Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Možná revoluční nový VW ukázal svou kabinu, má pozoruhodný volič automatu
11.7.2019 | Petr Prokopec
O dost zajímavější, než je u Volkswagenu zvykem, bude jeho první sériový vůz z řady elektrických modelů ID. Dostane odlišně pojatý virtuální kokpit či volič jízdních režimů.
Již letos v září ve Frankfurtu odhalí Volkswagen vůbec první sériový vůz postavený na modulární platformě MEB. Ta byla koncipována jen s ohledem na alternativní pohon, čistě benzinová nebo dieselová jednotka by s ní tedy neměla být nikdy spárována. Už jen proto, že jde o architekturu sendvičového či skateboardového typu, kdy baterie jsou součástí podlahy. Kvůli tomu sice budou elektrická auta koncernu VW Group o zhruba 10-15 cm vyšší, než kdyby je pohánělo spalovací ústrojí, to je však jen jedna mála stinných stránek této koncepce.
Benefitů má být daleko více, přičemž jedním ze stěžejních bude prostornost v kabině. Půdorys potenciálně revolučního Volkswagenu ID.3 sice bude zhruba na úrovni Golfu, uvnitř nabídne tolik místa jako ve větším Passatu. Dáno je to samozřejmě absencí pohonné jednotky i dalších mechanických komponentů, palubní deska tak mohla být posunuta co nejblíže čelnímu oknu. Mimo to kabinu nenarušuje ani středový tunel, s dostatkem prostoru pro nohy i hlavu tak mohou počítat všichni cestující.
S konkrétními rozměry kabiny nás Volkswagen nejspíše velmi brzo seznámí, neboť momentálně jsou na světě první záběry. Ty pochází z videa, které se na chvíli objevilo na kanálu VW na YouTube. Automobilka jej záhy zase stáhla, i krátký čas online ale stačil na to, aby jedno z německých tajemství bylo prozrazeno o něco málo dříve. Je tak jasně patrné, že se dočkáme interiéru, který nemá se současnou produkcí značky nic společného. Tedy snad a na použitý font písmen a tlačítka na volantu.
Němci použili dvojici digitálních displejů, kdy ten za volantem je poněkud titěrný. Neznamená to, že by nebyl dostačující, nicméně ve světle konkurence i vlastního virtuálního kokpitu, který již nabízí prakticky veškeré značky sdružené pod VW Group, může být pro někoho toto provedení docela zklamáním. Stejně jako asi každému nebude po chuti futuristické zpracování, byť daný styl se logicky hodí k elektrickému pohonu.
Tento displej bude nejspíše součástí sloupku řízení a jak je patrné, dočkáme se v jeho případě třeba i nového provedení voliče automatu. S tím se bude zacházet tak, že jej otočíte (spíše s ním jen „cvaknete”) vpřed pro jízdu tímtéž směrem a vzad pro neutrál nebo zpětný chod. Povšimnout si lze nejen režimu D, který je určen běžné jízdě vpřed, ale také módu B. Za tím se nejspíše skrývají vyšší účinky regenerativního brzdění, auto bude zkrátka více decelerovat motorem, jak je u elektromobilů běžné.
Na další informace bude třeba vyčkat, nekonečnou trpělivostí se však obalovat nemusíte. Dá se předpokládat, že ono video bylo zveřejněno jen s několikahodinovým předstihem. Je tak dost možné, že Volkswagen se již zakrátko pochlubí oficiálními informacemi - koneckonců elektromobilita je pro Němce nyní stěžejní, a čím více na ni budou lákat, tím lépe pro ně.
Závěrem tak už jen dodáme, že Volkswagen ID.3 byl nafocen kolegou Gregem Kablem před jeho domem ve Stuttgartu prakticky bez maskování. Prohlédnout si jej tak můžeme nejen zevnitř, ale také zvenčí. Na německou automobilku jsou tvary vozu docela přitažlivé.
Interiér Volkswagenu ID.3 byl odhalen předčasně...
...exteriér pak pro změnu nafocen jen s velmi malým maskováním
Zdroje: Volkswagen, Autocar
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
před 7 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 9 hodinami - Policii výslovně zakázali pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 10 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
dnes - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva