Mitsuoka Ryugi: retro vzhled ukrývá Toyotu Corolla Axio, k mání je i hybrid

Vůbec poprvé v historii nabízí značka Mitsuoka elektromotor. Kombinován je ovšem nadále s prapodivným vzhledem a košatou výbavou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mitsuoka Ryugi: retro vzhled ukrývá Toyotu Corolla Axio, k mání je i hybrid

26.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mitsuoka Ryugi: retro vzhled ukrývá Toyotu Corolla Axio, k mání je i hybrid

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vůbec poprvé v historii nabízí značka Mitsuoka elektromotor. Kombinován je ovšem nadále s prapodivným vzhledem a košatou výbavou.

Japonskou automobilku Mitsuoka máme zafixovanou se sportovním modelem Orochi. Ten se ovšem loni dočkal edice na rozloučenou, díky čemuž ve stávající nabídce značky najdeme podivné kreace typu hatchbacku Viewt. Ten je postaven na základech Nissanu Micra, přičemž svým vzhledem má evokovat Jaguary minulosti. Obdobný retro kabát si pak navlékla i novinka zvaná Ryugi, která pro změnu jako dárcovský vůz použila Toyotu Corolla Axio.

Úplnou shodu mezi oběma vozy ovšem nenajdeme nikde, ani na bocích, které mají k originálu nejblíže. Mitsuoka dodala oknům chromovou linku a ze stejného materiálu jsou rovněž kliky dveří. Mimo to jsou nová i litá kola, největšími proměnami ovšem prošla příď a záď. Patrná je především čelní maska ve stylu Rolls-Royce, vzadu pak automobilka vykrádá konkurenční Daihatsu Trevis.

Uvnitř může být sedan Ryugi specifikován v 10 různých úrovních, přičemž ty vrcholné přinášejí dřevěné obložení a hliníkové doplňky. V rámci čalounění je standardem látka, sáhnout ovšem můžete nejen po koženém provedení, ale dokonce i po kožešině. Dále pak nechybí automatická klimatizace, připojení k internetu, palubní počítač, multifukční volant nebo bezklíčové odemykání/zamykání a startování.

Po stránce technické Mitsuoka používá hřebenové řízení a vzpěry MacPherson vpředu či torzní příčku vzadu. V motorovém prostoru najdeme 1,5litrový čtyřválec naladěný na 110 koní, se kterým je možné spřáhnout pětistupňový manuál nebo převodovku CVT. Základem je přitom pohon předních kol, zvolit lze i systém 4x4. V takovém případě však výkon klesne na 103 koní a k dispozici je pouze automat.

Mimo to automobilka vůbec poprvé ve své historii nabízí hybridní pohonné ústrojí, které ke zmiňovanému benzinovému čtyřválci přihazuje elektromotor produkující 60 koní. Kupodivu však výkon celé soustavy činí jen 101 koní, přičemž k mání je pouze pohon předních kol a automatická převodovka CVT. Ceny pak startují na sumě 2 214 000 yenů (cca 438 500 Kč) za standardní verzi, ta hybridní začíná na 3 110 400 JPY (616 000 Kč).


Mitsuoka Ryugi: retro vzhled ukrývá Toyotu Corolla Axio, k mání je i hybrid - 1 - Mitsuoka Ryugi prvni foto 01Mitsuoka Ryugi: retro vzhled ukrývá Toyotu Corolla Axio, k mání je i hybrid - 2 - Mitsuoka Ryugi prvni foto 02Mitsuoka Ryugi: retro vzhled ukrývá Toyotu Corolla Axio, k mání je i hybrid - 3 - Mitsuoka Ryugi prvni foto 03Mitsuoka Ryugi: retro vzhled ukrývá Toyotu Corolla Axio, k mání je i hybrid - 4 - Mitsuoka Ryugi prvni foto 04Mitsuoka Ryugi: retro vzhled ukrývá Toyotu Corolla Axio, k mání je i hybrid - 5 - Mitsuoka Ryugi prvni foto 05Mitsuoka Ryugi: retro vzhled ukrývá Toyotu Corolla Axio, k mání je i hybrid - 6 - Mitsuoka Ryugi prvni foto 06Mitsuoka Ryugi: retro vzhled ukrývá Toyotu Corolla Axio, k mání je i hybrid - 7 - Mitsuoka Ryugi prvni foto 07Mitsuoka Ryugi: retro vzhled ukrývá Toyotu Corolla Axio, k mání je i hybrid - 8 - Mitsuoka Ryugi prvni foto 08Mitsuoka Ryugi: retro vzhled ukrývá Toyotu Corolla Axio, k mání je i hybrid - 9 - Mitsuoka Ryugi prvni foto 09Mitsuoka Ryugi: retro vzhled ukrývá Toyotu Corolla Axio, k mání je i hybrid - 10 - Mitsuoka Ryugi prvni foto 10Mitsuoka Ryugi: retro vzhled ukrývá Toyotu Corolla Axio, k mání je i hybrid - 11 - Mitsuoka Ryugi prvni foto 11Mitsuoka Ryugi: retro vzhled ukrývá Toyotu Corolla Axio, k mání je i hybrid - 12 - Mitsuoka Ryugi prvni foto 12
Mitsuoka Ryugi se pyšní retro vzhledem, pod ním ovšem můžete sáhnout dokonce po hybridní technice

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.