„Žlutí andělé” v Německu vyráží na pomoc elektromobilům dramaticky častěji, loni o 46 procent. Hlavní důvod? Baterka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva