Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nárazník nové Octavie odhalen dlouho před premiérou, potvrzuje návrat ke klasice
9.9.2019 | Petr Prokopec
Do odhalení nové generace Škody Octavia zbývají ještě měsíce, přesto si podobu jedněch z jejích klíčových partií můžeme prohlédnout už nyní. Zjevně agresivnější pojetí vsadí znovu na jednodílná světla.
O příchodu čtvrté novodobé generace Škody Octavia si šuškají už i vrabci na střeše. Bylo přitom jasné, že mladoboleslavská automobilka z ní musí strhnout plachtu letos, neboť originál spatřil poprvé světlo světa před 60 lety. A pokud má ta či která značka k dispozici podobné jubileum, byla by vlastně jen sama proti sobě, kdyby jej nevyužila ke zviditelnění novinky. Šéf automobilky Bernhard Maier přitom nedávno potvrdil, že premiéra proběhne na podzim, nic bližšího ale neupřesnil.
Nyní ovšem víme, že slavnostní debut byl naplánován na listopad, a co více, odehraje se bude v Česku. Nová Octavia se tedy ukáže ve své domovině, a to pouhý měsíc po debutu osmé generace Volkswagenu Golf, se kterým bude sdílet techniku. Němci pak sice své provedení pošlou na trh ještě letos, zatímco Češi si budou muset počkat až na počátek příštího roku, nicméně náskok Golfu v showroomech bude oproti minulosti minimální. Je tak možné, že jej v registracích Octavia připraví o pozici nejoblíbenějšího auta ve větším počtu zemí, než tomu bylo doposud.
Co přitom od novinky můžeme očekávat? Díky příchodu nové Škody Scala se především natáhne délka a rozvor. Octavia tak nabídne ještě více prostoru na zadních sedadlech než dosud. Zvětšen by přitom měl být i zavazadelník, který má pobrat o zhruba 20 litrů více než dosud. Kombík by tedy s nesklopenými sedadly měl 630litrovou kapacitu, se kterou nemohou často soupeřit ani vozy o segment výše. I proto se ostatně Octavia často v tabulkách objevuje jako zástupce střední třídy, ačkoliv papírově má spadat spíše do nižší střední.
Překvapení nás pak ve výsledku nebude čekat ani na druhém konci vozu, tedy v motorovém prostoru. Jak jsme totiž zmínili, novinka bude z velké části čerpat techniku ve skladech ve Wolfsburgu. Do vínku tedy nedostane jen evoluční verzi platformy MQB, ale také mild-hybridní techniku, jenž by v podobě 48voltového okruhu měla být spárována s 1,5litrovým agregátem. Dorazit ovšem má i plug-in hybridní verze, která nabídne 204 koní a jenž by měla být součástí výrobního programu od poloviny příštího roku.
Aby toho nebylo málo, dorazit má jako plug-in hybrid také Octavia RS. Ta stejně jako běžné provedení PHEV bude párovat novou jedna-pětku s elektromotorem, jinými slovy tu tedy mluvíme o sériové verzi jednotky z konceptu Vision RS, který byl spojen s 245 koňmi. Takový výkon přitom Octavia dává i dnes, a to bez elektromotorů, do budoucna však u toho bude nižší spotřeba a emise. Jelikož jen tím značka zejména v některých zemích stěží zaboduje, měla by Octavia RS být opět k mání také s čistě benzinovým ústrojím i turbodieselem.
Jakkoliv ale zatím můžeme spíše jen spekulovat, co přesně se objeví pod kapotou, poměrně velká jistota začíná panovat v rámci vzhledu. Na světě jsou totiž snímky čelní masky, která je oproti současnému provedení užší a širší. Rámeček okolo ní je navíc v polovině rozdělen a jen ukazuje, kde budou navazovat světla. Ta se přitom dočkala zúžení a vrátí se ke klasickému jednodílnému pojetí. Duálnost tedy budou představovat už jen naoko, reálně na jejich rozdělení nedojde, což je patrné při pohledu na nárazník, ze kterého již netrčí malý výlisek.
V případě samotného nárazníku vidíme spíše jen evoluční změny než designovou revoluci, podobných kroků se pak ostatně máme dočkat také u zbytku karoserie. Jakkoliv se tedy stávající zakamuflované prototypy snaží navodit trochu jiný dojem, nová Octavia nebude oproti třetí generaci až tak moc vzdálena. Naše zdroje dokonce tvrdí, že pokud budete stát u dveří řidiče, novinek si pomalu ani nevšimnete. Z toho jasně vyplývá, že modifikovat se budou hlavně čelní a zadní partie.
O poznání výraznější odklon je spojen s kabinou, která se dočká zcela nové architektury. Inspirací jsou poslední novinky jako již zmiňovaná Scala, po jejímž vzoru také Octavia bude mít výdech klimatizace usazené až pod obrazovkou multimediálního systému. Na ten pak bude navázán digitální přístrojový štít, byť zatím není jisté, zda jej dostanou také základní úrovně výbavy. To samé platí také o dvouramenném volantu, kromě něj jsou totiž vývojové prototypy osazené i tříramenným.
Tím nám stávající informační pramen vysychá. Nicméně listopad je již pomalu za dveřmi, pročež se dá předpokládat, že automobilka zakrátko rozjede představování na internetu. Očekávat tak můžeme nálož detailů i náhledy pod kapotu. Nejspíše k nim však dojde až po frankfurtském autosalonu, kde nás dle zatímních informací nic bombastického nečeká. Stánku značky by totiž mělo vévodit elektrické Citigo a plug-in hybridní Superb, jenž tak čeká výstavní debut.
Čelní partie nové Škody Octavia se ukázaly na prvních fotkách zcela bez maskování
S prvním reálným pohledem na části vozu můžeme lépe posoudit realističnost dřívějších ilustrací možné podoby vozu
Zdroje: Skoda News@Twitter, Archiv Autoforum
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, na nových autech by brzdy vůbec nebyly vidět
před hodinou - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 2 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 4 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva