Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Morgan Aero 8 2015: osma je zpět, pořád má atmosférickou V8
3.3.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ video) Morgan uvádí na trh nové Aero 8. Zachovává si hliníkový rám, atmosférický osmiválec i klasické tvary. Přesto je výrazně modernější.
Aero 8 bylo svého času v rámci nabídky Morganu malou revolucí. Výrobce „dřevěných” klasik postavil auto založené na moderních materiálech a představil ho jako moderní interpretaci předválečné klasiky. Auto mělo hliníkový rám, podvozek i karoserii, pod kapotou pracoval atmosférický osmiválec od BMW (na začátku o objemu 4,4 l, od roku 2008 4,8 l), který přes manuální převodovku poháněl zadní nápravu vybavenou samosvorem.
Morgan chtěl udělat opravdu sportovní auto, zavěšení kol vycházelo z konstrukce používané u okruhových speciálů a vyznačovalo se uvnitř karoserie umístěnými tlumiči a absencí stabilizátorů. Na jeho základu posléze vznikly modely Aero SuperSports a Aero Coupe. Ty jsou v prodeji dodnes, ovšem s příchodem inovovaného Aera 8 jejich výroba skončí.
Druhá generace Aera 8, pokud to tak můžeme nazvat, se vyznačuje několika zásadními změnami. To hlavní je návrat ke klasické konstrukci podvozku v podobě dvojitého zavěšení s tlumiči vně karoserie a stabilizátorů. Výsledkem by mělo být výrazně předvídatelnější chování auta a zábavnější řízení. Jízdní kvalitu by měla citelně vylepšovat i vyšší torzní tuhost auta.
Auto bude nadále poháněno atmosférickou V8 původem od BMW. Její objem je 4,8 l a produkuje výkon 243 kW (330 k) a spojit ji lze s šestistupňovým manuálem či automatem. Motor dostal vlastní mapování, které by mělo odpovídat charakteru auta. Při celkové hmotnosti okolo 1 000 kg jde o nemalou porci výkonu, jemné chování motoru je tak velmi žádoucí.
Kabina zůstává naladěna na tradiční notu. Hlavní roli tu hrají dřevo a kůže, které doplňují hliníkové díly. Grafika palubní přístrojů odkazuje hluboko do minulosti. Morgan nabízí možnost zástavby moderního informačně zábavního systému zahrnujícího i couvací kameru.
Při prvním pohledu na design by se mohlo zdát, že toho u Morganu v tomto ohledu moc neudělali, ale nelze se omezovat jen na příď. Ta opravdu zůstává „stejná”, ovšem od dveří dál je vše jinak. Záď je výrazně uhlazenější a tím elegantnější. Pdovností ovšem je způsob otevírání víka kufru. Něco nepraktičtějšího snad ani nelze vymyslet. Přestože jde o dvousedadlové auto s plátěnou střechou, již při vývoji byl brán ohled na montáž hardtopu. I proto s ním auto vypadadá výborně.
Nové Aero 8 půjde do výroby letos na zimu a jeho cena bude startovat na 80 000 GBP, tedy okolo 3 milionů Kč.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.





















Tohle je nové Aero 8 - není nezajímavé, ale také není zrovna levné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 4 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 4 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva