Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás

Může se zdát, že dostat něco takového do prodeje v roce 2021 je nemožné, ale ono se to podařilo. Ovšem, v Evropě to kvůli regulacím EU samozřejmě možné není, nový Nissan Z je hlavně pro Američany.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás

18.8.2021 | Petr Prokopec

Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás

/

Foto: Nissan, koláž Autoforum.cz

Může se zdát, že dostat něco takového do prodeje v roce 2021 je nemožné, ale ono se to podařilo. Ovšem, v Evropě to kvůli regulacím EU samozřejmě možné není, nový Nissan Z je hlavně pro Američany.

Reputace Nissanu v posledních letech jen upadala. Nestál za tím pouze vnitrofiremní boj, který vyústil v zatčení a posléze v přímo filmový útěk Carlose Ghosna, ale i skutečnost, že japonská automobilka svou nabídku příliš neinovovala. A pokud s nějakou novinkou přišla, pak se většinou jednalo o střelu mimo terč. Nebylo tedy až překvapivé, že se firma propadala do stále větší ztráty a řada lidí ji začala prorokovat bankrot. Nyní však Nissan přichází s vozem, za který jej nejen každý vezme na milost, ale značku bude snad i opěvovat.

Řeč je o novém kupé, které v nabídce nahradí už hodně starý model 370Z. To zamíří do prodeje pouze jako Z, což má své opodstatnění pod kapotou. Předchozí model totiž svým názvem odkazoval na objem šestiválcového atmosférického motoru, stejně jako tak činila předchozí generace 350Z. Novinka pak sice zůstává u šesti válců, objem však klesl na tři litry. Díky tomu by ovšem kupé muselo dorazit jako 300Z, což by pochopitelně v očích mnoha lidí představovalo sestup. Na ten ovšem nedošlo ani náhodou.

Lze sice zalitovat, že motor přišel o atmosférické plnění, ovšem bez přeplňování by jej Nissan nejspíše již ani nemohl vyvinout. Aby totiž automobilka dosáhla vyššího výkonu než u předchůdce, musela by jít nahoru s objemem. A to by pochopitelně vedlo i ke zvýšení papírové spotřeby a emisí. Takto zde ale máme dvě turbodmychadla, která šponují výkon na rovných 400 hp, tedy na 406 koní, a točivý moment na 475 Nm. Veškerá síla pak míří na zadní kola skrze šestistupňový manuál, jenž doplňuje systém Launch Control.

Nissan tak v podstatě ukazuje vztyčený prostředníček Toyotě, a to na obou rukou. Největší automobilka světa totiž novou generaci modelu Supra dostala do prodeje jen díky spolupráci s BMW. To ovšem vedlo k použití mnichovského motoru i mnichovského automatu (a žádného manuálu), což byla velká facka do tváře fanoušků této legendy. Nové „Zetko“ ovšem vzniklo bez cizí účasti, přichází s vyšším výkonem a navíc s manuálem. Jeho cena má pak startovat na 40 000 USD (cca 870 tisíc Kč), což je pozoruhodně málo - za to se u nás prodává Škoda Kodiaq 1,5 TSI v základní výbavě a pár drobnostmi navíc.

Japonci přitom nechtějí Toyotě Supra konkurovat pouze v přímém směru, ale také v zatáčkách. Novinka má proto vpředu i vzadu tlumiče o větším průměru než předchozí Nissan 370Z, s novou geometrií dorazily i hliníkové dvojité lichoběžníky a elektronické řízení má vylepšit zatáčení o 13 %. Přední náprava pak byla osazena čtyřpístkovými brzdami, zatímco ta zadní dvoupístkovými. Ve všech rozích pak u základní verze Sport nechybí 19palcová kola s pneumatikami o rozměru 245/45.

Krom této varianty se v nabídce objeví také úroveň Performance, u které se velikost kol nemění, v případě pneumatik ale najdeme vpředu kousky o rozměru 255/40 a vzadu 275/35. Mimo to pak nechybí ani mechanický samosvorný diferenciál. Zákazníci pak dále budou moci sáhnout ještě po limitované edici Z Proto Spec, která počítá s žlutými brzdovými třmeny, litými koly s bronzovým povrchem a koženými sedadly se žlutými švy. K mání nicméně bude pouze 240 exemplářů.

Nissan přitom tímto způsobem odkazuje na minulost, konkrétně na legendární Datsun 240Z. Tímto vozem ostatně byla inspirována i silueta novinky, stejně jako její přední LEDková světla. A lehce staromilský je i interiér, ačkoliv se do něj nastěhoval 12,3palcový displej multimédií, a to již jako součást standardní výbavy. Ten pak doplňuje trojice analogových budíků, která zobrazuje tlak a rychlost turbodmychadel, stejně jako napětí celého systému.

Suma sumárum tu máme vrchol linie, která odstartovala již v 70. letech minulého století. A přichází dost možná jako labutí píseň sportovních vozů s objemnými spalovacími motory, jejichž výkon přenáší manuální převodovka. I díky tomu se ovšem dá očekávat velká nevraživost směřovaná do Bruselu. Kvůli stále přísnějším limitům CO2 totiž nové „Zetko“ do Evropy nedorazí, i když tu Nissan dále působí. A nedorazí ani jako Roadster, který by měl kupé následovat s menším odstupem.

Můžeme už jen dodat, že kromě manuálu bude zákazníkům k dispozici také devítistupňový automat, který má vylepšit sprinty na stovku. S konkrétními časy se ovšem značka ještě nepochlubila, ostatně prodej má odstartovat až v příštím roce. Vyjma dvou převodovek a dvou úrovní výbavy pak bude k dispozici i trojice jednolitých barev exteriéru, stejně jako šestice dvoubarevných variant. Jen bohužel nikoliv pro nás.


Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 1 - Nissan Z 2021 prvni sada 01Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 2 - Nissan Z 2021 prvni sada 02Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 3 - Nissan Z 2021 prvni sada 03Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 4 - Nissan Z 2021 prvni sada 04Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 5 - Nissan Z 2021 prvni sada 05Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 6 - Nissan Z 2021 prvni sada 06Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 7 - Nissan Z 2021 prvni sada 07Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 8 - Nissan Z 2021 prvni sada 08Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 9 - Nissan Z 2021 prvni sada 09Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 10 - Nissan Z 2021 prvni sada 10Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 11 - Nissan Z 2021 prvni sada 11Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 12 - Nissan Z 2021 prvni sada 12Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 13 - Nissan Z 2021 prvni sada 13Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 14 - Nissan Z 2021 prvni sada 14Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 15 - Nissan Z 2021 prvni sada 15Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 16 - Nissan Z 2021 prvni sada 16Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 17 - Nissan Z 2021 prvni sada 17Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 18 - Nissan Z 2021 prvni sada 18Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 19 - Nissan Z 2021 prvni sada 19Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 20 - Nissan Z 2021 prvni sada 20Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 21 - Nissan Z 2021 prvni sada 21Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 22 - Nissan Z 2021 prvni sada 22Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 23 - Nissan Z 2021 prvni sada 23Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 24 - Nissan Z 2021 prvni sada 24Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 25 - Nissan Z 2021 prvni sada 25Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 26 - Nissan Z 2021 prvni sada 26Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 27 - Nissan Z 2021 prvni sada 27Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 28 - Nissan Z 2021 prvni sada 28Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 29 - Nissan Z 2021 prvni sada 29Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 30 - Nissan Z 2021 prvni sada 30Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 31 - Nissan Z 2021 prvni sada 31Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 32 - Nissan Z 2021 prvni sada 32Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 33 - Nissan Z 2021 prvni sada 33Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 34 - Nissan Z 2021 prvni sada 34Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 35 - Nissan Z 2021 prvni sada 35Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 36 - Nissan Z 2021 prvni sada 36Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 37 - Nissan Z 2021 prvni sada 37Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 38 - Nissan Z 2021 prvni sada 38Na světě je nové auto s V6 biturbo, 406 k a manuálem za 870 tisíc. Samozřejmě ne pro nás - 39 - Nissan Z 2021 prvni sada 39
Nový Nissan Z je přesně tím vozem, po kterém touží opravdu velké množství motoristů, a to i v Evropě. Počítá totiž se 400koňovým šestiválcem, jehož výkon může na zadní kola přenášet i manuál. Kvůli emisím CO2 však na starém kontinentu nabízen nebude. Foto: Nissan

Zdroj: Nissan

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.