Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Modernizovaný VW Golf má dorazit již v březnu, verze R420 hned poté
25.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čekali jsme jej až na podzim, nové zprávy z Německa ale říkají, že se dočkáme o půl roku dříve. VW Golf VIII se tak má objevit už v Ženevě.
Podle všech dosavadních indicií jsme se s modernizovanou podobou Volkswagenu Golf měli setkat až na podzim v Paříži. Nyní však kolegové z německého Auto Bildu s vážnou tváří tvrdí, že debut inovovaného evropského bestselleru proběhne již za pár týdnů v Ženevě. To by přitom nemusel být až takový dohad, ale klidně i realita. Prodeje německé automobilky totiž loni po mnoha létech zamířily níže a i když za to mohou primárně faktory, s nimiž VW mnoho nenadělá (obecný pokles zájmu o nové vozy v Číně, Brazílii a Rusku), na jiných trzích Němci mohou „přidat” a uklidnit tak obavy znejistělých akcionářů.
Vylepšený Golf (stále ještě není jisté, zda jej Němci nazvou faceliftem či zcela novou generací, ale čekejme spíše to druhé, Golf VIII, i když fakticky půjde o to první) by prodejům automobilky logicky mohl pomoci více než cokoli jiného přestože po stránce vizuální půjde pouze o evoluci stávajícího designu. Očekává se jen přiostření hran a přeprofilování některých detailů, přičemž s vyššími úrovněmi výbavy mají dorazit také čelní světlomety čistě se světelnými diodami. Ty jsou aktuálně k mání pouze u elektrické verze e-Golf.
Více se Volkswagen zaměří na interiér, jehož předzvěstí byl koncept e-Golf Touch, se kterým jsme se mohli seznámit na veletrhu elektroniky CES. Dorazit by tedy měl virtuální kokpit alias digitální přístrojový štít, head-up displej a nová 9,2palcová dotyková obrazovka multimediálního systému. Souběžně s tím ubude tlačítek, pročež se kabina bude zdát čistší. Mimo to dojde také na obměnu některých materiálů a osvěžení palety barev.
V motorovém prostoru bude největší změnu představovat nahrazení 1,4litrových, 1,6litrových a možná i 1,8litrových motorů „univerzální“ benzinovou i dieselovou jedna-pětkou. Jakkoliv je ovšem možné, že tyto pohonné jednotky si po teoretické stránce představíme již v Ženevě, do prodeje se dostanou až později. Volkswagen totiž již oznámil, že jejich výroba je dražší než u stávajících agregátů a proto se do ní nepohrne dříve, než si to zejména evropské regulace nemilosrdně vyžádají.
Prozatím si tedy inovovaný Golf bude muset vystačit s poslední evolucí zmiňovaných motorů, které dále doplní ještě dvoulitrové jednotky. U varianty GTE se pak očekává přechod na výkonnější hnací ústrojí Volkswagenu Passat GTE, které nabízí 218 koní a 400 Nm točivého momentu namísto stávajících 204 koní a 350 Nm. Tím se dozajista zlepší jízdní dynamika, udávaná spotřeba ale i nadále zůstane nedosažitelná.
Krátce po příchodu faceliftu (či nové generace) by navíc Volkswagen měl konečně odhalit VW produkční verzi konceptu R400. Dá se přitom předpokládat, že pokud standard bude debutovat v Ženevě, pak by vrchol řady měl dorazit do New Yorku nebo Pekingu. Místo premiéry však není až tak zajímavé jako hnací ústrojí, kterým se nejspíše stane 2,5litrový pětiválec naladěný na 420 koní.
Zda se tyto spekulace potvrdí, to prozatím není jisté. Nicméně počítat můžeme s tím, že Golf R420 bude k dostání jen ve velmi omezeném množství, přičemž vysoký výkon spřáhne již standardně s pohonem všech kol a také agresivnějším bodykitem. A rovněž i cenou, která by podle spekulací měla vyšplhat až na 1,35 milionu korun.
Neoficiální ilustrace Volkswagenu Golf by mohla realitu mapovat vcelku věrně...
...interiér se pak nechá ovlivnit konceptem e-Golf Touch
Krátce po modernizaci Golfu jako takového pak má dorazit verze R400 nebo R420, která byla loni několikrát přistižena při testech v hávu současného provedení
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před hodinou - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 3 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 5 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 18:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 18:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch