Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol
4.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi skutečně nahradí slavnou kdy poněkud drahou technologii řešením Advanced Comfort. Má přinést i snížení hlučnosti a vibrací v kabině.
Okolo nové generace Citroënu C5 bylo v poslední době poněkud nejasno. Prodeje stávajícího provedení ve světě nejsou sice extrémní, nicméně ve své domovině stále platí za úspěšný model. Tento stav ale nejspíše nebude dlouho udržitelný, pročež můžeme sedanu a kombíku pomalu začít „střihat metr“. Zda nástupce dorazí či nikoliv, to je nadále ve hvězdách. Co ovšem víme bezpečně, to je fakt, že souběžně se stávající generaci se odebere do důchodu hydropneumatické pérování.
Systém, který navrhl Paul Mages ještě během druhé světové války, se začal do různých modelů značky montovat v 50. letech minulého století. Šlo přitom o jeden z tradičních prvků značky, který ji do značné míry definoval. Nyní je ale všemu konec, přičemž automobilka hodlá „kouli“ nahradit technologií, která je součástí projektu Citroën Advanced Comfort. Profitovat přitom má ze sekundárních kompaktních a komfortně naladěných tlumičů.
Podle Francouzů má nová technologie umožnit lepší kontrolu nad zavěšením na cestách s horším povrchem, přičemž nešetří slovy chvály - výsledkem by měla být „jízda na kouzelném koberci“, „opětovné vynalezení komfortu“ či „přepsání dějin odpružení“. Důvodem přechodu z hydropneumatického pérování na nové řešení jsou ovšem především náklady, které by u novinky měly být výrazně nižší. Proto šéf vývoje Nicolas Berlinger dodává, že „plánem je použít systém ve všech našich modelech, od C1 nahoru“.
Mimo to značka uvádí, že s novou technologií je již spojeno na 20 patentů, přičemž „po určitou dobu“ bude k dispozici pouze Citroënu. Posléze by se ale zjevně mohla nastěhovat i pod povrch modelů Peugeotu. Není to přitom jediný systém, který je součástí zmiňovaného projektu. Dále do něj spadá redukce hlučnosti a vibrací, jíž chce značka dosáhnout za pomoci vyšší torzní tuhosti.
Dalším krokem je revoluční změna v oblasti sedadel, která dostanou novou pěnu nabízející ideální poměr mezi měkkostí a tedy komfortem, a zároveň poskytující dostatečnou oporu v těch partiích, kde to řidič potřebuje. Vše pak doplní nové koberečky a okna, která mají dále redukovat hlučnost od vozovky.
Aktuálně veškeré tyto prvky byly aplikovány na prototyp Citroënu C4 Cactus, jehož tuhost měla vůči standardnímu provedení narůst o 20 procent. Podle našich kolegů z Velké Británie, kteří se s vozem mohli svézt, je přitom rozdíl enormní a pocítil by jej každý. Novinka je méně hlučná, méně vibrující a především lépe tlumí nerovnosti.
Je otázkou, jaký je rozdíl mezi novou technologií a původním hydropneumatickým podvozkem. Nicméně jak jsme naznačili, v tomto ohledu je rozhodujícím faktorem cena. Závěrem lze pak jen zmínit, že na prvním modelu - zatím blíže neurčeném - se systémy sdružené pod Citroën Advanced Comfort objeví v příštím roce.


Nový paket technologií Citroën Advanced Comfort...
...značka aktuálně aplikovala na prototyp Citroënu C4 Cactus
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 10 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Chtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
31.3.2025Korejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
31.3.2025Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31.3.2025Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 15:57 - northwind
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha