Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Možná revoluční nový VW ukázal svou kabinu, má pozoruhodný volič automatu
11.7.2019 | Petr Prokopec
O dost zajímavější, než je u Volkswagenu zvykem, bude jeho první sériový vůz z řady elektrických modelů ID. Dostane odlišně pojatý virtuální kokpit či volič jízdních režimů.
Již letos v září ve Frankfurtu odhalí Volkswagen vůbec první sériový vůz postavený na modulární platformě MEB. Ta byla koncipována jen s ohledem na alternativní pohon, čistě benzinová nebo dieselová jednotka by s ní tedy neměla být nikdy spárována. Už jen proto, že jde o architekturu sendvičového či skateboardového typu, kdy baterie jsou součástí podlahy. Kvůli tomu sice budou elektrická auta koncernu VW Group o zhruba 10-15 cm vyšší, než kdyby je pohánělo spalovací ústrojí, to je však jen jedna mála stinných stránek této koncepce.
Benefitů má být daleko více, přičemž jedním ze stěžejních bude prostornost v kabině. Půdorys potenciálně revolučního Volkswagenu ID.3 sice bude zhruba na úrovni Golfu, uvnitř nabídne tolik místa jako ve větším Passatu. Dáno je to samozřejmě absencí pohonné jednotky i dalších mechanických komponentů, palubní deska tak mohla být posunuta co nejblíže čelnímu oknu. Mimo to kabinu nenarušuje ani středový tunel, s dostatkem prostoru pro nohy i hlavu tak mohou počítat všichni cestující.
S konkrétními rozměry kabiny nás Volkswagen nejspíše velmi brzo seznámí, neboť momentálně jsou na světě první záběry. Ty pochází z videa, které se na chvíli objevilo na kanálu VW na YouTube. Automobilka jej záhy zase stáhla, i krátký čas online ale stačil na to, aby jedno z německých tajemství bylo prozrazeno o něco málo dříve. Je tak jasně patrné, že se dočkáme interiéru, který nemá se současnou produkcí značky nic společného. Tedy snad a na použitý font písmen a tlačítka na volantu.
Němci použili dvojici digitálních displejů, kdy ten za volantem je poněkud titěrný. Neznamená to, že by nebyl dostačující, nicméně ve světle konkurence i vlastního virtuálního kokpitu, který již nabízí prakticky veškeré značky sdružené pod VW Group, může být pro někoho toto provedení docela zklamáním. Stejně jako asi každému nebude po chuti futuristické zpracování, byť daný styl se logicky hodí k elektrickému pohonu.
Tento displej bude nejspíše součástí sloupku řízení a jak je patrné, dočkáme se v jeho případě třeba i nového provedení voliče automatu. S tím se bude zacházet tak, že jej otočíte (spíše s ním jen „cvaknete”) vpřed pro jízdu tímtéž směrem a vzad pro neutrál nebo zpětný chod. Povšimnout si lze nejen režimu D, který je určen běžné jízdě vpřed, ale také módu B. Za tím se nejspíše skrývají vyšší účinky regenerativního brzdění, auto bude zkrátka více decelerovat motorem, jak je u elektromobilů běžné.
Na další informace bude třeba vyčkat, nekonečnou trpělivostí se však obalovat nemusíte. Dá se předpokládat, že ono video bylo zveřejněno jen s několikahodinovým předstihem. Je tak dost možné, že Volkswagen se již zakrátko pochlubí oficiálními informacemi - koneckonců elektromobilita je pro Němce nyní stěžejní, a čím více na ni budou lákat, tím lépe pro ně.
Závěrem tak už jen dodáme, že Volkswagen ID.3 byl nafocen kolegou Gregem Kablem před jeho domem ve Stuttgartu prakticky bez maskování. Prohlédnout si jej tak můžeme nejen zevnitř, ale také zvenčí. Na německou automobilku jsou tvary vozu docela přitažlivé.







Interiér Volkswagenu ID.3 byl odhalen předčasně...
...exteriér pak pro změnu nafocen jen s velmi malým maskováním
Zdroje: Volkswagen, Autocar
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před 10 hodinamiKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 5 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 6 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
před 8 hodinamiMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
před 9 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva