Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Náskok díky plecháčům: Nové nejlevnější Audi velkou čest značce neudělá
28.3.2019 | Petr Prokopec
Ingolstadt se rozhodl rozšířit svou nabídku směrem dolů a na jejím novém základu je docela těžké najít něco prémiového. Motor s 95 koňmi a pětistupňovým manuálem maskuje za nicneříkající označení 25 TFSI.
Před pár lety jste na litrový tříválec mohli narazit leda u Smartu. Dnes je maloobjemová pohonná jednotka jedním z pilířů portfolia prakticky každé automobilky. Výjimkou není ani koncern VW , který kontroverzní agregát 1,0 TSI montuje do řady aut, Škodu Octavia či Volkswagen Golf nevyjímaje. Audi A1 stojí velikostně pod těmito modely, nemělo by nás tedy překvapit, že motor 1,0 TFSI u ní najdeme rovněž. Nicméně v nově nabízené verzi a v kombinaci s další výbavou či novou nomenklaturou značky budí velké rozpaky.
I když řada lidí bere německou značku se čtyřmi kruhy jen jako dražší Volkswagen, sama automobilka se profiluje jako prémiová. Nicméně ani ona nemůže zcela ignorovat moderní trendy, jež velí ke zmenšování objemů pohonných jednotek. Pokud by však dala jednoznačně najevo, že pod kapotou se skrývá motor menší než lahev od Coca-Coly, její zákazníky by to mohlo odradit. Proto se rozhodla, že nepopulární typ motoru nově nabízený v jeho základním provedení raději ukryje pod označení 25 TFSI.
Výkon litrového tříválce je 95 koní, tedy nejméně, kolik je ve verzi uzpůsobené spalování benzinu možné. Dynamika této verze tedy nemůže ohromit - stovku má na tachometru až po 10,8 sekundách, nejvyšší rychlost pak činí 191 km/h. To nejsou parametry, se kterými bychom si dnes přirozeně spojili některý z modelů Audi, zvláště při jeho ceně.
Verze 25 TFSI totiž startuje na 524 900 Kč, což je na malý vůz docela hodně. Za to dostanete pouze čtyřmetrový čtyřdveřový hatchback osazený pětistupňovým manuálem a pohonem předních 15palcových ocelových kol. Zákazníci se pak sice mohou těšit na 10,25palcový digitální kokpit, ovšem střed palubní desky nezdobí další displej, nýbrž pouze plastová schránka. A sám digitální kokpit je tu ve svém levném provedení, v podstatě jen kvůli základnímu rádiu. Za komplikovanější multimediální systém a plně digitální přístrojovku je třeba připlácet.
Právě prvky jako ocelová kola nebo schránka namísto obrazovky rozhodně nestaví Audi do prémiového světla. A pokud by automobilka v daný moment přímo přiznala i litrový tříválec pod kapotou, asi jen stěží by vysokou pořizovací cenu obhájila.
Sluší se připomenou, že za citelně nižší částku (konkrétně za 462 900 Kč) si můžete koupit Volkswagen Golf Variant. I v tomto případě bude pod kapotou litrový tříválec, ovšem již naladěný na 116 koní. Ve výbavě má automatickou klimatizaci či 6,5palcový displej. Kožený volant je standardem i v tomto případě, pro koupi Audi tak vlastně existují pouze čtyři důvody odkazující na logo na přídi.
Audi A1 v základní konfiguraci nevypadá vůbec přitažlivě, levné přesto není
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
před hodinou - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
včera - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva