Mrtvý před narozením: VW zrušil příchod „elektrického Passatu” do USA, prý je tam na něj moc chladné klima

A se vším, co toto rozhodnutí obchází, je celý krok slušným kandidátem na hořký vtip dne. Auto se mělo v Americe začít prodávat už loni, nakonec za oceán nedorazí nikdy. A v USA opravdu nemají čeho litovat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mrtvý před narozením: VW zrušil příchod „elektrického Passatu” do USA, prý je tam na něj moc chladné klima

včera | Petr Miler

Mrtvý před narozením: VW zrušil příchod „elektrického Passatu” do USA, prý je tam na něj moc chladné klima

/

Foto: Volkswagen

A se vším, co toto rozhodnutí obchází, je celý krok slušným kandidátem na hořký vtip dne. Auto se mělo v Americe začít prodávat už loni, nakonec za oceán nedorazí nikdy. A v USA opravdu nemají čeho litovat.

Plány koncernu Volkswagen na ovládnutí světa aut s pomoc jeho elektromobilů se dál hroutí. A poslední rána do vlastních řad je vážně tragikomická - jak VW sdělil nejprve kanadským a později i světovým médiím, do prodeje v USA a v Kanadě nakonec nedorazí model ID.7. Tedy relativně velký sedan (vlastně liftback) a kombík střední třídy, jehož původním údělem bylo nahradit spalovací VW Passat.

To se pochopitelně nestalo, oba vozy se prodávají bok po boku. A o jejich rozdílné líbivosti vás přesvědčí též už pohled na ně bok po boku. Ne snad, že by poslední Passat byl krasavec a ohňostroj kreativity, právě naopak ho zabíjí přílišná podobnost s odpovídající Škodou, vedle ID.7 ale vypadá jako rodinný supersport. Elektrická alternativa jako obvykle trpí baterkami umístěnými v podlaze, které z ní dělají poloviční SUV, nesmyslně vysoké a otylé auto. Na fotkách samotného ID to není znát, ale naživo zejména ve srovnání s čímkoli „normálním” ano.

Ale jistě, někomu se líbí holky při těle, tak se někomu budou líbit i auta při těle. Moc takových ovšem není - prodejně loni Passat žijící už 10 let z té samé techniky překonal ID.7 prodejně loni v Evropě podle Dataforce víc jak dvakrát a v Česku podle SDA asi pětkrát. A co všechno VW udělal pro to, aby ID.7 prodával...

Přinejmenším v případě zaoceánských odbytišť pro to už neudělá nic. Ačkoli vůz velkolepě vozil po tamních autosalonech už v roce 2023 s tím, že prodej začne v roce 2024, loni v květnu tento postup pozastavil s tím, že je „odhodlán naslouchat zákazníkům”. Škoda, že to neudělal dřív, protože pak by s žádným ID.7, jehož baterka stojí víc než lecjaké celé auto, nikdy nepřišel. Teď se mu asi doneslo, že zákazníci o podobné auto opravdu nestojí, a tak prodej v celé Severní Americe odpískal

Mluvčí automobilky toto rozhodnutí zdůvodňuje tím, že pro elektromobily panuje v USA v Kanadě příliš „náročné klima”. A asi nemyslel počasí, které posílá reálný dojezd ID.7 do kopru i podle samotného VW, ale zjevně situaci na trhu a také politické klima.Donald Trump už elektromobilům cestičku nezametá. Bez toho je podobné auto s cenou, která by začínala nad 50 tisíci USD (1,2 milionu Kč) zjevně neprodejné.

„Elektrická vozidla jsou i nadále klíčovou součástí dlouhodobé produktové strategie Volkswagenu a pro tento trh budou i nadále uváděny nové elektrické modely,” ujistil mluvčí... Koho vlastně? Zákazníci to jistě nejsou, neboť těch aktuálně v USA oslovuje pouhý VW Golf GTI víc než všechny elektrické modely dohromady. Naštěstí víme, že budoucnost je tak jako tak elektrická. A dráček Soptík stejně bude požárníkem, už 50 let...


Mrtvý před narozením: VW zrušil příchod „elektrického Passatu” do USA, prý je tam na něj moc chladné klima - 1 - VW ID.7 2023 oficialni sada 05Mrtvý před narozením: VW zrušil příchod „elektrického Passatu” do USA, prý je tam na něj moc chladné klima - 2 - VW ID.7 2023 oficialni sada 07Mrtvý před narozením: VW zrušil příchod „elektrického Passatu” do USA, prý je tam na něj moc chladné klima - 3 - VW ID.7 2023 oficialni sada 25
Mrtvý před narozením: VW ID.7 coby elektrický nástupce Passatu do USA ani Kanady nedorazí. Litovat tam vážně nemají čeho. Foto: Volkswagen

Zdroje: The Car Guide, Auto News, Volkswagen, Dataforce, SDA

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše