Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mobilní dobíjecí stanice dokonale ukazuje absurditu protežování elektrických aut, je to nesmysl na druhou
14.2.2024 | Petr Prokopec
Dovolte nám se od plic hořce zasmát. Je opravdu vrcholem absurdity, když politikům na jednu stranu vadí představa, že by bioetanol mohl být používán jako palivo pro spalovací auta. Ovšem jakmile slouží coby z podstaty méně efektivní zdroj elektřiny pro elektromobily, je to najednou skvělé?
Evropská unie chce soustavně bojovat s klimatickými změnami. Za těmi podle Bruselu stojí kdeco, rozhodně však nikoli letecké transfery europolitiků. Ti jinou formu dopravy už pomalu nepoužívají, a to přesto, že se povětšinou přesouvají jen po starém kontinentu. Ten je přitom protkán hustou silniční sítí, v důsledku čehož neexistuje důvod, proč by politici nemohli přesednout do elektromobilů, které protežují jako spásné řešení pomalu všech světových problémů. Že tak sami nečiní, jen dokládá, kterak jsou zmínky o jejich skvělé použitelnosti pro kohokoli a kdekoli jen báchorkami na dobrou noc.
Hlavní překážkou jejich rozšíření jsou velké, těžké a drahá baterie, které není možné hned z několika důvodů opravdu rychle dobít velkým množstvím energie. Je tak třeba až absurdně propracovaná infrastruktura s relativně výkonnou dobíjecí stanicí v každé Horní Dolní. Nic takového ale nevznikne ještě dekády, i kdyby trakaře padaly, a tak se někteří snaží tuto nezbytnosti obejít. Nový pokus společnosti Me Energy z německého Brandenburgu je ale stejně hloupý jako směšný.
Me Energy se vytasila s mobilní dobíjecí stanicí Rapid Charger 150, která dle názvu zvládá dobíjet automobilové akumulátory při výkonu až 150 kW. Ten pochopitelně není k dispozici permanentně, ale jen po omezený čas, neboť sama satanice není připojena k žádné síti. Ale to nevadí, protože si elektřinu umí sama vyrobit. Jak? No to se nasmějete.
Stanice sice nepoužívá jinde oblíbený dieselový generátor, spalovací motor ale má též, běží na bioetanol. Kdyby se tomu všichni vysmáli, nebudeme se touto věcí ani zabývat, realitou je ale pravý opak. Někteří politici a dokonce některá média tomuto nápadu tleskají. Proboha proč? Však pokud byste chtěli to samé palivo přímo použít jako zdroj pohonu u spalovacích aut, což bude vždy efektivnější než z něj dělat pohyb, z toho elektřinu, tu ukládat, nabít s ní baterii a pak z ní stejně „vyrobit pohyb”, bude to problém. Bylo by to označené za řešení zjevně škodící životnímu prostředí, pokud ale jde o palivo generátoru, který dělá přesně výše popsané a pak ještě „nakrmí” elektromobil, je to najednou čistota sama.
I malé dítě vám přitom řekne, že na politiky požehnaném procesu je cosi shnilého. A není to rostlinný odpad, ze kterého - stejně jako z cukrové třtiny nebo kukuřice - může být bioetanol vyráběn. Tato mobilní dobíječka má mít dostatek paliva na produkci zhruba 4 tisíc kilowatthodin, což je ekvivalent ani ne 20 plných nádrží spalovacích aut. Vážně, co tohle řeší? Je to nesmysl non plus ultra, a to jsme nezmínili cenu - Me Energy si za jednu takovou stanici účtuje 150 tisíc Eur, cca 3,78 milionu korun. Skvělá věc, opravdu skvělá...
Tankovat bioetanol přímo do nádrží spalovacích aut je dle politiků pomalu hrdelní zločin. Když se ale dané palivo použije k výrobě elektřiny, kterou jsou následně poháněny elektromobily, je vše v pořádku. Také tu čicháte cosi shnilého? Foto: Me Energy, tiskové materiály
Zdroje: Auto Bild, Me Energy
Bleskovky
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
před 3 hodinami - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
17.12.2024
Nejčtenější články
- Nový vrcholný Moskvič se začíná prodávat, unikly první ceny. Výkonné a vybavené auto větší než Škoda Kodiaq je o dost levnější
20.11.2024 - Drahé evropské značky pálí v Číně miliardy za reklamy, dealery i kýčovité speciální edice, přesto jejich prodeje padají ke dnu
20.11.2024 - K mání je prťavá Škoda Citigo s motorem 2,0 TDI a 280 koňmi na všech kolech, překvapivější silniční střelu v prodeji nenajdete
20.11.2024 - Bugatti se skutečně vrací zpět k honbě za rychlostními rekordy, magických 500 km/h je další hranicí na řadě
20.11.2024 - Video názorně ukazuje propastný rozdíl mezi rychlostí dobíjení elektromobilů a tankováním spalovacích aut
20.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva