Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem

(+ video) Podivně, ale přitažlivě vyhlížející auto je první Morgan v historii s karbonovými částmi karoserie. I přes elektrický pohon má vážit jen 500 kg.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem

1.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Podivně, ale přitažlivě vyhlížející auto je první Morgan v historii s karbonovými částmi karoserie. I přes elektrický pohon má vážit jen 500 kg.

Co kdyby elektromobil byl ručně vyráběn a skutečně zajímavý na řízení? Takhle přemýšlela britská automobilka Morgani při stavbě svého nového stroje, označeného EV3. Electric Vehicle se třemi koly. Stojí na základě Morganu 3 Wheeler a aby nebylo čísla tři málo, dostal přesně tři přední světlomety. Představuje se na ženevském autosalonu.

Oproti benzínovému 3 Wheeleru byla karoserie upravena, a to zejména v přední části, kde je úplně jiná maska. Hlavně tu není vidlicový dvouválec „standardní” verze, byl nahrazen kapalinou chlazeným elektromotorem o výkonu 63 koní. Ten stále pohání jedno zadní kolo, jehož šířka je mnohem větší než u těch předních.

Točivý moment neznáme, ale víme, že EV3 zvládne stovku do 9 vteřin a maximálka má být přes 145 km/h. Nic moc, ale na tříkolku, ve které sedíte s hlavou vystrčenou jako ze závodního auta 30. let, to může být docela zážitek. Standardní 3 Wheeler s výkonem 82 koní není o tolik rychlejší; klíč k jeho zábavnosti je právě fakt, že má tři kola, a také že váží 525 kilogramů.

EV3 je dokonce lehčí, má vážit asi 500 kg, a to i přes 20kWh baterie a elektromotor. Dostal totiž některé panely karoserie z karbonu a jiné z hliníku; je to tedy nejen úplně první elektromobil Morganu, ale také první Morgan s použitím karbonových vláken. Baterie mají stačit na 240 km dojezdu, a to i s halogenovými, nikoliv LEDkovými světlomety, které vypadají vskutku jako nic jiného.

V interiéru je ohromný volant a kousek vlevo je přístrojový štít s kulatým displejem, který zobrazuje např. dojezd a další data o jízdě. Tachometr je analogový a je úplně vlevo, uprostřed je jednoduchý volič mezi jízdou dopředu, neutrálem a dozadu. Interiér není jednomístný, jen je druhé místo přikryté, aby nepůsobilo zbytečný odpor vzduchu. Kryt je zespoda kožený a jeho konstrukci tvoří také karbon.

Nedíváme se zatím na produkční stroj, nýbrž na prototyp. Morgan je s EV3 v pozdní fázi testování a do prodeje by měl přijít koncem letošního roku. Do té doby se jistě dozvíme přesnější data o dynamice a také dojezdu. O ceně se hovoří už nyní - má být srovnatelná s 3 Wheelerem, který stojí 25 950 liber, tedy asi 890 tisíc korun.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.


Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem - 1 - morgan ev3 prvni 01Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem - 2 - morgan ev3 prvni 02Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem - 3 - morgan ev3 prvni 02aMorgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem - 4 - morgan ev3 prvni 03Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem - 5 - morgan ev3 prvni 04Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem - 6 - morgan ev3 prvni 05Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem - 7 - morgan ev3 prvni 06Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem - 8 - morgan ev3 prvni 07Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem - 9 - morgan ev3 prvni 08Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem - 10 - morgan ev3 prvni 09
Morgan EV3 je designem velmi přitažlivý

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.