Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Morgan Aero SuperSports: specialita od specialisty
1.5.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Jistě už každý někdy slyšel o sportovních kupé značky Morgan. Nyní, při příležitosti stoletého výročí značky, společnost oznámila produkci modelu Aero Supersports. Hodně hliníku, spousta koní a exkluzivní vzhled, to jsou jeho hlavní atributy.
Morgan Motor Company je tradiční britský výrobce dodnes vlastněný rodinou zakladatele a dodnes se držící tradic. Morgan vyrábí řadu modelů a u většiny z nich není na první poznat, zda byly vyrobeny včera, či před 70 lety. Nenechte se ale zmýlit, tvary mohou být stejné, dokonce i dřevo jako nosný prvek karoserie lze u nich najít, ale ani u Morganu se čas nezastavil. Při příležitosti 100. výročí založení firmy byl představen model Aero SuperSports, který je přehlídkou moderních technologií v tradičním kabátu.
Karoserie je kompletně vyrobena z hliníkových panelů ze slitin v letecké specifikaci. Ze stejného materiálu jsou vyrobeny i odnímatelné střešní panely, které se ukládají do zavazadelníku. I podvozek je kompletně hliníkový a při jeho sestavování je kvůli dosažení co nejvyšší pevnosti použita kombinace lepení a svařování. Jen pro zajímavost, stejnou platformu používá i Morgan Aero Eight GT3, který můžete vídat při závodech seriálu FIA GT3.
Vůz je poháněn celohliníkovým, jak jinak, zážehovým motorem V8 původem od BMW o objemu 4,8 l. Spojen je s šestistupňovou automatickou či ručně řazenou převodovkou. Výkon motoru nebyl oznámen, ale v v modelech BMW dosahuje maxima 350 koní. To v kombinaci s lehkou karoserii jistě stačí na dosažení zajímavých jízdních zážitků.
Interiér je na dnešní dobu poněkud spartánský. Ano, je čalouněn ručně sešívanou kůží a oko potěší pohled na díly z leštěného dřeva, ale v případě takového vozu to jistě nevadí. Hlavní jsou pohodlná sedadla, správná pozice za volantem, spousta koní pod kapotou a zadní náhon. Při řízení Morganu Aero SuperSports zajisté bude spousta zábavy.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva