Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem
1.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Podivně, ale přitažlivě vyhlížející auto je první Morgan v historii s karbonovými částmi karoserie. I přes elektrický pohon má vážit jen 500 kg.
Co kdyby elektromobil byl ručně vyráběn a skutečně zajímavý na řízení? Takhle přemýšlela britská automobilka Morgani při stavbě svého nového stroje, označeného EV3. Electric Vehicle se třemi koly. Stojí na základě Morganu 3 Wheeler a aby nebylo čísla tři málo, dostal přesně tři přední světlomety. Představuje se na ženevském autosalonu.
Oproti benzínovému 3 Wheeleru byla karoserie upravena, a to zejména v přední části, kde je úplně jiná maska. Hlavně tu není vidlicový dvouválec „standardní” verze, byl nahrazen kapalinou chlazeným elektromotorem o výkonu 63 koní. Ten stále pohání jedno zadní kolo, jehož šířka je mnohem větší než u těch předních.
Točivý moment neznáme, ale víme, že EV3 zvládne stovku do 9 vteřin a maximálka má být přes 145 km/h. Nic moc, ale na tříkolku, ve které sedíte s hlavou vystrčenou jako ze závodního auta 30. let, to může být docela zážitek. Standardní 3 Wheeler s výkonem 82 koní není o tolik rychlejší; klíč k jeho zábavnosti je právě fakt, že má tři kola, a také že váží 525 kilogramů.
EV3 je dokonce lehčí, má vážit asi 500 kg, a to i přes 20kWh baterie a elektromotor. Dostal totiž některé panely karoserie z karbonu a jiné z hliníku; je to tedy nejen úplně první elektromobil Morganu, ale také první Morgan s použitím karbonových vláken. Baterie mají stačit na 240 km dojezdu, a to i s halogenovými, nikoliv LEDkovými světlomety, které vypadají vskutku jako nic jiného.
V interiéru je ohromný volant a kousek vlevo je přístrojový štít s kulatým displejem, který zobrazuje např. dojezd a další data o jízdě. Tachometr je analogový a je úplně vlevo, uprostřed je jednoduchý volič mezi jízdou dopředu, neutrálem a dozadu. Interiér není jednomístný, jen je druhé místo přikryté, aby nepůsobilo zbytečný odpor vzduchu. Kryt je zespoda kožený a jeho konstrukci tvoří také karbon.
Nedíváme se zatím na produkční stroj, nýbrž na prototyp. Morgan je s EV3 v pozdní fázi testování a do prodeje by měl přijít koncem letošního roku. Do té doby se jistě dozvíme přesnější data o dynamice a také dojezdu. O ceně se hovoří už nyní - má být srovnatelná s 3 Wheelerem, který stojí 25 950 liber, tedy asi 890 tisíc korun.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.










Morgan EV3 je designem velmi přitažlivý
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před hodinouV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před hodinouS Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
včeraMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
včeraTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
včeraVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.10. 21:16 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 04.10. 15:36 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.10. 14:57 - GeneHawkins
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.