Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mobilní dobíjecí stanice dokonale ukazuje absurditu protežování elektrických aut, je to nesmysl na druhou
14.2.2024 | Petr Prokopec
Dovolte nám se od plic hořce zasmát. Je opravdu vrcholem absurdity, když politikům na jednu stranu vadí představa, že by bioetanol mohl být používán jako palivo pro spalovací auta. Ovšem jakmile slouží coby z podstaty méně efektivní zdroj elektřiny pro elektromobily, je to najednou skvělé?
Evropská unie chce soustavně bojovat s klimatickými změnami. Za těmi podle Bruselu stojí kdeco, rozhodně však nikoli letecké transfery europolitiků. Ti jinou formu dopravy už pomalu nepoužívají, a to přesto, že se povětšinou přesouvají jen po starém kontinentu. Ten je přitom protkán hustou silniční sítí, v důsledku čehož neexistuje důvod, proč by politici nemohli přesednout do elektromobilů, které protežují jako spásné řešení pomalu všech světových problémů. Že tak sami nečiní, jen dokládá, kterak jsou zmínky o jejich skvělé použitelnosti pro kohokoli a kdekoli jen báchorkami na dobrou noc.
Hlavní překážkou jejich rozšíření jsou velké, těžké a drahá baterie, které není možné hned z několika důvodů opravdu rychle dobít velkým množstvím energie. Je tak třeba až absurdně propracovaná infrastruktura s relativně výkonnou dobíjecí stanicí v každé Horní Dolní. Nic takového ale nevznikne ještě dekády, i kdyby trakaře padaly, a tak se někteří snaží tuto nezbytnosti obejít. Nový pokus společnosti Me Energy z německého Brandenburgu je ale stejně hloupý jako směšný.
Me Energy se vytasila s mobilní dobíjecí stanicí Rapid Charger 150, která dle názvu zvládá dobíjet automobilové akumulátory při výkonu až 150 kW. Ten pochopitelně není k dispozici permanentně, ale jen po omezený čas, neboť sama satanice není připojena k žádné síti. Ale to nevadí, protože si elektřinu umí sama vyrobit. Jak? No to se nasmějete.
Stanice sice nepoužívá jinde oblíbený dieselový generátor, spalovací motor ale má též, běží na bioetanol. Kdyby se tomu všichni vysmáli, nebudeme se touto věcí ani zabývat, realitou je ale pravý opak. Někteří politici a dokonce některá média tomuto nápadu tleskají. Proboha proč? Však pokud byste chtěli to samé palivo přímo použít jako zdroj pohonu u spalovacích aut, což bude vždy efektivnější než z něj dělat pohyb, z toho elektřinu, tu ukládat, nabít s ní baterii a pak z ní stejně „vyrobit pohyb”, bude to problém. Bylo by to označené za řešení zjevně škodící životnímu prostředí, pokud ale jde o palivo generátoru, který dělá přesně výše popsané a pak ještě „nakrmí” elektromobil, je to najednou čistota sama.
I malé dítě vám přitom řekne, že na politiky požehnaném procesu je cosi shnilého. A není to rostlinný odpad, ze kterého - stejně jako z cukrové třtiny nebo kukuřice - může být bioetanol vyráběn. Tato mobilní dobíječka má mít dostatek paliva na produkci zhruba 4 tisíc kilowatthodin, což je ekvivalent ani ne 20 plných nádrží spalovacích aut. Vážně, co tohle řeší? Je to nesmysl non plus ultra, a to jsme nezmínili cenu - Me Energy si za jednu takovou stanici účtuje 150 tisíc Eur, cca 3,78 milionu korun. Skvělá věc, opravdu skvělá...



Tankovat bioetanol přímo do nádrží spalovacích aut je dle politiků pomalu hrdelní zločin. Když se ale dané palivo použije k výrobě elektřiny, kterou jsou následně poháněny elektromobily, je vše v pořádku. Také tu čicháte cosi shnilého? Foto: Me Energy, tiskové materiály
Zdroje: Auto Bild, Me Energy
Bleskovky
Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
před 3 hodinamiU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
včeraAž bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
před 3 hodinamiElektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
před 4 hodinamiVW přiznává, že svůj „levný” elektrický model nedokáže prodávat se ziskem, ztráty zmírní čínskými díly a portugalskou výrobou
před 6 hodinamiNa nová kola slavného úpravce se radši nedívejte moc dlouho, mohli byste se pozvracet
před 7 hodinamiGreen Deal EU může nabrat docela nový směr. Zavřené továrny VW by mohly posloužit výrobě zbraní, nebylo by to poprvé
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.13. 15:35 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.13. 11:26 - pavproch
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB
- Hon na piráty 03.12. 11:27 - řidičBOB