Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Morgan 4/4 75th Anniversary Edition: živoucí legenda slaví silnějším motorem
30.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Patrně nejdéle vyráběný automobil na světě si ke svým pětasedmdesátinám nadělil výkonnější čtyřválec z modelu Plus 4.
Do roku 1936 vyráběla malá britská manufaktura Morgan Motor Company pouze motorové tříkolky s agregátem do V, které dnes připomíná nedávno reinkarnovaný model 3 wheeler s véčkem od americké firmy S&S. Pak se ale objevil vůbec první typ vybavený čtyřválcový motorem (Coventry Climax s objemem 1 122 cm3 o výkonu 34 koní) a čtyřmi koly a firma jej bez dlouhého přemýšlení nazvala typ 4-4, později přejmenovaný na 4/4. S vymýšlením označení si mohli dát u Morganu více práce vzhledem k tomu, že vydržel dodnes.
V průběhu času se vůz nijak zásadně neměnil a zůstala mu dokonce i dřevěná kostra karoserie, objem motoru se ale zvětšoval až na současných 1,8 litru. Verze s většími a výkonnějšími motory (vesměs všechno jednotky Fordu) nesou jméno +4 anebo Plus 4, nikoli 4/4. Tedy až dosud. Právě při příležitosti tři čtvrtě století existence tohoto vozu automobilka připravila speciální, silnější provedení 4/4 75th Anniversary Edition s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 157 koní a maximálním točivém momentu 187 newtonmetrů pocházejícím z Plus 4. Z 0 na 100 km/h akceleruje jen 920 kg vážící vůz za 7,2 sekundy, jeho nejvyšší rychlost činí 189 km/h a v průměru by měl spotřebovat 7,2 l/100 km.
Abyste se mohli svému okolí pochlubit tohle specialitou a zároveň přitom zůstali britsky distingovaní, vůz dostal nenápadné matně černé pásy na kapotě jemně zvýrazňující nápis 4/4 75. Karoserie může být lakována jednou ze tří barev: černé Sport Black, červené Sport Red a bílé Old English white. K tomu dostanete černá vyplétaná kola a černou střechu z PVC. Kabinu v souladu se zbytkem auta vylepšuje černé a perforované kožené čalounění, černé koberečky, dřevěný volant a intarzie z jasanového dřeva, abyste náhodou nezapomněli, z čeho je Morgan částečně vyráběn.
Firma si svůj klasický klenot cení na 38 750 liber, v přepočtu asi 1 120 000 Kč a přestože se nezmiňuje o omezování počtu vyrobených kusů, 75. výročí se slaví jen jednou a dost možná se proto tento stroj v nabídce neudrží.











Výroční model dostal pod kapotu dvoulitr z modelu Plus 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025Někdo najel s elektrickým Hyundai 666 tisíc km za pár let. Na jednu baterii to ale nedal, cena náhrady hatí vše
29.3.2025Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
29.3.2025VW začal konečně znovu nabízet auta, po kterých lidé touží, vytáhnout je ale musel z muzea
29.3.2025Dobíjecí Volva hoří i v Evropě. Automobilka vyzve k okamžitému zastavení dobíjení řádově větší počet majitelů
29.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva