Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsuoka Ryugi: retro vzhled ukrývá Toyotu Corolla Axio, k mání je i hybrid
26.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vůbec poprvé v historii nabízí značka Mitsuoka elektromotor. Kombinován je ovšem nadále s prapodivným vzhledem a košatou výbavou.
Japonskou automobilku Mitsuoka máme zafixovanou se sportovním modelem Orochi. Ten se ovšem loni dočkal edice na rozloučenou, díky čemuž ve stávající nabídce značky najdeme podivné kreace typu hatchbacku Viewt. Ten je postaven na základech Nissanu Micra, přičemž svým vzhledem má evokovat Jaguary minulosti. Obdobný retro kabát si pak navlékla i novinka zvaná Ryugi, která pro změnu jako dárcovský vůz použila Toyotu Corolla Axio.
Úplnou shodu mezi oběma vozy ovšem nenajdeme nikde, ani na bocích, které mají k originálu nejblíže. Mitsuoka dodala oknům chromovou linku a ze stejného materiálu jsou rovněž kliky dveří. Mimo to jsou nová i litá kola, největšími proměnami ovšem prošla příď a záď. Patrná je především čelní maska ve stylu Rolls-Royce, vzadu pak automobilka vykrádá konkurenční Daihatsu Trevis.
Uvnitř může být sedan Ryugi specifikován v 10 různých úrovních, přičemž ty vrcholné přinášejí dřevěné obložení a hliníkové doplňky. V rámci čalounění je standardem látka, sáhnout ovšem můžete nejen po koženém provedení, ale dokonce i po kožešině. Dále pak nechybí automatická klimatizace, připojení k internetu, palubní počítač, multifukční volant nebo bezklíčové odemykání/zamykání a startování.
Po stránce technické Mitsuoka používá hřebenové řízení a vzpěry MacPherson vpředu či torzní příčku vzadu. V motorovém prostoru najdeme 1,5litrový čtyřválec naladěný na 110 koní, se kterým je možné spřáhnout pětistupňový manuál nebo převodovku CVT. Základem je přitom pohon předních kol, zvolit lze i systém 4x4. V takovém případě však výkon klesne na 103 koní a k dispozici je pouze automat.
Mimo to automobilka vůbec poprvé ve své historii nabízí hybridní pohonné ústrojí, které ke zmiňovanému benzinovému čtyřválci přihazuje elektromotor produkující 60 koní. Kupodivu však výkon celé soustavy činí jen 101 koní, přičemž k mání je pouze pohon předních kol a automatická převodovka CVT. Ceny pak startují na sumě 2 214 000 yenů (cca 438 500 Kč) za standardní verzi, ta hybridní začíná na 3 110 400 JPY (616 000 Kč).












Mitsuoka Ryugi se pyšní retro vzhledem, pod ním ovšem můžete sáhnout dokonce po hybridní technice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva