Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Na prototypech Golfu VIII se poprvé objevilo nové logo VW, skoro nikdo si toho nevšiml
13.3.2019 | Petr Prokopec
Snímky téměř nemaskovaných prototypů nového Golfu obletěly svět, každý si ale všímal hlavně novinek na samotném autě. V jejich stínu si pak nikdo nevšímal upraveného loga.
Je více než jisté, že premiéra Volkswagenu Golf sedmé generace je na spadnutí. Německý hatchback se stále častěji na cestách ukazuje se stále menším množstvím kamufláže. Naposledy jsme si vám jej mohli ukázat o víkendu, kdy se ochranná fólie smrskla prakticky jen na malé útržky ponechané v oblasti předních a zadních světlometů. Ty se stanou možná nejrevolučnějším prvkem vozu, neboť jejich skutečný tvar bude o poznání dramatičtější, než naznačují snímky špionážních fotografů. My si ale nyní posvítíme na prvek, který figuruje mezi nimi.
Během víkendového představení jsme si my ani nikdo jiný nepovšiml jedné věci, která skutečně může být považována za malý krůček pro lidstvo, ovšem velký skok pro Volkswagen. Německá automobilka u jednoho ze svých bestsellerů vůbec poprvé představuje své nové logo. Pokud si toho nevšímáte ani nyní, netrapte se - také zde došlo spíše na evoluci, jako ostatně v rámci celého designu.
Oproti dosluhujícímu emblému došlo podle očekávání u nového loga hlavně na zeštíhlení samotného „VW“ zeštíhleno, přičemž mezera mezi jednoduchým a dvojitým V byla rozšířena. Mimo to se spodní cípy W již nedotýkají obroučky loga. I tak málo ale stačilo na to, aby emblém působil na jednu stranu skromnějším a na tu druhou modernějším dojmem. A přesně o to Volkswagenu šlo.
Automobilka do osmé generace investovala 1,8 miliardy Eur (cca 46,23 miliardy korun), nových je tak hned 80 procent veškerých komponentů. Němci na to šli opravdu z gruntu, Golf tak dostal do vínku evoluční verzi platformy MQB, Očekávat tedy můžeme zvětšení rozměrů zvenčí i zevnitř, prim ale samozřejmě bude hrít hlavně efektivnější využití místa v interiéru.
V rámci kabiny navíc Volkswagen zamířil stejným směrem jako Mercedes s novou třídou A. Důraz je tedy kladen hlavně na digitální displeje, jež nahradí jak analogový přístrojový štít, tak i většinu tlačítek. Interiér tak bude stejně jako logo působit hodnotněji, i když z uživatelského hlediska přesun většiny funkcí do dotykového palubního menu není zrovna nejšťastnějším krokem.
Je ovšem třeba dodat, že ačkoliv tímto směrem míří prakticky veškeré automobilky, systému Volkswagenu nelze upřít intuitivnost. Navíc Němci chtějí klást větší důraz na ovládání hlasem či gesty, stejně jako na konektivitu. S osmou generací tak dorazí i nové uživatelské profily, které zaručí nastavení sedadel, sloupku řízení, klimatizace a audio systému ještě předtím, než vůbec otevřete dveře. Uzpůsobena uživateli pak může být i navigace a cílové body.
V motorovém prostoru ovšem revoluci nečekejte, zvláště u ryzích benzinových či dieselových jednotek. Ty počítají s maximálně s dvoulitrovým objemem, výkony pokryjí škálu od 95 do 204 koní. Ještě výše má zamířit plug-in hybridní provedení GTE, které by prý konečně mělo vyměnit stárnoucí jedna-čtyřku za novou efektivnější jedna-pětku. Ta bude produkovat 220 koní, skutečně tak půjde o alternativu pro GTI.
Všechny pohonné jednotky jsou vybaveny filtrem pevných částic, přičemž benzinová škála se rozroste také o mild hybrid s 48voltovým elektrickým okruhem. Něco podobného pak lze čekat i na straně dieselů, ovšem v jejich případě bude užita pouze 12voltová architektura. Ryze elektrické provedení ale tentokráte již nedorazí, jeho úlohu zastane chystaný Volkswagen I.D., na jehož odhalení dojde podle automobilky pár týdnů před Golfem. Právě na něm by se nové logo mělo objevit jako první, Golf jej bude záhy následovat.
Volkswagen Golf osmé generace byl nafocen s minimem maskování. Všichni zkoumali změny na karoserii, ale přehlédli...
..., že vůz se již chlubí novým logem. Změna není dramatická vedle dosavadního provedení je ale inovace patrná
Takto pak pro srovnání vypadá současné loga VW v kontextu dosluhujícího Golfu R
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 32 minutami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis