Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Na prototypech Golfu VIII se poprvé objevilo nové logo VW, skoro nikdo si toho nevšiml
13.3.2019 | Petr Prokopec
Snímky téměř nemaskovaných prototypů nového Golfu obletěly svět, každý si ale všímal hlavně novinek na samotném autě. V jejich stínu si pak nikdo nevšímal upraveného loga.
Je více než jisté, že premiéra Volkswagenu Golf sedmé generace je na spadnutí. Německý hatchback se stále častěji na cestách ukazuje se stále menším množstvím kamufláže. Naposledy jsme si vám jej mohli ukázat o víkendu, kdy se ochranná fólie smrskla prakticky jen na malé útržky ponechané v oblasti předních a zadních světlometů. Ty se stanou možná nejrevolučnějším prvkem vozu, neboť jejich skutečný tvar bude o poznání dramatičtější, než naznačují snímky špionážních fotografů. My si ale nyní posvítíme na prvek, který figuruje mezi nimi.
Během víkendového představení jsme si my ani nikdo jiný nepovšiml jedné věci, která skutečně může být považována za malý krůček pro lidstvo, ovšem velký skok pro Volkswagen. Německá automobilka u jednoho ze svých bestsellerů vůbec poprvé představuje své nové logo. Pokud si toho nevšímáte ani nyní, netrapte se - také zde došlo spíše na evoluci, jako ostatně v rámci celého designu.
Oproti dosluhujícímu emblému došlo podle očekávání u nového loga hlavně na zeštíhlení samotného „VW“ zeštíhleno, přičemž mezera mezi jednoduchým a dvojitým V byla rozšířena. Mimo to se spodní cípy W již nedotýkají obroučky loga. I tak málo ale stačilo na to, aby emblém působil na jednu stranu skromnějším a na tu druhou modernějším dojmem. A přesně o to Volkswagenu šlo.
Automobilka do osmé generace investovala 1,8 miliardy Eur (cca 46,23 miliardy korun), nových je tak hned 80 procent veškerých komponentů. Němci na to šli opravdu z gruntu, Golf tak dostal do vínku evoluční verzi platformy MQB, Očekávat tedy můžeme zvětšení rozměrů zvenčí i zevnitř, prim ale samozřejmě bude hrít hlavně efektivnější využití místa v interiéru.
V rámci kabiny navíc Volkswagen zamířil stejným směrem jako Mercedes s novou třídou A. Důraz je tedy kladen hlavně na digitální displeje, jež nahradí jak analogový přístrojový štít, tak i většinu tlačítek. Interiér tak bude stejně jako logo působit hodnotněji, i když z uživatelského hlediska přesun většiny funkcí do dotykového palubního menu není zrovna nejšťastnějším krokem.
Je ovšem třeba dodat, že ačkoliv tímto směrem míří prakticky veškeré automobilky, systému Volkswagenu nelze upřít intuitivnost. Navíc Němci chtějí klást větší důraz na ovládání hlasem či gesty, stejně jako na konektivitu. S osmou generací tak dorazí i nové uživatelské profily, které zaručí nastavení sedadel, sloupku řízení, klimatizace a audio systému ještě předtím, než vůbec otevřete dveře. Uzpůsobena uživateli pak může být i navigace a cílové body.
V motorovém prostoru ovšem revoluci nečekejte, zvláště u ryzích benzinových či dieselových jednotek. Ty počítají s maximálně s dvoulitrovým objemem, výkony pokryjí škálu od 95 do 204 koní. Ještě výše má zamířit plug-in hybridní provedení GTE, které by prý konečně mělo vyměnit stárnoucí jedna-čtyřku za novou efektivnější jedna-pětku. Ta bude produkovat 220 koní, skutečně tak půjde o alternativu pro GTI.
Všechny pohonné jednotky jsou vybaveny filtrem pevných částic, přičemž benzinová škála se rozroste také o mild hybrid s 48voltovým elektrickým okruhem. Něco podobného pak lze čekat i na straně dieselů, ovšem v jejich případě bude užita pouze 12voltová architektura. Ryze elektrické provedení ale tentokráte již nedorazí, jeho úlohu zastane chystaný Volkswagen I.D., na jehož odhalení dojde podle automobilky pár týdnů před Golfem. Právě na něm by se nové logo mělo objevit jako první, Golf jej bude záhy následovat.





















Volkswagen Golf osmé generace byl nafocen s minimem maskování. Všichni zkoumali změny na karoserii, ale přehlédli...
..., že vůz se již chlubí novým logem. Změna není dramatická vedle dosavadního provedení je ale inovace patrná
Takto pak pro srovnání vypadá současné loga VW v kontextu dosluhujícího Golfu R
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
včeraČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejčtenější články
Vážně je to jen cenou? VW prodává svůj klíčový elektromobil v Číně za 380 tisíc Kč, přesto je to totální propadák
9.3.2025Nové Audi A6 v úplném základu je teprve tragédie. Interiér je reklamou na to, co jste si nekoupili. A co to má na zádi?
9.3.2025Tohle auto má dvakrát větší baterky než ostatní nejlepší elektromobily, přesto nedokáže ohromit skoro ničím
9.3.2025Arogantní chování se Volvu opravdu vyplácí, někde jen během posledních tří měsíců přišlo o pětinu dealerů
9.3.2025Za cenu Fabie je k mání na míru postavený, dodnes nejetý světově unikátní šestiválcový kombík ze zlatých časů BMW
9.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva