Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Modernizovaný VW Golf má dorazit již v březnu, verze R420 hned poté
25.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čekali jsme jej až na podzim, nové zprávy z Německa ale říkají, že se dočkáme o půl roku dříve. VW Golf VIII se tak má objevit už v Ženevě.
Podle všech dosavadních indicií jsme se s modernizovanou podobou Volkswagenu Golf měli setkat až na podzim v Paříži. Nyní však kolegové z německého Auto Bildu s vážnou tváří tvrdí, že debut inovovaného evropského bestselleru proběhne již za pár týdnů v Ženevě. To by přitom nemusel být až takový dohad, ale klidně i realita. Prodeje německé automobilky totiž loni po mnoha létech zamířily níže a i když za to mohou primárně faktory, s nimiž VW mnoho nenadělá (obecný pokles zájmu o nové vozy v Číně, Brazílii a Rusku), na jiných trzích Němci mohou „přidat” a uklidnit tak obavy znejistělých akcionářů.
Vylepšený Golf (stále ještě není jisté, zda jej Němci nazvou faceliftem či zcela novou generací, ale čekejme spíše to druhé, Golf VIII, i když fakticky půjde o to první) by prodejům automobilky logicky mohl pomoci více než cokoli jiného přestože po stránce vizuální půjde pouze o evoluci stávajícího designu. Očekává se jen přiostření hran a přeprofilování některých detailů, přičemž s vyššími úrovněmi výbavy mají dorazit také čelní světlomety čistě se světelnými diodami. Ty jsou aktuálně k mání pouze u elektrické verze e-Golf.
Více se Volkswagen zaměří na interiér, jehož předzvěstí byl koncept e-Golf Touch, se kterým jsme se mohli seznámit na veletrhu elektroniky CES. Dorazit by tedy měl virtuální kokpit alias digitální přístrojový štít, head-up displej a nová 9,2palcová dotyková obrazovka multimediálního systému. Souběžně s tím ubude tlačítek, pročež se kabina bude zdát čistší. Mimo to dojde také na obměnu některých materiálů a osvěžení palety barev.
V motorovém prostoru bude největší změnu představovat nahrazení 1,4litrových, 1,6litrových a možná i 1,8litrových motorů „univerzální“ benzinovou i dieselovou jedna-pětkou. Jakkoliv je ovšem možné, že tyto pohonné jednotky si po teoretické stránce představíme již v Ženevě, do prodeje se dostanou až později. Volkswagen totiž již oznámil, že jejich výroba je dražší než u stávajících agregátů a proto se do ní nepohrne dříve, než si to zejména evropské regulace nemilosrdně vyžádají.
Prozatím si tedy inovovaný Golf bude muset vystačit s poslední evolucí zmiňovaných motorů, které dále doplní ještě dvoulitrové jednotky. U varianty GTE se pak očekává přechod na výkonnější hnací ústrojí Volkswagenu Passat GTE, které nabízí 218 koní a 400 Nm točivého momentu namísto stávajících 204 koní a 350 Nm. Tím se dozajista zlepší jízdní dynamika, udávaná spotřeba ale i nadále zůstane nedosažitelná.
Krátce po příchodu faceliftu (či nové generace) by navíc Volkswagen měl konečně odhalit VW produkční verzi konceptu R400. Dá se přitom předpokládat, že pokud standard bude debutovat v Ženevě, pak by vrchol řady měl dorazit do New Yorku nebo Pekingu. Místo premiéry však není až tak zajímavé jako hnací ústrojí, kterým se nejspíše stane 2,5litrový pětiválec naladěný na 420 koní.
Zda se tyto spekulace potvrdí, to prozatím není jisté. Nicméně počítat můžeme s tím, že Golf R420 bude k dostání jen ve velmi omezeném množství, přičemž vysoký výkon spřáhne již standardně s pohonem všech kol a také agresivnějším bodykitem. A rovněž i cenou, která by podle spekulací měla vyšplhat až na 1,35 milionu korun.

Neoficiální ilustrace Volkswagenu Golf by mohla realitu mapovat vcelku věrně...
...interiér se pak nechá ovlivnit konceptem e-Golf Touch
Krátce po modernizaci Golfu jako takového pak má dorazit verze R400 nebo R420, která byla loni několikrát přistižena při testech v hávu současného provedení
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 9 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 11 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
dnesBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva