Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Naděje na změnu směřování BMW definitivně pohasla
19.7.2019 | Petr Prokopec
Velké firmy nemají rády velké změny a BMW nenašlo odvahu stát se výjimkou. Dozorčí rada jmenovala novým šéfem automobilky místo nerozhodného Haralda Krügera člověka, pro nějž jsou prioritou elektrifikace a autopiloty.
Směr, jakým se v posledních letech vydalo BMW, tradiční fanoušky stoprocentně netěší. Ještě před nějakými 15 až 20 léty jste v případě, kdy jste chtěli sportovní sedan či kombík jakékoli třídy, skoro neměli jinou možnost než skončit v lůně bavorské automobilky. Nemuseli jste ani sáhnout po eMkových modelech, abyste dostali auto, které bylo technologicky, dynamicky i kvalitativně na výši. Běžná Audi byla z tohoto pohledu vedle běžných BMW vtip a Mercedes mířil docela jiným směrem.
Dnes vtip v mnoha ohledech připomíná nabídka BMW. A nejde ani tak o to, že atmosférické motory jsou mrtvé, manuální převodovky nedostupné nebo zadní pohon raritou. Zmizela ona technologická, dynamická i kvalitativní nadvláda a třeba v rámci poslední generace trojkové řady jste si museli koupit M3, abyste dostali alespoň odlesk toho, čím BMW bývalo.
Automobilka se zaměřila na jiné zákazníky a byť ekonomicky tím netrpí, její image, na které stojí do značné míry i prodeje oněch obyčejnějších aut, upadá. Tento fakt je nyní třeba opět akceptovat, neboť v Mnichově se rozhodně neblýská na lepší časy. Značka aktuálně potvrdila, že jejím novým šéfem se od 16. srpna stává Oliver Zipse, dosavadní šéf výroby, který po žádné velké změně netouží.
Vedení se tak ujme poté, co jeho předchůdce Harald Krüger ředitelské křeslo v souladu s dřívějším oznámením po pěti letech opustí. Byl to přitom právě Krüger, který svou nerozhodností přivedl firmu na současné rozcestí. Krüger mohl buď tlačit na rozvoj elektromobility, ale to nedělal. Nebo se pokusit zachránit zbytky cti značky před tradiční klientelou, ale to také nedělal. Nyní tak BMW stálo před volbou, zda zatlačit na to první, nebo na to druhé. První cestu představoval zmíněný Zipse, druhou radikální šéf vývoje Fröhlich, který mimo jiné říká, že elektromobily nikdo nechce. Volbu dozorčí rady automobilky už znáte.
„Oliver Zipse vlije skupině BMW do žil čerstvou krev při formování mobility budoucnosti,“ uvedl ke střídání stráží na postu nejvyšším Dr. Norbert Reithofer, předseda dozorčí rady značky a bývalý generální ředitel, který nasměroval automobilku právě směrem k elektromobilitě. Jeho slovy je jasně potvrzeno, co můžeme od BMW očekávat v příštích letech - a sice ještě větší důraz kladený na elektromobily a autonomní řízení, s čímž volba Zipseho koresponduje.
Přehození výhybky se ostatně ani nedalo očekávat, neboť Zipse byl dlouhodobným favoritem do role Krügerova nástupce. Pro BMW začal pracovat již v roce 1991, ještě jako učeň. Od té doby stoupal po firemním žebříčku stále výše, až se v roce 2015 stal členem nejvyššího vedení. V té chvíli se stal zodpovědným za výrobu, jejíž efektivitu navýšil zejména v Číně, Spojených státech a Maďarsku. To následně vedlo k navýšení ziskových marží.
Zipse je tedy po celou svou profesionální dráhu spojen s jedinou značkou, a to s BMW. Brát to můžeme jako pozitivum i negativum, neboť na jedné straně je plně obeznámen s firemní politikou a strategiemi. Na druhé straně však ani nemůže vnést do značky svěží vítr, v Mnichově se tedy stoprocentně pojede po stejných kolejích, na jakých se značka nachází již pár let.
Naděje na změnu tedy pohasla a nyní můžeme být zvědavi snad jen na to, zda na internet nezamíří nějaké vtipné video Mercedesu, který by tak mohl BMW vrátit úder z letošního května. Šéf Mercedesu tehdy skončil a BMW se s ním rozloučilo nevídaným způsobem. Máme ovšem pocit, že Krügera nic podobného nečeká...



Oliver Zipse začal pro BMW pracovat v roce 1991, nyní byl jmenován šéfem celé značky. Pro tradiční fanoušky značky to není dobrá zpráva
Zdroj: BMW
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 8 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 9 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
před 11 hodinamiMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva